Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nvm :+ , al kan je volgens mij het ook zonder floppy der opzetten , aleen geen idee hoe of wat. Of gewoon doen zoals kevf zegt.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat had ik al gezocht in die GRUB file, maar kon niet precies vinden waar.
     
  3. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Thanks! Het is gelukt. Nu kan ik rustig m'n laptop opstarten en dan even iets anders doen. Ik vergat altijd die keuze en dan kwam ik terug en dan was Ubuntu opgestart! :+
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heeft iemand al een goede newsreader gevonden die ook automatisch repareert en uitpakt?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Grabit 1.7.1
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2008
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  8. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    tjah ik gebruik pan, maar die doet niet wat jij wilt ;). Je kan grabbit ook onder wine draaien, is geen probleem
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Oh, dat wist ik niet. Het is wel een ideaal programma! Na het downloaden repareert ie het meteen, extract ie alles en gooit ie de RAR's meteen weg.
    Dit is tevens allemaal in te stellen, dus hij hóeft het niet te doen! :)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    I know gebruik hem zelf ook en volgens mij was ik ook degene die hem jou aanraadde :+

    @Ego: hoe heb je het aantal lijnen omhoog gegooid en hoe repareer je nu?
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    lijnen omhoog goooien ? praat nederlands :p (leg uit ;) ) ik maak gewoon gebruik van de server van m`n provider, download op goeie snelheid dus daar kijk ik verder niet naar..

    repareren doe ik met gpar2/pypar :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik drukte me idd een beetje vaag uit. Het aantal connecties op de server is met pan gemaxt op 3. Echter ik wil gebruik maken van 5 connecties. Dat is geloof ik op te lossen, maar hoe?
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Haha oja sorry! :+
    Ik zal niets meer uitleggen! :cool:
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ERhm daar moet je even voor googlen, daar heb ik namelijk geen idee van
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ander vraagje: ik heb de pc ook aan mijn plasma hangen. Echter na Grub zijn het alleen nog maar strepen en meer van dat soort ongein. Wat moet ik, hoe instellen om wel wat te zien.

    gaat sudo reconfigure dpkg xserver-xorg iets voor me doen? Ik heb wel pclinuxos ;)
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    het sudo command reset de xserver naar de standaard instelling. Hoe het met je plasma zit poeh, draait ie op windows wel goed? .

    Ik zou is rondturen in de instellingen van je grafische kaart, hoe dat met pclinuxos in z`n werk gaat geen idee..

    Grub is niets meer dan een boot manager en zou er niet zoveel te maken mee moeten hebben

    Eventueel kijken of de comunity fan pclinuxos een oplossing heeft, of anders eventueel is kijken bij de nieuwe "mint" linux. Deze word door de veel mensen aangeraden als ubuntu niet helemaal doet wat ie moet doen , en heeft ondertussen wel een redelijke comunity opgebouwd
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Zoals sommige misschien al in dit topic hadden gelezen wil ik graag Ubuntu op mijn laptop draaien. Op het moment staat Windows Vista Home Premium er al op dus ik zal een dual boot gaan draaien. Nu heb ik, voordat ik Ubuntu nog eens wil gaan installeren toch nog wat vragen.

    ● Mijn hardeschijf is verdeeld in 2 partities. Een voor Windows Vista Home Premium en 1 voor programma's als Photoshop en Word etc. Uit mijn hoofd is partitie 1 ongeveer 30 gigabyte en partitie 2 rond de 60 gigabyte. Nu wil ik niet eerst weer Vista verwijderen maar wil ik gewoon wat van de tweede partitie afsnoepen om dus een derde voor Ubutnu te maken. Hoe en met welk programma doe ik dit het best en het gemakkelijkst?

    ● Toen ik een tijdje geleden mij heb verdiept in Linux heb ik versie 7.10 (Gusty Gibson) gedownload, dit is nog steeds de meest recente versie van Ubuntu?

    ● Ubuntu ombouwen naar een OSX/Leopard uiterlijk is ook mogelijk heb ik destijds gezien. Wat ik er toen van begreep was dit met allemaal codes te doen. Ik zou graag willen weten of ik niet kant en klare bestanden kan downloaden om Ubuntu om te toveren tot een OSX/Leopard look a like. Net zoals je met Windows XP standaard thema bestanden kan downloaden en die in een map kan plaatsen.

    Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden:cool:

    Alvast bedankt:b:
     
  18. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ vraag 1 : imo partition magic. en ja een 3e partitie is wel zo makkelijk en zelfs nodig. deze moet geformateerd zijn naar ext3

    vraag 2 : yep

    vraag 3 : ja de manier waarop je skinned is relatief het zelfde aan windows programmas
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654

    Bedankt The Only Ego:)

    Hoe moet ik mijn partitie formatteren naar ext3? Via een command in Windows?

    Edit: Ik lees net ook dat Partition Magic niet werkt onder Vista maar dat Vista zelf zo'n programma heeft, werkt dat een beetje?
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2008
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Het programma van Vista werkt wel aardig, maar volgens mij kun je daarmee niet naar ext3 formatteren.


    Over iets anders: Waar Ubuntu en Mint Linux (Wat eigenlijk ook gewoon Ubuntu is) bij mij nog steeds problemen gaven met de grote titels en grote teksten bij het inloggen, werkt Fedora bij mij echt perfect op de laptop _O_
     

Deel Deze Pagina