Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Hoplakee, ook de PS 3 blijkt dus nogal wat defecten te vertonen (een quote van de tweakers site:
    De besparingen die ze doorvoeren op de hardware kunnen dus ook bij Sony terug op hun bordje komen...
    Kostenbesparing PS 3

2. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sony wordt de nieuwe pispaal :lol::lol::+

(PS3 te vroeg gereleased? ;) )

Laatst bewerkt: 15 jan 2008
  3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wel een betrouwbare bron, iemand die op Tweakers claimt een manager bij Media Markt te zijn. Zie liever een betrouwbare officiële bron. Dacht dat jij iemand was die het altijd over betrouwbare officiële bronnen had. Ik kan namelijk ook zo roepen dat ik een manager bij bv Dixons ben. Niemand die het kan checken. Daarnaast, beetje vreemd dat mensen met hun 360 terug gingen naar de winkel, aangezien de garantie via Msoft loopt en niet via de winkels, slechts in de eerste 2 weken loopt het via de winkel. In sommige Media Markt filialen staat dit ook aangegeven. Maar de PS3 blijft ook een electronica apparaat, dus er zullen vast en zeker problemen zijn, dat heb je met elk electronica apparaat, echter de problemen zijn wel op een veel kleinere schaal dan bij de 360.

4. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel jammer dat je andere reacties niet quote

Dit si zo maar iemand die wat op een forum post, niet echt een betrouwbare bron......toch?

Is bijvoorbeeld een reactie daaronder..............volgens mij zijn de problemen met de ps3 lang niet zo talrijk als met de 360 33%.(ik hoop het niet, anders wordt ik echt gek)

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Zover ik weet is dat een locaal probleem. Alleen in de Benelux lijken die problemen veel voor te komen (vooral het probleem dat er geen discs meer gelezen worden) en dat alleen bij de 40GB versie.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het probleem ligt idd bij de 40gig versie en het lijkt er idd op dat het om 1 enkel probleem gaat en niet meerdere zoals bij de 360. Echter feit blijft wel dat de ps3 niet meer zo storingsvrij was als eerst en dat is natuurlijk zonde. Moet er wel bij zeggen dat ik gek word als mijn ps3 het ook nog eens gaat begeven.

Mocht het gebeuren weet ik iig wel zeker dat ik hem daarna niet nog drie keer hoef op te sturen ;)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, de kans dat de 2de console kapot gaat is veel kleiner dan bij de 360. Het probleem bij Sony is echter dat het soms echt wel lang duurt vooral je een PS3 terug hebt (een maand is geen uitzondering). Ik ben benieuwd wanneer ze mij een nieuwe gaan sturen :+.

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Op de vorige pagina werd ook een "bron" van dit forum gemeld met een reactie op wederom een brakke 360. Is net zo betrouwbaar toch...??

Jij haalt iedere gelegendheid aan om je ongenoegen te uiten over de kwaliteit met je eigen problemen etc. Moet je dan mij nu meteen aanvallen als ik eens NIET met een officiele bron kom?? Beetje geprikkeld ofzo?

Het blijkt gewoon dat OOK de PS 3 wat kwaliteits problemen heeft. Dit hoor ik vaker en nu voor het eerst zeg ik er iets over....
    Vind je het misschien moeilijk om inhoudelijk te reageren op mijn andere posts die wel voorzien zijn van bron en onderbouwde mening??

Edit: mijn reden van de post was trouwens om aan te geven dat bijna iedere console wel eens kwaliteits problemen heeft (de PS2 had er zels rechtzaken over lopen.....). Het is niet eens bedoelt om te gaan zeiken maar wel een andere kant van het verhaal te tonen. Ook de PS 3 KAN last hebben van hardware problemen.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Duurt inderdaad ongeveer 2 tot 4 weken, heb er zelf geen ervaring mee, maar dat is wat ik lees op het internet. Maar de snelheid van handelen is ook weer afhankelijk per land. Hoop dat je snel een nieuwe hebt! :)

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Kameo - Ik heb ook al meerdere berichten gehoord over defecte 40GB PS3. Sony heeft nu een goedkoper product in de markt gebracht (zonder Backwards Compatability) en met goedkopere onderdelen. Ik denk dat het niet lang meer duurt voor dat Kassa er een item over heeft :b:

De betrouwbaarste console is en blijft de Wii (en de 60 GB versie PS3 )

11. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet vreemd, dit is precies wat de doorsnee consument doet. Die gaat blindelings terug naar de winkel en flikkert het produkt daar op de balie. Geruchten over de failure rate van het 40GB model verschenen trouwens al in November.

Toen:
    http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=7868

Nu:
    Natuurlijk is niet elk commentaar even betrouwbaar omdat je de bron niet kan controleren maar het begint wel op te vallen. Google er maar eens op. Zat ervaringen van anderen met dit probleem: http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=181722

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Einde van PC gaming?

al dus de dev van CoD4

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja, aan de pc gaming komt een einde aan. Tuurlijk blijven de MMO's doorgaan op dit gebied, maar game developers zijn nu meer geneigt om games uit te brengen op een console (of meerdere) dan op de pc. Doen ze dit toch op de pc, dan is de kans groot dat de meerderheid van gamers die je spel speelt, het spel heeft gedownload. En zeg nou zelf, wie kent er niet iemand die illegale games op zijn pc afspeelt. Het was te verwachten voor de pc gaming industrie..

14. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ja dat zit er wel aan te komen ja, het is jammer maar niet meer tegen te houden. Het oprollen van torrentsites e.d. gaat nou ook niet over rozen, er worden er een paar gepakt maar er komen er ook zo weer een paar voor terug.

15. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar begint het wel op te lijken. Titels als UT3 en Crysis doen het bizar slecht terwijl ze het niet verdienen.

De top 50 in de UK van week 2 van dit jaar:
    360 - 10
    NDS - 10
    WII - 8
    PS2 - 5
    PS3 - 5
    PC - 2

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik had altijd begrepen dat online gamen met een gekopieerd pc-spel nog altijd drama was? Maar goed heb er weinig kaas van gegeten, ik zit overdag al in een bureaustoel, gamen doe ik dus vanuit mijn luie bank -_-

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Cool :)

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Dat is toch net zoiets als IPTV, of begrijp ik dat verkeerd?

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dit is normale tv (kabel TV) ... IPTV is tv via internet

Dit ding maakt van je PS3 een Slingbox

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm nee. PlayTV werkt alleen met signalen die via de ether worden uitgezonden, DVB-T standaard. Nu is dat leuk voor de UK waarin veel zenders gratis via de ether worden uitgezonden maar hier in Nederland en in veel andere landen heb je er praktisch niets aan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina