PC wil niet meer normaal opstarten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Phoubus, 16 jan 2008.

1. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste xbw'ers,

Allereerst wil zeggen dat ik niet precies wist waar ik dit bericht moest plaatsten, dit omdat ik niet weet of het met hardware of software te maken heeft...

Gisteravond was ik een spel aan het spelen CoD2, en switchte ik tussen het spel en msn doormiddel van alt tab. toen ik dat weer een keer deed liep hij vast(ik ging van CoD2 naar msn) eerst deed hij niks toen werd het een raar scherm en uiteindelijk zag ik weer gewoon mijn bereaublad met de programma's die ik aan had staan. alleen waren mijn kleuren verdwenen, er waren nog maar iets van 4 kleuren en ontzetten lelijk beeld...het is moelijk uit te leggen hoe het eruit zag... maar iets klopte niet dat was duidelijk!
    ik heb toen mijn pc opnieuw opgestart maar normaal wilde hij niet meer opstarten. nadat het windows balkje gaat lopen en hij verder wil krijg ik heel snel een blauw scherm met text wat zo kort is dat het niet te lezen is en dan begint hij weer opnieuw met opstarten. alleen via veilige modus kon ik opstarten. toen heb ik meteen systeemherstel gedaan maar dat maakte geen verschil. de eerste keer deed ik hem 1 dag terug en bij het opnieuw opstarten werd mij verteld dat het herstel niet gelukt was. toen heb ik hem 4 dagen terug gezet dat lukt wel.. maar er veranderde niks aan de situatie. dus als laatste poging met systeemherstel heb ik hem 20 dagen terug gezet, wederom starte hij niet normaal op.
    de software die ik die dag heb geinstalleers heb ik verwijderd, dit waren Deamon Tools, CoD2, halflife en hitman2.
    als ik opstart zie je een beetje roze door de letters en soms zijn sommige letters helemaal roze.
    ik heb mijn pc open geschroeft en even helemaal schoon gemaakt. ik dacht misschien maakt dat het verschil. maar niet dus.
    ik vraag me af of iemand mij kan helpen en weet wat er misschien fout gaat/is, en hoe dit opgelost kan worden.

*videocard: Nvidia GeForce 7600GS
    moederboard: Asus A8R-MX
    Processor: AMD athlon 64 processor 3500+

Bij voorbaat bedankt,
    Phoubus

Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  2. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Mn vriendin heeft pas nog dezelfde foutmelding gehad (het blauwe scherm dat binnen 1.5 sec weer weg is) Dit zie je als er een grove fout is opgetreden. Toen ze terug naar de computerwinkel was geweest werd er gevraagd of ze in BIOS had gekloot.. Hier waren wat instellingen veranderd. Misschien heb je hier wat aan want ik ben totaal niet bekend met dat BIOS menu.

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Je hebt toevallig geen andere videokaart liggen?

4. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Na het lezen van je verhaal denk ik inderdaad ook dat het je videokaart is.

5. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Jup, hoogstwaarschijnlijk is het je videokaart. Het kan trouwens ook aan de drivers liggen. Welke videokaart heb je?

6. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het je videokaart is, dat is nog steeds niet echt een verklaring voor het vastlopen van windows, i.p.c. zou de pc gewoon verder door moeten starten. En ik zou het een beetje vreemd vinden als door een alt-tab je drivers vernaggeld waren...

Dat je met alt-tab raar beeld krijgt kan, bij Windows 98 gebeurde dat heel vaak, er gaat blijkbaar iets mis met het systeem omdat je switch van bijvoorbeeld 32 bit naar 16bit, hoe dan ook zou dit puur software matig moeten zijn en na een reboot weer verdwijnen.

Het zou dus wel kunnen duiden op iets hardware matigs, maar ja, dat is natuurlijk moeilijk testen, je kan inderfaad een andere videokaart erin proberen te hangen als je toevallig ergens nog een andere of een oude hebt liggen.

Wat je anders zou kunnen doen is in de veilige modus even al je belangrijke bestanden op een aparte schijf of DVD/CD zetten en dan even format C: te doen en je systeem opnieuw te installeren, maar daar ben je dan wel weer een half dagje mee zoet...

7. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Heb ooit met een ATi X1900XTX hetzelfde gehad. Toen installeerde ik de allernieuwste drivers en het probleem was opgelost, dus aan de videokaart kan het wel liggen.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2008
  8. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht zelf ook al aan de videokaart. die heb ik met het schoonmaken eruit gehaalt. verder heb ik een on board videokaart naast deze maar ik wist niet hoe ik die kon activeren. ik heb dus maar weer mn andere videokaart erin gedaan want daarmee kreeg ik wel beeld. de videokaart is Nvidia GeForce 7600GS
    verder over formateren.. ik heb alle drives behalve die van mn moederboard:confused: waarschijnlijk heb ik die nodig om hem na het formateren weer aan de praat te krijgen..

ik hep trouwens een AMD athlon 64 processor 3500+
    moederboard: Asus A8R-MX
    en videocard dus Nvidia GeForce 7600GS

ik wil in ieder geval alvast bedanken voor de reacties!
    nog meer suggesties zijn welkom!

9. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah okee. Nou even een up-to-date drivertje downloaden dan :) en kijken of dit werkt! Maar 't zit 'm waarschijnlijk wel gewoon in de software en niet in de hardware.

Voor je moederbord heb je verder geen drivers nodig hor, dat werkt gewoon, voor de rest is makkelijk om eerst je internet werkend te krijgen, zodat je meteen de nieuwste drivers van al je andere hardware weer kan downloaden.

10. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oke dan ga ik even google naar die drivers...
    http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html
    dit is de goede als het goed is... alleen lukt het niet hem te downloaden:confused:
    " internet explorer kan de website niet openen. de gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden. probeer later opnieuw"

via mozzilla doet hij ook niks..
    wat kan ik nu het beste doen?
    mvg

PS ik heb mijn driver(oude) ongedaan gemaakt en kon toen wel normaal opstarten. dus ik probeer nu die nieuwe driver te downloaden.. als dat lukt. kan ik anders gewoon de driver die ik bij aankoop kreeg installeren?

11. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het met de oude drivers geprobeerd maar dan wil hij wederom niet normaal opstarten. ik heb dus die nieuwe drivers nodig:) alleen lukt het downloaden ervan niet:confused:

kan iemand me hierbij helpen?

mvg

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    geef je msn, ik download ze, en stuur het naar je via msn

13. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thijs__83@hotmail.com

maar msn heb ik nog niet aan de praat gekregen die werkt ook niet meer:confused:

ik probeer die wel even opnieuw te downen

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ik voeg je wel ff toe

15. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nou dat dacht ik al... dat kan ik ook al niet downloaden... ik kan dus waarschijnlijk niks downloaden en de al geïnstalleerde msn werkt niet..

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    windows messenger?

xfire maybe?

17. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie dat bij m'n beveiliging van mijn internet alles uitgeschakkeld staat... daar ligt het misschien aan.. welke zou ik allemaal moeten inschakelen?>

* ik kan die instellingen niet veranderen die pakt hij niet (beveiliging aangepast niveau)

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    heb je ook geen xfire?

19. Phoubus

Phoubus Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ik kan beide niet downloaden..

20. Gdzr