Een paar Feature Requests

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Daz, 14 jan 2008.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hallo,

Een tijd geleden werd er volop gediscussieerd over een aantal verbeteringen en/of toevoegingen. Om even alles in één topic te houden, en te kijken wat mensen hier van vinden. Daarom heb ik dit topic dus aangemaakt. Hier een lijstje:

• Redesign frontpage > Er werd hier een tijd geleden over gesproken over een nieuwe indeling van de FP. Oke, er is het een en ander verandert, maar men sprak over iets totaal nieuws!
    • Redesign Forum > Niet persé nodig voor mij, maar het kan vast nog verbeterd worden, reacties en meningen zijn dan ook graag welkom.
    • Nieuwe [p]reviewers > Mirik zou een tijd geleden een actie hebben gestart voor de zoektocht naar nieuwe [p]reviewers. (XBW Idols ftw) Wat is hier mee gebeurd? Oké, er is nu dankzij Cookie-X een review/preview topic. Het is nu al een beetje een dood topic, maar ik zal er binnenkort wat leven inblazen.
    • Columns > Tja, die mis dan toch echt het meest. Columns van vroeger. Het lijkt mij een mooie toevoeging aan de site om eens per maand een mooie column te laten schrijven door iemand.
    • Prijsvragen Hoe zit het met de uitslagen van sommige prijsvragen?

Ook nog even iets anders, dat terzijde; Met het vertrek van Kameo als moderator, is het Xbox Live & Gaming forum onbeheerd. Tuurlijk kijken ook vaak overige moderatoren daar rond, misschien iemand aanstellen om dat te beheren? Hetzelfde geldt voor het Xbox Game Help / Cheats gedeelte, ondanks dat dat nu een beetje dood lijkt. Verder beheert Magneto 360 het X-Bazaar nu in zijn eentje. Het ziet daar verder prima uit, maar soms zie ik toch nog teveel topics met verkeerde titels, spam en/of te vroeg kicken. Gelukkig kijken de overige moderatoren (Kevf vooral) daar nog rond om te checken.

Ik ben benieuwd wat men hier vind, kijken wat mensen verandert willen hebben aan het forum, nieuwe ideeën omtrend de frontpage en alles daaromheen nóg beter te veranderen!

2. SysanApse

SysanApse Guest

Ik wil gewoon de naam kunnen veranderen van een topic in de bazaar.(mijn eigen topic natuurlijk :/ )
    Het is mogelijk , waarom word het dan niet toegelaten.
    Elk voordeel heeft z'n nadeel is hier voor mij persoonlijk niet bij.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Het valt mij op dat vooral de reacties van Mirik, de grootte bazin, elke keer weer missen. Terwijl hij juist degene is van wie eigenlijk een reactie verwacht word.

4. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    9
    Er zijn echt niet zo weinig veranderingen omdat hij het niet wil. Dat lijstje hierboven geeft echt geen nieuwe ideeën ofzo, hoe goed het ook bedoeld is. Er zijn obstakels, maar we proberen zoveel we kunnen.

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat Mirik het niet wil. Ik zeg alleen dat zijn reactie vaak afwezig is terwijl het toch wel inhoudelijk over XBW gaat. Suggesties zijn welkom, maar nutteloos wanneer ze niet gelezen worden. Mocht Mirik geen behoefte aan het meedelen van zijn gedachten op het XBW forum dan is dat ook prima. Maar laat dat dan even weten. Nu lijken alle suggesties zo zinloos. Vragen en motivatie worden niet beantwoord. Wat zou mij het dan stimuleren om een suggestie toe te voegen?

Ik weet dat jullie hard je best doen alleen ik vind het jammer dat de inhoudelijke reactie de laatste tijd een beetje achterblijft.

6. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben persoonlijk van mening dat deze site vrijwillig gerund wordt. Uiteraard zullen er wel wat reclameinkomsten zijn, maar hosten is niet gratis en in het onderhoud van het Forum en de berichten van de Frontpage gaat natuurlijk nogal wat tijd zitten.

De ideeen die je opnoemt zijn zeker niet slecht, ik denk echter dat het forum zo al heel redelijk geregeld is, misschien verwacht je iets teveel? Zoals Jorrit al zegt, men doet zijn best en sommige dingen zijn niet haalbaar. Ik vind een compliment ook wel eens op zn plaats ipv suggesties. Het kan altijd beter maar moet het altijd beter? (dit is mijn persoonlijke mening).

Tot slot denk ik dat Mirik topics als deze echt wel doorleest maar niet altijd tijd of aandacht heeft om te reageren.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Het is ook zo dat ik veel mensen zien spreken over deze genoemde features. Ik dacht, waarom dan geen topic maken en kijken wat er van terecht komt? Anders blijft alles in de put liggen.

8. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat ook veel dingen met tijd en mensen te maken heeft. Niet iedereen kan zomaar even een stukje schrijven/review etc. Ook kun je volgens mij je eigen reviews over games op XBW toevoegen.

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat bedoelde ik niet, je kunt al eigen reviews schrijven ja, zie mijn beginpost. Maar een van de vragen was hoe het nou zat met die nieuwe [p]reviewers. Een tijd geleden vroeg Mirik hier mensen voor.

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Dat ging over columns. Daar was ook een thread voor gemaakt en Mirik heeft me beloofd dat hij daar nog iets mee zal gaan doen.

11. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Denk trouwens ook dat genoeg members reviews willen schrijven maar het moet ook boeiend zijn. Merk wel aan mezelf dat ik niet goed ben in boeiende stukjes schrijven. (vraag pegas maar na 8))

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Daarvoor hadden we juist de userreview toegevoegd, maar daar wordt amper gebruik van gemaakt. Daar je review neerzetten heeft waarschijnlijk een betere impact :)

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ja weet het is vind best wel goeie feature maar ik kan gewoon geen boeiende stukjes schrijven. ^^

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat denk ik niet. Het userreview schrijven voelt veel minder aan. Ik zou het leuk vinden als mensen die denken 'ik kan wel een stukje' schrijven dat gewoon moeten doen om vervolgens van de crew te horen te krijgen wat die er van te vinden.
    Een extra schrijver kan geen kwaad. Mirik kan zo games regelen via Microsoft dus alle games die hij niet (of laat) reviewed, zouden best door anderen gerecenseerd kunnen worden. Vind ik. :)

Hier stoor ik mij ook aan. Een aantal jaar geleden heb ik Mirik meerdere malen PM's gestuurd (en zelfs een mail) met daarin stukjes die ik geschreven had. Als deze ok waren hadden ze best op de frontpage gekund. Als ik die toen geschreven stukjes teruglees zie ik dat er veel aan schort en dat het hoogstwaarschijnlijk niet bruikbaar was voor de frontpage. Mirik liet echter niks van zich weten. Als hij had gezegd dat hij het niks, klinkklare onzin of pure bagger vond had ik dat tien keer meer op prijs gesteld dan geen antwoord.

15. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    User reviews is een leuke toevoeging bij een bestaande review die door al door de XBW CREW word gereviewed. Ik denk trouwens niet dat Mirik zomaar onbeperkt wat games regelt bij MS. Volgens mij moet hij daar ook regelmatig nog wat moeite voor doen.

Ik denk dat User review een leuke toevoeging is, maar niet DE toevoeging. Ik denk dat het leuker en zinvoller is als ik, als normale user gewoon een column kan schrijven en indienen via een knop op de homepage. Mirik of een ander kan deze bekijken, eventuele grammaticale- en spellingsfouten verwijderen. Bepaalde ongewenste termen verwijderen en dan publiceren op de homepage met de naam van de member er onder. Dit maakt het 1. voor de member leuker, zijn artikel verschijnt daadwerkelijk op de mainpage, 2. leuker voor de community, (nog) meer leesvoer en 3. misschien neemt het wat werk uit handen?

Trouwens ben ik ook wel voor een vernieuwing van de frontpage. Een wat moderner, professionelere uitstraling. Ik ben zelf uitgekeken op deze stijl. Komt misschien ook omdat ik hier al een lange tijd kom. Maar het gaat om de inhoud, die staat voorop. Het uiterlijk is maar een klein puntje en tevens een heel persoonlijk punt. Maar mocht men tijd hebben lijkt het me leuk om te zien.

Verder wil ik niemand beledigen, zeker mirik niet. Ik heb zeker respect voor al het werk/moeite, en credits naar Mirik. Maar suggesties (waren/zijn) altijd welkom sinds ik hier kom, dus waarom niet.

Laatst bewerkt: 15 jan 2008
  16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Games zijn niet moeilijk te regelen door Mirik, geloof me. Je krijgt dan geen game netjes in een doosje met boekje en alles er op en aan. Neen, een cellofaantje met daarin de DVD. Dat kan Mirik zó regelen.
    Daarom vind ik, ÁLS hij iemand vind die goed kan schrijven en wat toevoegd aan de frontpage, probeer het gewoon 's uit dude.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het probleem is dat het vaak tijdgebrek is. Zowieso niet de bedoeling om jullie te dissen ofzo :) vergelijk het met Major Nelson if you will, ook niet iedereen krijgt reactie van die gast, puur alleen omdat het gewoon te druk is. Doesn't mean he doesn't love us :+

18. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Major Nelson post wel "iets" of laat iets over het onderwerp vallen waardoor ik toch de voldoening krijg dat hij het wel gelezen heeft. Hier hoor ik niks, bloed het onderwerp dood, vergaat een lange lijdensweg tot onderaan de pagina. Niet echt stimulerend om suggesties te doen.

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Dat Mirik ons niet wilt 'dissen' snap ik, maar een klein berichtje kan er toch af? Al is het een week later, dan weet ik dat er enige aandacht naar uitgegaan is.
    Maar ach, alles gaat goed op het forum, het is geen ramp. Het zou echter wél leuk zijn als je íets hoort.

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat ben ik natuurlijk met je eens :), door betrokkenheid en reacties op dat soort dingen krijgen we allemaal een betere band met elkaar natuurlijk, het echte community gevoel van jaren geleden, toen de eerste Xbox nog niet eens uitwas, is daar een mooi voorbeeld van.

Deel Deze Pagina