Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shizzel

Shizzel Guest

Vraagje: Wat moet je upgraden om bepaalde dingen beter te laten werken?
    Bijv: Ram upgrade is handig voor videobewerking, Core 2 Duo is handig voor .... ; dan weet ik een beetje wat ik goed moet hebben.

Edit: Herhaling van een eerdere vraag: Past een Scythe Infinity (Mugen) op een Gigabyte P35-DS3R in een Antec Sonata III case, met de case dicht?

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2008
  2. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    De coeler zou op het moederbord moeten passen, denk ik. Of ze in de kst kan, weet ik neit.

3. Marciiano

Marciiano Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een probleem met me laptop elke keer loopt hij vast ik heb net Windows XP professional erop gezet. Het maakt niet uit wanneer het gebeurt of het is bij het opstarten al of als ik bezig ben daarna kan ik gewoon niks meer doen wie kan mij helpen om dit op te lossen?

Gr. Marciiano

4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Als je googled zie je dat veel mensen een Infinity in hun Sonata III hebben zitten.

En die kast en voeding zijn zeer goed. De prijs/kwaliteit-verhouding is daardoor subliem.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil misschien een 265mb videokaart gaan kopen om van het gezeik met linux af te zijn. Echter die 256mb gaat die er voor zorgen dat mijn 720p films ook gemakkelijker afgespeeld gaan worden?

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Niet persé, wel als je er voor zorgt dat de video kaart ook hardwarematig HD materiaal kan coderen

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe zorg ik daar voor ;)

8. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zorgt, onder windows, de driver van de grafische kaart daarvoor. Momenteel heeft geloof ik alleen ati UVD decodering. Kan dit alleen niet met zekerheid zeggen, ben niet zo thuis in de nvidia kaarten. En jij weet waarschijnlijk beter dan ik dat de drivers van ati onder linux niet altijd even goed zijn :9
    Anyway, ik neem aan dat je niet te moeilijke games speelt. Dan zou de 2400 van ati wel een goede kaart zijn. Kost ook maar rond de 40-60 euro.
    Als je een wat zwaardere kaart wil dan de 2400 zou je naar de 2600 series of de 3850 series van ati moeten kijken.
    Je weet overigens wel zeker dat je pci-e hebt?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  10. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook geen AGP:confused:vreemd.
    Tsja dan kan ik je niet echt verder helpen. Vergeet alleen niet dat er ook wel aardig wat kaartjes 2e hands worden aangeboden;)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope ook geen agp.... baal er ook van als een stekker. Niet op gelet bij het samenstellen van mijn barebone....vond het toen ook niet belangrijk.

12. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hier zijn de PCI-kaarten te vinden bij Alternate, maar zoals je kunt zien zijn het allemaal ***-kaarten waar je veel te veel voor betaald.

13. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Wtf, voor 32mb kaartje 200 euro? Daar heb je radeon 3870 ook voor! 8)

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    maar een radeon 3870 is geen PCI

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    AMD heeft techniek dat UVD heet (unified video decoder), nVidia moet het doen met zijn PureVideo technologie. Welke je kiest maakt niet zoveel uit.
    Bij ATI zijn de volgende series UVD:
    Codename Product Name
    RV670 Radeon™ HD 3800 Series
    RV635 Radeon™ HD 3600 Series
    RV620 Radeon™ HD 3400 Series
    RV630 Radeon™ HD 2600 Series
    RV610 Radeon™ HD 2400 Series
    M76 Mobility Radeon™ HD 2600 Series
    M72 Mobility Radeon™ HD 2400 Sieres
    M71 Mobility Radeon™ HD 2300 Series

Bij nVidia hebben heel producten PureVideo techniek aan boord, zie deze link.

PCI kaarten hebben niet echt zulke dingen, dus wil je echt smooth HD content kunnen spelen moet je toch echt een nieuw moederbord...

17. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Bah gister avond is mijn beeldscherm overleden, dat word vandaag dus een nieuwe ophalen. Nou heb ik mij de laatste tijd er niet in verdiept, maar welke beeldschermen worden er aangeraden?

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Panasonic TH-103PF9EK :cool:.

Of je kan ook je budget zeggen en hoe groot je het maximaal wil hebben.

19. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Achja ik zat zelf te denken aan 19 inch en een prijs van zo rond de €200.- Het hoeft niet veel duurder te worden het liefst nog wat goedkoper zelfs. :+

20. Shizzel

Shizzel Guest

Pff, wilde ik vanmorgen op school even mijn nieuwe PC bestellen, blijkt de Scythe Infinity pas na 2 weken weer leverbaar.
    Heb even rondgekeken, en denk dat ik voor de Zalman CNPS7500-Cu LED ga. Ziet er mooi uit met blauwe LED, maar aangezien ik een closed case heb, heb ik er niks aan. Daarom een vraagje: kan die LED gewoon uitgezet worden, of is dat onmogelijk?
    Is deze koeler trouwens goed om in de Gigabyte P35-DS3R te plaatsen, want ik zag dat hij bij een bepaald type moederbord samen met deze koeler een RAM reepje er maar nét in kon, en dus eigenlijk iets te groot was.

En een algemene vraag over Zalman koelers: Hoe is die Fanmate te verwerken in de computer?

Edit: Oh fuck, volgensmij heeft de Gigabyte P35-DS3R niet eens een AGP-poort voor een videokaart, of wel? Dan moet ik dus óf een ander moederbord kiezen, of een nieuwe videokaart.... Niet echt fijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina