De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een tft-monitor en een lcd-tv hebben beide lampen ingebouwd (anders zou je geen beeld hebben) en die staan altijd aan (backlight). Daarom zie je dat zwart bij n lcd minder zwart is dan bij n plasma. Plasma werkt met electrische lading op plasmacellen en als deze zwart moeten weergeven, dan staan ze gewoon uit.
    De duurdere en nieuwste lcd's zijn er al n stuk beter in, maar daar betaal je dan ook voor.
    Vooral ook de details in donkere scènes heeft n lcd meer moeite.
    Ik zag s n full hd lcd en n plasma dezelfde film afspelen vanuit dezelfde bron. Je zag in de film n stuk zee in de nacht. Bij de lcd was dit stuk zee helemaal zwart, maar op de plasma zag je dat er nog n eiland in zee lag. Die zag je op de lcd helemaal niet liggen.

    Dat soort dingen moet je testen voordat je koopt. En dan niet in n fel verlicht stuk vd winkel. Juist in n donkere ruimte zoals thuis, zie je heel goed als zwart niet echt zwart is.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    had ik ook, heb daarom de Plasma van Panasonic Gekocht, er was zon film fragment, in een donkere kamer, waar balken in de kamer stond. Bij de LCD tv's was de balk gewoon helemaal zwart, bij de plasma zag je 2 kanten van de balk(was een beetje schuin van voren gefilmd).
     
  4. shellshock

    shellshock Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar je hebt dan digital sound nodig ipv die rood en wit kabeltje. dus sound heb ik dan niet. met DVI lukt het wel.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat bedoel je? xbox360 vga-dvi lukt sowieso niet.
    De hd- componenten kabel heeft n rode en witte tulp voor stereo en er zit n optische uitgang op t begin vd kabel voor surround sound.
    Weet niet of de optische kabel erbij zit, maar die heb je ook al voor iets meer dan €10
     
  6. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Bij mijn lcd is het probleem met zwartwaardes voor 90% opgelost. Maar wat je verteld Ferry, was zeker voor calibratie het geval. Zwart was zwart, maar er zat geen detail in. Daarom was ik ook zo blij na calibratie, dit was één van de dingen die er spectaculair op vooruit is gegaan.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ben blij te horen dat de calibratie bij jou zo goed is geweest voor je beeldkwaliteit!
    Oh ja, wat ik jou nog wilde vragen: Frank komt over n week bij mij. Moet hij dan nog apparatuur in mn tv stoppen via bijv hdmi of gebruikt hij gewoon mijn hd-dvdspeler waarmee ik n film laat draaien waarna hij t toestel gaat afstellen?
    Ik hoop dat laatste want t is bij mij nogal n gepriegel om erbij te komen qua aansluitingen.
     
  8. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hij gebruikt een DVE calibratie DVD op je DVD speler. Ik had mijn HD-DVD speler bij me, die via HDMI was aangesloten op de tv. Die gebruikte hij. Daarnaast plugde hij zijn laptop vast aan het scherm, om diverse metingen mee te verrichten (die weer via een lichtmeter waardes van het scherm aflas). De DVD gebruikt hij om testpatronen af te spelen.

    Welke aansluiting hij bij jou nodig heeft weet ik niet, bij mij kon het heel makkelijk via HDMI. Mail hem anders even. Ben benieuwd wat voor verschil jij gaat bemerken!
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is hele foute informatie die je daar geeft.
    VGA is alleen maar compatible met DVI-A en DVI-I omdat deze een VGA signaal doorstuurt. HDMI daarintegen is geheel digitaal en kan dus geen analoge signalen doorsturen. HDMI is alleen maar compatible met het digitale signaal van DVI-I of DVI-D.

    Daar komt bij dat je zegt dat het analoge signaal van DVI-A of DVI-I hetzelfde is als bij component. Dit is eveneens zeer fout. DVI-A of DVI-I geven een signaal dat analoog ongecompresseerd is terwijl component gecompresseerde kleuren doorstuurt. Deze twee signalen lijken echt totaal niet op elkaar. Het enige dat bij de signalen overeenkomt is dat beide analoog zijn, maarja dat is net zoiets als zeggen dat Ferrari FXX hetzelfde is als een Porsche 911 GT3... tja het zijn allebei auto's he pfff...
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Iemand die wat weet van dvi! Ik vind dvi van alle aansluit mogelijkheden echt veruit het onduidelijkst. Er zijn gewoon teveel varianten van.
     
  11. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Nou, ik ben benieuwd wanneer ik mijn tv nou krijg.. 8 januari heb ik de LE32R81 bij redcoon.nl besteld, waar hij toen 'verzendklaar in 1 week' was. Echter 2 dagen later stond er direct leverbaar. Toen 3 dagen later stond er weer verzendklaar in 1 week.. Ik heb dus geinformeert bij redcoon.nl en daar zeiden ze dat hij niet op vooraad was , maar 17 januari binnen zou komen. Nu krijg ik net een mailtje dat ze hem pas 22 januari op vooraad hebben :emo: ik tel er dus nog maar een weekje bovenop dus ik denk dat ik hem pas eind januari heb.. 3 weken levertijd vind ik toch wel erg lang.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    redcoon is echt bagger met de site, mijn tv was verzendklaar in 2 weken, netjes 2 weken gewacht, krijg ik de laatste dag een mail, 25 januari pas weer binnen :mad:
     
  13. HydruzZ

    HydruzZ Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een hd-tv, maar ik zit te twijfelen tussen 2 tv's.
    Dat zijn de: Philips 32 pfl 5322 en de Samsung le 32 s 81 b.

    Iedereen loopt maar te roepen dat je samsung moet nemen, vanwege gamemode. Ik vraag me af of deze samsung wel gamemode heeft, en of de gamemode echt wel zo goed is als iedereen maar zegt?

    Mijn vraag is dus, welke van de 2 moet ik nemen, of heeft iemand anders een betere tip voor mijn xbox 360? (wel in deze prijsklasse blijven a.u.b.)

    HydruzZ
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De LE32S81B heeft gamemode. Ik heb 'm zelf en heb 'm op gamemode staan.
     
  15. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    ik zou je keuze niet alleen af laten hangen vanwege het feit dat de ene wel game-mode heeft en de andere niet.. maarja dat moet je zelf weten.
     
  16. HydruzZ

    HydruzZ Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar merk je er zelf veel van ? Of denk je dat er t.v's zijn (met of zonder gamemode) die het beter doen?
     
  17. Sake1989

    Sake1989 Relax

    Berichten:
    324
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb de gamemode jiost uit staan, ik vind het beeld er minder mooi door uit zien.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dank je wel :thumbs: , had helemaal geen zin meer om op de onzin van DeKwakZalver te reageren.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Een tv kopen vanwege n gamemode moet je nooit doen. Gewoon je xbox360 meenemen naar de winkel en kijken welke je t mooiste beeld vindt geven. Van de 100 mensen op fora die n samsung hebben, zegt minimaal 95 deze nooit te gebruiken! Te donker beeld oa.
     
  20. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey peeps!

    Dacht laat ik mij ook maar eens registreren op HET xbox forum! :)
    Om maar meteen te beginnen met een vraag:

    Wij hebben thuis zo'n full hd van Phillips. Deze heeft 2 hdmi onderaan en achterop zo'n adere soort hd aansluiting als die op de standaart xbox kabel. (3/5 stekkerttjes oid). Deze tv hangt echter tegen de muur dus die optie vervalt. Ik had zelf een xbox zonder de hdmi aansluiting, Deze is echter op vakantie(Repair) en kan ik er een verwachten MET? Anders heb ik denk ik een probleem want ik wil de full hd natuurlijk wel gebruiken! :)
    Zijn er anders kabels die de normale kabel voor in de 360 hebben met daaraan een hdmi kabel?

    Alvast bedankt!! :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina