De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb het 8 keer gelezen en ik begrijp het nog niet (ik ben dan ook geen pro).
    Wat heb je aan een dvi-ingang? Ik ken alleen dvi-uitgang.
    Waarom sluit je je xbox360 niet aan op je scherm en sluit de de xbox aan op je netwerk, net als je pc. Dan kan je films en muziek streamen via je xbox360 naar je scherm.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sorry , deze LCD heeft geen ingebouwde tv-tuner.

    Andere keuze is bijvoorbeeld de LE23R81B van Samsung.
    Deze heeft naast een tuner ook VGA , Component en HDMI.

    Prijzen beginnen vanaf € 400

    Zie nergens dat deze kaarten een DVI ingang heeft.
    Je moet natuurlijk DVI-I niet zien als een ingang , de I betekend alleen dat de kaart zowel een Analoge als Digitale uitgang heeft.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dag mensen.

    Ik ga over een maandje verhuizen en dan moet er natuurlijk ook een mooie tv aan de muur komen :cool:.
    Vandaag naar een speciaalzaak geweest en me laten informeren over de diverse tv's en de man die ik sprak was erg gecharmeerd van plasma tv's boven lcd.
    Dit om de mooie kleurweergave, hij heeft toen ook een bluray schijfje errin gegooit:

    Panasonic TH37pv70: HDready.
    Film zag er erg mooi uit, inderdaad mooie kleurweergave en diep zwart, het viel me echter op dat hele snelle beelden een beetje leken te vertragen (kan dit?)

    Daarna een Sharp LCD Fullhd LC37x20
    Ook scherp maar de kleuren waren inderdaad wat fletser.

    Verschil tussen FullHd en HdReady vond ik trouwens wonderbaarlijk klein! en zelfs de plasma wat mooier qua beeldweergave.
    Mijn doel is vooral PS3 Games en BluRay te gaan afspelen.
    Tips Iemand?
     
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik deel ook wel een beetje mening van je verkoper. Voor mij is contrast, kleurweergave en zwartwaarde belangrijker dan resolutie.

    Maar bekijk ook wat andere merken:
    -pioneer: ongetwijfeld de beste plasma's
    -sharp zou ik kopen moest ik een lcd kopen
    panasonic is samen met samsung een zowat de goede prijs/kwaliteit plasma.
    panasonic: heeft full hd plasma in 42" maar de nieuwe modellen van samsung scoren naar mijn mening hoger met een betere zwartweergave.
     
  5. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ben vandaag naar de mediamarkt gegaan en volgens de verkoper was dit een goede:

    http://www.samsung.com/nl/products/monitor/lcdmonitors/multifunctional/2032mw.asp

    Heb hem ook gekocht, voor 299,- goede koop of niet?


    Verder leverde naar de mediamarkt, ook een full HD scherm op van 42 inch geloof ik voor in de woonkamer, terwijl we eigenljk alleen op zoek gingen naar een schermp(je) voor mij.:b:
     
  6. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Dit verhaal gaat helaas niet op. De sony kdl 40w2000 ondersteunt geen 1080p via component, niet voor games en niet voor films. Ik heb dus de sr3001 ingeruild op een sr 4002 met hdmi. Nu gaan de alle signalen dus via hdmi naar de tv.
     
  7. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is een Sony wat. Ik zou de W2000 links laten liggen (veel problemen met clouding) maar bijvoorbeeld de nieuwe 40D3500. Full HD en een goede zwartwaarde. Over de kwaliteit van een Sony hoef je je over het algemeen zeker geen zorgen te maken. Zijn echt top tv's.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hey bedankt daar ga ik eens naar kijken.
    Maar hoezo de Sony? kun je dat nog onderbouwen met iets? In ieder geval even googlen ;)

    @Anton 996:

    Die Pioneer is inderdaad echt schitterend maar 3000 euro heb ik er helaas niet voor over, maar ik blijf de komende weken gewoon nog lekker wat schermen vergelijken
     
  10. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk zelf in een electronicawinkel en ik weet dus ook wat er zoal op de reparatiebank staat. Dit zijn zover ik weet praktisch nooit sony televisies. Ook Philips Cineos(!!!!) tv's zijn erg goed.
    Wat ik ook heel vaak van klanten al direct hoor is dat ze qua beeld een sony onovertroffen vinden, beter dan menig Panasonic tv (Panasonic zijn ook uitstekende televisies, zeker weten maar toch). Een Sony is wel wat dof (door de matte coating van het scherm) maar heeft vaak een goed kleurenpaneel, zoals bij de D, W en X serie: namelijk een 10 bit scherm wat bij vele andere een 8 bit scherm is. De diepgang van zo'n Sony is ook gewoon beter dan menig andere Samsung en bijvoorbeeld JVC.
    Het beste advies geef jij waarschijnlijk ook aan andere, en dat is dat je gewoon eens moet kijken. De laatste tijd is trouwens de D serie wel slecht leverbaar.

    Edit: hier nog even een link waar heel veel te vinden is over de Sony Bravia televisies:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1253641/0
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2008
  11. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony zijn naar het schijnt wel goede lcd, maar qua kleur blijven ze nog altijd ver weg van de goede plasma's. Zal ik even mijn probleem ermee beschrijven: Ik maak een ontwerp in photoshop, zowat plannen, snedes en zichten layouten voor op een paneel af te printen. Ik had dit gedaan op een lcd scherm. Toen ik een proefdruk deed bleek het dat het grijs een redelijke paarse schijn had. Erna heb ik mijn laptop aan mijn pioneer gehangen en kan ik duidelijk de verkeerde kleuren met het oog zien. Je moet eigenlijk altijd ontwerpen met de rgb kleuren als je op een lcd werkt, of heel veel proefdrukken maken, wat niet echt economisch is.

    Het valt mij altijd nog al hard op dat zelfs die sony's een blauwe-grijze schijne vertonen. Maar ja, het is afwegen wat je het belangrijkste vind. Wil je veel resolutie voor weinig geld, neem je best de lcd.

    Wat ik ook belangrijk is, hoe je televisie omgaat met signaal van lage kwaliteit. Op een full hd lcd kan een divx wel eens zwaar door de mand vallen.
     
  12. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik zie net die Samsung 2032MW.. Deze heeft dus een TV-Tuner en hd-ready maar is bedoelt als monitor?

    Want ik zoek gewoon een niet al te dure HD-Ready tv..
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De SyncMaster is eigenlijk ook een monitor , dat kan je zien aan de lage response-tijd.
    De 20" met tv-tuners is maar 5ms en zijn grote broer de 22" zonder tv-tuner heeft zelf 3ms.

    De 20" heeft naast een tv-tuners ook nog eens scart , component en HDMI.

    Zoek je een kleine tv <26" dan is de 2032MW een hele goede keus.
     
  14. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar deze monitoren leveren echt hd kwaliteit?

    En is het handig om deze monitor gewoon als TV en voor de Xbox te gebruiken zonder dat er ooit een PC aanzit?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Speqs van de SyncMaster zijn vele malen beter dan die van de 26" uitvoeringen van de R32 , S72 en S81 van Samsung.
     
  16. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke :)

    En welke kan ik dan het beste nemen?
    Er moet een TV-Tuner inzitten en YrYrYf aansluiting oid :p En 22/23 Inch

    Budget liefst zo weinig mogelijk en tot 400 euro.

    Ik heb zelf al gekeken maar ik zie door de tv's de goede niet meer :+
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is YPbPr en geen YrYrYf ;)

    In de winkel liggen genoeg LCD's <24" maar dit zijn bijna altijd onbekende merken zoals SEG en Vestel.

    Heb een paar andere HDready LCD''s voor je opgezocht.

    JVC LT-20BW7BW € 425
    LG 22LS4R € 361
    Samsung LE23R81B € 439

    Heb het vaker gezegt , De prijzen tussen de verschillende winkels zijn vaak behoorlijk groot.
     
  18. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    YPbPr dan :):

    Ik ga binnekort wel even naar de tv winkels als MediaMarkt. kijken of ze daar wat hebben opgesteld... Maar wat voor HD-Resolutie leveren ze eigenlijk? 720P 1080I/P? Zie ik nergens staan.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HDready moet zowel 720p als 1080i ondersteunen.

    Voor 1080p heb je een LCD nodig met minimaal 1920 x 1080 pixels.
     
  20. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Omg dus de Cineos die half jaar geleden Full HD zou zijn is dus eigenlijk gewoon een HD-Ready _O_ Koste 2400 euro ofzo.. wel 3x Ambilight maarja |:-

    Kwam zelf nog de Syncmaster 225 MW bij Central Point tegen voor 340 Euro's.. Iemand ervaring mee? 22" Tv-tuner, En die befaamde aansluiting
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina