Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Waarom zou je het blauwe ledje uit willen zetten als je hem toch niet ziet? Beetje wazig.

2. Shizzel

Shizzel Guest

Ik zie hem niet, en heb hem daarom ook niet nodig. Kan hem dan net zo goed gewoon uit zetten, toch ;).

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    ledje zit op de zelfde stroom aansluiting als de fan zelf, dus denk niet dat het mogelijk is.

4. Shizzel

Shizzel Guest

Oh man, wat een gezeur is het toch als je een goede PC in elkaar wil zetten maar met een beperkt budget moet werken :mad: :9.
    Klopt het dat het Gigabyte P35-DS3R moederbord een onboard grafische chip heeft? Dus als ik geen videokaart erin doe, ik nog wel beeld krijg?
    Dan zou ik namelijk alles kunnen bestellen, en later een HD2600 kunnen kopen bijvoorbeeld.
    En als ik dan een ATi HD2600 XT DDR3 koop, werkt hij dan ook op dat moederbord? Of moet het DDR2 zijn, net zoals het RAM geheugen?

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2008
  5. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Valt wel mee, je moet alleen weten wat je doet ;)
    1. Een on-board chip betekent gewoon dat er een heel simpele grafische chip op het moederbord zit. Deze kan als videokaart functioneren maar is voor games/hd films niet te gebruiken. Dan moet je een losse kaart kopen, en die werkt dan ook gewoon zolang je de drivers geinstalleerd hebt ;)
    2. Ja werkt gewoon, Ram snelheden en die van de videokaart staan los van elkaar.

Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  6. Shizzel

Shizzel Guest

Bedankt, kan ik die videokaart dus makkelijk kopen :).
    Maar vraag 1 begreep je misschien niet goed, ik bedoel dat ik geen videokaart in het systeem doe, dus er ook geen een koop (momenteel).

Dus eigenlijk gewoon een complete PC, maar dan zonder videokaart. Werkt hij dan gewoon als hij een onboard videochip heeft, of niet?
    En waar kan je zien welke onboard chips moederborden hebben?

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dat moederbord heeft geen onboard videokaart.

8. Shizzel

Shizzel Guest

Ah shit. Zal dan waarschijnlijk maar ff 20 euro tevoorschijn moeten toveren (aka lenen bij ouders :9), en meteen een HD2600XT halen.

Edit: Waarschijnlijk laatste vraag: Wordt er standaard bij een Asus HD2600PRO 512MB videokaart van die plugs geleverd waarbij je DVI naar VGA kan omzetten? Als dat er standaard bij wordt geleverd bestel ik de PC vanavond nog namelijk.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2008
  9. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Kun je zien bij de accesoires op de site waar je het wil bestellen.
    Zit er volgens mij altijd bij.
    Anders kun je er van mij een krijgen voor 1€ voor de moeite :+
    Heb er nog 4 liggen ofzo 8)

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister geprobeerd mijn nieuwe pc te bouwen. Ik dacht dat ik klaar was maar toen ik hem probeerde aan te doen gebeurde er niks. Geen geluidjes helemaal niks. Dus ik denk dat het aan de voeding ligt maar heb geen idee wat er mis is. heb alle stekkertjes e.d. nagelopen.

11. Shizzel

Shizzel Guest

Zo, ben er eindelijk uit: Club3D of Gigabyte GeForce 8400GS 256MB. Speelt DX10, goede resolutie, VGA-aansluiting, en allebei passief gekoeld. Weet niet welke ik ga kiezen, zijn allebei zowat hetzelfde. Iemand een idee? Gigabyte is 6 euro duurder, maar dat maakt me niet zoveel uit.
    De videokaart kan ik nog wel een keertje upgraden als ik dat nodig vind, maar Crysis hoef ik niet te spelen, en er zijn meer games voor de Xbox 360 die ik wil spelen dan op de PC.

Zal vanavond alles nalopen, en dan bestellen.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    als ze allebij precies het zelfde zijn, zou ik naar de service kijken, en ervaringen van andere mensen

13. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Is wel zo, maar is PCIe niet de nieuwe variant en een stuk sneller?
    Waarom zou je dan nog PCI nemen? :9

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    omdat Kevf zijn moederbord dat niet ondersteund.

15. Shizzel

Shizzel Guest

Pff, lekker dan: wil ik het net bestellen met de Gigabyte 8400GS, is de P35-DS3R pas over 2 weken leverbaar. Dan bestel ik maar de DS3 zonder R, bespaart me 20 euro doorr dingen die weg zijn die ik waarschijnlijk niet nodig had :D.
    Ik kies toch maar voor de Gigabyte 8400GS, omdat die sowieso wel met het moederbord moet werken, de koeling me beter lijkt, en het maar 6 euro duurder is.

Edit: Aller-allerlaatste probleem hopelijk: Past de koeler wel op het moederbord?
    Het gaat om de Zalman CNPS7500 Copper koeler, en het Gigabyte P35-DS3 moederbord.
    Het lijkt me namelijk dat de koeler misschien tegen de passieve koeling van het moederbord zit.
    Ik heb al in Paint een beetje geprobeerd te kijken of het qua afmetingen zou lukken, maar door die passieve koeling kan ik het niet echt goed inschatten.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Koeler op je moederbord moet geen probleem zijn. Die zalman mag dan wel een lompe aap zijn, hij zit iig wel 'hoog' boven de cpu, zodat hij andere onderdelen niet in de weg zit. Moet geen probleem zijn dus!

Over de Gigabyte: goede keuze. Had ik ook gedaan :) (niet dat dat veel zegt)

@Nitram: heb je de switch van de voeding wel van 0 naar 1 gedaan? :+

Laatst bewerkt: 17 jan 2008
  17. Shizzel

Shizzel Guest

Dan bestel ik het wel, maar weet je of als hij niet past, je hem gewoon terug naar Azerty.nl kan sturen/brengen en je geld terug krijgt?

18. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    - De verschillen tussen de P35-DS3 en de P35-DS3R. Ik zou dus ook voor de P35-DS3 gaan.

- Ga verder voor de Arctic Freezer 7 Pro koeler, deze heeft een veel betere prijs/kwaliteit-verhouding. (deze is namelijk de helft goedkoper)

- Bedenk wel dat de 8400GS een ***kaart is waar je niet mee kan gamen.

19. Shizzel

Shizzel Guest

Ik wilde eerst ook die koeler, maar ik hoor veel meer goede dingen over Zalman koelers, ze zijn zelf regelbaar hoe snel ze ronddraaien en je kan het dus stiller instellen, en het lijkt me dat zo'n grote koeler beter koelt dan zo'n wat kleinere.
    Edit: Ik lees ook net dat de Arctic Freezer 7 Pro op hoge toeren erg veel geluid maakt, en dat wil ik eigenlijk niet. Ik ga namelijk een Quad-core van 2,4GHz naar 3,2GHz overclocken, en het lijkt me dat hij steeds automatisch op hogere toeren gaat lopen, en dus meer geluid gaat maken.

Kan ik met de 8400GS echt helemaal niet gamen, of bedoel je dat ik COD4 niet met 60FPS kan spelen met 4xAA? Ik hoef ook geen zware spellen te spelen zoals Crysis, eigenlijk haast geen, maar bijvoorbeeld Unreal Tournament III, C&C3: Kane's Wrath, en misschien wat andere games. Ik vind medium settings al wel genoeg, dus als hij dat aankan, vind ik het goed.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2008
  20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Bij de Arctic Freezer 7 Pro kan je ook zelf de snelheid instellen.

Maar de 8400GS is de langzaamste videokaart van de huidige generatie, daar kan je bijv. COD4 niet fatsoenlijk op een hoge resolutie spelen met wat extra's aan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina