Ik speel Pes vooral online, daarvoor heb ik 'm ook gekocht. Ik sta gemiddeld ergens tussen de 10.000ste en 3000ste plaats. Vaak verlies ik door gedoe met de lag maar vooral ook omdat imo het spel nog ongeloofelijk veel bugs bevat. Behalve de bekende lag problemen zijn er een aantal dingen in het spel zelf die ik heel erg storend vind;
-Je scoort zichtbaar maar in plaats van een doelpunt krijg je een corner
Is mij nog nooit gebeurd..
-De keeper valt met de bal over de achterlijn maar wordt door een 'onzichtbare hand' het veld ingeduwd...geen corner dus...
Nog nooit last gehad van een onzichtbare hand, wel dat de keeper probeert de bal net binnen te houden (logisch). Vaak genoeg heb ik wel een corner gehad omdat hij hem net niet binnen hield hoor
-Je probeert uit trappen/gooien naar een speler die duidelijk vrij staat, maar de bal komt direct in de voeten van een tegenstander waardoor deze gelijk kan scoren.
Uitgooien gaan nooit fout bij mij, vrije trappen helaas nog steeds wel
-Er zijn opnieuw een aantal spelers die belachelijke skills hebben en uit fysiek onmogelijke situaties toch scoren.
Het is niet zo erg meer als Adriano uit het vorige deel. De spelers die jij bedoelt zijn nou eenmaal goed in het echt
-AI van de keeper is beroerd, keepers zijn standaard niet klemvast of laten de bal vaak uit hun handen vallen, uit rebounds wordt bijna altijd gescoord.
Klopt, vind ik ook vervelend
-Er zijn veel 'standaard' manieren waarop je kan scoren, doorlopen tot de achterlijn, dan afspelen, werkt bijna altijd.
Dat is zo irritant online! Ik gebruik het zelf nooit, maar ik kan me voorstellen dat je je eraan ergert, dat doe ik nl ook
-Dribbelen is te moeilijk te verdedigen
Dan moet je oefenen, het lukt mij steeds beter (als er geen lag is)
-Overtredingen worden begaan door spelers die jij niet controleerd.
Dat heet realistisch handelen van de AI
-De scheidsrechter fluit het spel soms helemaal stuk, soms is echt volkomen onduidelijk waarom er een vrije trap wordt gegeven, op andere momenten gaat het spel na een harde overtreding gewoon door.
In het echt heb je ook verschillende scheidsrechters, dat is een bewuste keuze van Konami
-niet hinderlijk buitenspel is vaak nog gewoon buitenspel.
Heb ik niet zo'n problemen mee, buitenspel is buitenspel... Wat ik wel erg vind is dat je soms denkt net op het goede moment de bal te spelen, en dan wordt je afgefloten. Daarna in de herhaling is niet eens goed zichtbaar dat je buitenspel staat, dat het echt milimeters scheelt, en dat een echte grensrechter het nooit had waargenomen.
en dan ben ik nog niet compleet. Pes online heeft wat mij betreft het nivo van fifa-worldcup 2006 online...en dat spel was de reden waarom ik, toen voorgoed(?) ben overgestapt naar pes...Ik blijf het nog wel proberen maar ik heb er een hard hoofd in dat het nog goed komt met PES2008
Klik om te vergroten...