Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Mensen,

Ik had laatst 2x in een week een Blue screen gekregen en ik besloot daarom XP weer te installeren. Toch vanmiddag Vista er weer op gegooid (Laptop is Vista Certificated) omdat ik het gewoon miste, het stijltje is perfect.

Alleen kreeg ik net na de installatie al gelijk weer een Blue Screen of Death.. ik had nog niets gedaan..

Mijn vraag is nu, waar kan dit in vredesnaam aan liggen?

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Een blue screen is er niet voor niks. Bovenin staat meestal de feitelijke foutmelding. IRQ lbalba bijvoorbeeld. Daarnaast heb je de stopcode, bijv 0x07E ofzo.

In de meeste gevallen kun je redelijk wat op internet hiermee vinden. Sowieso is het natuurlijk eenvoudig als je scherm iets als ATI aangeeft ofzo. iig, het ligt in 99% van de gevallen aan een VGA driver. In de rest van de gevallen kan het vanalles zijn: een virus, iets foutief geinstalleerd, defecte hardware (geheugen, cpu, hard disk, mobo).

Oftewel: het kan eigenlijk alles zijn :+

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Windows Media Player werkt niet helemaal lekker meer. Bij het opstarten krijg ik deze melding steeds:

Dan download ik die via Microsoft en krijg ik bij de installatie deze melding:

En vervolgens sluit het installatieprogramma zich af.

Iemand enig idee wat te doen? WMP eerst verwijderen lukt ook niet, kan het installatie bestand niet vinden namelijk..

Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Heb je onder program files gekeken of daar de map van Mediaplayer nog staat?

Misschien helpt het ook om de map uit Progam files van MP11 vanaf een andere computer, op jou computer terug te zetten via USB o.i.d. En dan opnieuw probeerd onder software te verwijderen. Daarna weer de Winupdate te draaien. :)

Hier staat misschien ook nog een oplossing.

Laatst bewerkt: 12 dec 2007
  5. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    Edit: Laat ook maar ik kon me Partities niet terug krijgen, toen maar Vista opnieuw Geinstalleert dus probleem gefixt zeg maar.

Laatst bewerkt: 15 dec 2007
  6. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, er stond ineens dat ik m'n dingens opnieuw moest laten meten.. Dus ik doe 't, resultaten precies 'tzelfde alleen zijn m'n "Grafische weergave voor spellen" van 5.6 naar 5.1 gegaan :mad:

Bottleneck is 4.2 omdat m'n CPU bagger is.. Achja.

Nee, dat is niet raar. Ken je de uitdrukking "een ketting is maar zo sterk als z'n zwakste schakel"? Dat geldt, tot een bepaalde hoogte, ook voor computers.

Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  7. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm dan nog, het ligt er maar aan waarvoor je je computer wilt gebruiken. Ik heb geen grafische kaart, toch is het een uitstekende computer voor mij. Ik speel er geen spellen op, of iets anders waar ik een dikke grafische kaart nodig voor zou hebben. Het cijfer is in dat geval gebaseerd op iets wat mij niet interesseerd.
    Voor mij heeft dus zo'n gemiddelde geen enkele waarde.

Zo bedoelde ik die uitspraak dus.

Zelfde met de ketting. Als je er wat mee wilt optillen, is die zwakste schakel niet echt handig. Wil je je ketting voor de sier, boeit die zwakke schakel niet. Om het maar heel droog te beredeneren. :+

Laatst bewerkt: 16 dec 2007
  8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    575
    Ik heb nu ook vista ultimate op mijn computer staan. Tot nu toe tevreden :)

9. Shizzel

Shizzel Guest

Ik heb een probleem: ik heb een digitale camera aangesloten via een usb-kabel, maar welke schijf ik ook aanklik, nergens zijn de bestanden van de camera te vinden.
    Als ik daarna de SD-kaart in de card-reader doe herkent hij hem wel, kan ik 2 mappen openen, maar als ik dan dubbelklik op de map waar de foto's in moeten staan krijg ik een error: The file or directory is corrupt and unreadable.
    Nu heb ik al Chkdsk gedaan, maar nu heb ik allemaal bestanden van 750MB op een geheugenkaartje van 128MB staan :confused:...
    Probleem is dat er foto's op staan van 2 vakantie's, en die wel gewoon op de camera zelf bekeken kunnen worden, maar niet op de PC opgeslagen.

Als iemand een programma heeft om die chkdsk bestanden om te zetten naar werkende bestanden ben ik erg blij, of wat voor oplossing dan ook.

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    paar tooltjes die je kan proberen:

RescuePro van Sandisk
    GetDataBack van Runtime, beiden niet gratis maar wel te vinden op het net.

11. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zijn er hier ook mensen die Vista Basic draaien? Via de advisor van Windows krijg ik te zien dat mijn computer het best geschikt is voor Vista Basic. Nu heb ik op mijn laptop Home Premium draaien maar Basic heb ik geen ervaring mee. Ik weet alleen dat er geen Aero aanwezig is en dat de 3d-flip onbreekt. Zijn er verder nog irritante dingen?

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Draait Home Premium niet goed dan? Je kunt daar trouwens ook gewoon Aero uitschakelen.

13. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Op mijn vaste PC wil Home Premium nog wel eens wat gaan vastlopen. Hoe schakel ik Aero uit? , mocht ik problemen krijgen. Had hem ondertussen (Home Premium) al geinstalleerd.

Tot nu toe loopt het weer, ik hoop dat hij op deze manier blijft draaien:cool:

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zit momenteel niet achter m'n laptop, maar je moet even bij je Beeldscherm-instellingen kijken. Je kunt dan ergens je thema kiezen, en dan moet je Windows Vista Standaard (of iets dergelijks) kiezen.

Anders moet je even Googlen.

15. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
  16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hmm ik weet nog van XP SP1 dat je PC aardig vreemd ging doen als je 'm tussentijds ging update. Volgens mij kun je zo'n SP altijd beter installeren bij een clean install.

Misschien is dit nu bij Vista verbeterd, maar wacht toch nog op de officiële release i.p.v. een RC.

17. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja idd beter gewoon nog even wachten op de officieele release.

Maar voor de mensen die het toch willen proberen is hier een read-me die je het beste dan even door kan nemen.

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is altijd 'beter'. Al lukt een update in 99% van de gevallen moeiteloos. Dan heb je net ff pech gehad. Maar dat kan met iedereen gebeuren. Of je nou Windows of Gekken koeien OS gebruikt:+

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Oh maar ik had toen geen pech. Want ik installeerde 'm over een cleane install. Maar ik las verhalen dat het bij mensen fout ging.

20. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    heb nu vista ultimate 64bit draaien, werkt perfect. alleen soms lastig met de juiste programmas zoeken die ook op 64bit draaien.

verder nog nul comma nul problemen gehad, ook niet dat hij je hele cpu leegtrekt zoals bij de standaart versies soms is. maar goed kan ook niet echt met mijn quad core 8)

Deel Deze Pagina