[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg mijn exmeplaar één van deze dagen... op hd dvd :)

    En Apple gaat dus geen blu-ray speler in hun nieuwe mac's steken
     
  2. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Roddels natuurlijk. Was al eens eerder een gelijkaardig verhaal gepost na het voorval. Je zit dus in welke kleine hoekjes het zou kunnen zitten. Dus als we iets van het artikkel mogen geloven, zou fox dus ook niet tevreden geweest zijn met hun blu-ray infrastructuur... wat de reden is van hun slechte releases? En warner hun liet zien hoe goed het was aan de andere kant.

    Maar ja voor een beetje geld, zoals paramount doe een mens al eens iets hé.

    Zoals het stuk zegt, ze kunnen er later een film over uitbrengen op het volgende formaat.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2008
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus downloads verkopen beter dan de nieuwe HD formats :) Sja, dan zag ik het een jaar of anderhalf dus goed ;)

    Waar heb je deze HD DVD gekocht?? En voor hoeveel? Ik wil hem ook bestellen maar twijfel tussen de BR of HD DVD...


    Sja, de beerput zal zeker wel opengaan maar dit soort verhalen zullen ook weer ontkracht worden. Ik ga er wel vanuit dat er geld is geboden...
    Ik ben zeer benieuwd naar de cijfers van december.
    Als de cijfers in het voordeel zijn van HD DVD (zoals bij de BBC) dan denk ik dat er wat koppen gaan rollen bij de grote filmstudios O-)
     
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Over ebay, heb 45 euro betaald. Valt nog wel mee denk ik. Nieuw is hij rond de 80 dacht ik.

    [/QUOTE]

    Wel in de VS zouden ze tijdens de kerstperiode zo'n 51-54% voordeel gehad hebben... de deal met warner was blijkbaar zo goed als rond. Zij hadden duidelijk altijd al een voorkeur gehad voor hd dvd omwille van meerdere mogelijkheden en goedkopere productie wat waarschijnlijk geleid heeft naar een aantal exlusieve voor het formaat. Ze gingen hun exlusiviteit voor hd dvd waarschijnlijk bekend maken op de CES aangezien ze samen op de hd dvd stand ginen staan... wat de rede van aflassing was.
    Er moet dus iets fameus fout gelopen zijn, waardoor het bovenstaande verhaal mij wel logisch klinkt...

    Maar ja, niks aan te doen nu
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit hilarisch filmpje al gezien(blu-ray vs HD dvd, en HD dvd is van Hitler):
    http://www.youtube.com/watch?v=friS4OOcdgQ
    Ik heb me kapot gelachen. Ooit was er hetzelfde filmpje, maar dan een andere tekst(over de achievements), was ook geweldig.
     
  6. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had het gezien, film is "der untergang". De ondertitteling kloppen wel mooi, je moet wel fanatiek zijn om zoiets te maken :)

    Waarover ging het vorige filmpje? Zijn achievements niet goed? Blijkbaar is het toch een succes voor sommige games en sommige gamers, niet voor mij hoor.
    Maar çoit, dat is hiet niet de discusie.
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Het ging erom dat Hitler gebanned was van xbox live. Al zijn achievement naar de klote. Hij was zot aan het worden ,haahahahahaahaha!:lol:
    Ontopic: Dit filmpje was toch ook weer geweldig. Op het laatste ook over lord of the rings(komt alleen op blu-ray), haahahaha, Hitler zijn reactie, geweldig gewoon!
     
  8. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad weer leuk gedaan maar ik vond de vorige die je aanhaalde van vorig jaar op de een of andere manier wat grappiger.
     
  9. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Is er al bekend welk formaat Star Wars gaat krijgen? ^^
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    volgens mij zijn alle STAR WARS films uitgebracht door LUCASFILM en 20th CENTURY FOX !!!!

    Dus zou je verwachten ...... op BLU-RAY
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok. Heeft er iemand een knoop, dan hak ik hem even door en kies ik voor Blu-Ray zodra ik geld heb :b:
     
  12. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hier heb je een knoop!

    Nu naar de winkel en een PS 3 Halen (heb ik ook gedaan en tot nu toe gebruik ik m eigenlijk alleen voor de Blu - Ray) :)
     
  13. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch een beetje erg dat je een game console daar bewust voor moet kopen, zonder het dan als game console te gebruiken... ik wacht tot een degelijke prijs-kwaliteit blu ray speler. Want een derde console vind ik er toch wel echt over.
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Je kunt het ook andersom zien; de PS3 ziet er goed uit, is via firmware upgradeable naar de nieuwste BR profiles (itt veel standalone spelers) en daarmee ook futureproof. En hij heeft echt een prima beeldkwaliteit, het is absoluut geen troep.

    Ben als BR speler erg blij met de PS3, omdat hij ook gratis game demo's kan downloaden en spelen hehe. En spellen (Motorstorm is vet), over een tijdje is er zat aanbod, ook in het ruil / 2e hands segment.
     
  15. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat kan ik met mijn 360 ook. En een standalone speler maakt toch nog wel wat minder kabaal en zou toch meer kwaliteit moeten leveren. Daarom is mijn toekomst plan:
    -een hd dvd standalone speler kopen voor een goed prijsje, zodat ik zeker ben dat ik mijn collectie van hd dvd films altijd zal kunnen zien. Je weet wel... de 360 gaat wel eens kapot naar het schijnt:). Deze kan ik dan ook gebruiken als upscaler. Ik twijfel tussen de HD EP-35 of de HD-XE1.

    - later, binnen een jaar dan een standalone blu ray speler of zodra star wars of lord of the rings erop verschijnt
     
  16. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is juist zeer logisch om (als gamer) een PS3 aan te schaffen en (mede) te gebruiken als Blu Ray speler. Je hoort goede dingen over de kwaliteit van de ingebouwde speler, en je hebt natuurlijk de gefaamde firmware die om de zoveel tijd altijd wel een keer ge-update wordt. Ook is de prijsklasse van de PS3 nagenoeg gelijk aan elke andere standalone Blu Ray speler. En als gezegd, krijg je voor de zelfde prijs ook nog is een next gen gamesysteem.

    Bij mij in huis komt er vroeg of laat ook wel een PS3 te staan. Maar zolang de meeste films waar ik halsreikend naar uitkijk ook op HD DVD uitkomt, neem ik de moeite (nog) niet.
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb een 60 GB PS3 en die hoor ik echt niet. Sowieso minder als mijn Toshiba HD-XE1. Daarnaast is de PS3 dus ook in de toekomst nog upgradebaar, waardoor hij ook de nieuwste BR profiles blijft ondersteunen. Zelfs als je over een jaar een BR speler koopt weet je niet of hij in de toekomst nogsteeds alles kan spelen.

    Maarja, maakt mij verder niet uit wat je doet, als je er maar blij mee bent! Die XE-1 ben ik héél blij mee, dat is zeker.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Blu-ray spelers nu al verouderd.

    Bezitters van eerste generatie blu-ray dvd spelers kunnen zich binnenkort weleens flink bedrogen voelen. Hun ‘moderne’ speler is namelijk niet geschikt voor nieuwe ontwikkelingen in de technologie. En upgraden is niet mogelijk.

    Het blu-ray kamp heeft onlangs nieuwe features uitgerold waaronder ‘beeld in beeld opties’. Het merendeel van de verkochte spelers beschikt echter niet over de vereiste hardware om deze nieuwe features aan te kunnen.

    Momenteel krijgen gebruikers al bij een aantal blu-ray diskettes de melding dat ze een firmware of softwareupdate nodig hebben om te kunnen genieten van de best mogelijk kijkervaring. Deze updates hebben echter betrekking op verbeteringen in de weergave en bieden geen opening naar nieuwe features.

    Blu-ray spelers zijn ingedeeld in zogenaamde profielen. Alle apparaten die voor november 2007 op de markt kwamen hebben het profiel 1.0. Machines die na die datum op de markt zijn verschenen hebben het profiel 1.1. Apparaten met beide profielen zijn ongeschikt voor de nieuwe features in blu-ray schijfjes. Films kunnen wel gewoon afgespeeld worden.

    Later dit jaar brengt het blu-ray kamp profiel 2.0, oftwel BD Live, apparaten op de markt. Deze apparaten kunnen verbonden worden met internet en aan films gerelateerde content downloaden, zoals ringtones, trailers en foto’s.

    Bezitters van een Sony Playstation 3 hoeven zich geen zorgen te maken. De blu-ray speler in deze console is de enige speler die wel aangepast kan worden zodat van alle nieuwe features genoten kan worden.

    Ben blij dat ik voor de PS3 heb gekozen en niet voor de Samsung Standalone Blu-ray speler.
     
  19. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Zijn er al Blu-ray spelers met HD recorder ?
    Toch maar binnenkort een PS3 kopen ivm Blu-ray speler en later GT5 .
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2008
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Heb me toen kapot gelachen! Hitler gebanned van xbox-live omdat zn console was omgebouwd.

    Op n gegeven moment schreeuwde Hitler dat hij alleen zijn commodore n64 nog had. "Hoeveel plezier kan je hebben met die fucking Mario?! Ik zie me genoodzaakt een ps3 te kopen!"Eva Braun op de gang tegen de andere vrouw: zo diep zal hij niet zakken!
    Huilend lag ik op de grond van het lachen :lol:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina