Qua beeld en geluid zijn ze toch exact tot hetzelfde in staat. En eigenlijk is het blu ray dat in het begin nog maar enkel MPEG 2 gebruikte. DVD stond al verder! Ik vraag me af of als ze geen concurentie zouden gehad hebben van hd dvd, of ze zelfs de moeite hadden gedaan om het één en het ander te verbeteren.
Of het opslag al zo'n nut geweest is weet ik niet hoor. Toch moet de voorlopige 30 gb van hd dvd voor niks onder doen. Voor games: assasin's creed ondersteund 720p, 1080i en 1080p op de 360 (DVD). Op PS3 is dat enkel 720p op blu ray. Voor een ander spel zoals heavenly sword hebben ze dan misschien hun best gedaan om de schijf vol te krijgen met mooie filmpjes om hun blu-ray te promoten. Die waren wel echt de moeite, maar het spel trok op niets. Misschien hadden ze hun daar ook een beetje mee moeten bezig houden.
Als je de combo hd dvd - dvd versie wilt hebben ja, maar de gewone versie kost even veel. En als de film je echt interesseert is de pip echt wel de moeite. Je ziet trouwens hoe alles is opgenomen in die blauwe ruimte, en hoe 'leonidas' alias gerard butler, echt zijn vechtmoves perfect uitvoert, als een goed ingestudeerde dans. Echt wel de moeite
Als je een verschil ziet in het beeld en geluid, zal het zijn omdat de PS3 beter beeld geeft, voor de rest is dat exact hetzelfde.
edit: om mijn bovenstaande mening een beetje te funderen:
Maar ze zullen er wel mee winnen:
Ook logisch, al de mensen die nog twijfelden, hebben nu wel de knoop doorgehakt met het nieuws van warner.
Laatst bewerkt: 19 jan 2008