[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 4 - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twisted

    Twisted Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

    Ik wilde ook toch maar eens aan Xbox Live beginnen. Maar aangezien ik niet echt een netwerk expert ben zou ik graag wat hulp willen vragen. Wat is de makkelijkste manier om een verbinding tot stand te krijgen? Ik hoor veel mensen praten over routers/hubs/switches maar aangezien er nogal erg veel prijs verschil in zit zou ik willen vragen of iemand mij een goedkope(je bent nederlander of niet..) router/switch/hub kan adviseren waarmee ik probleemloos xbox live kan ervaren. En mij graag verteld wat ik eventueel nog meer nodig heb? Ik weet dat de meeste het nogal beu worden van dit soort vragen (newbie all the way...). Maar ik ben niet van plan om een dikke 200 euro uit te gaan geven en er achter te komen dat het of alsnog niet werkt of dat het makkelijker en goedkoper had gekunnen.

    Bij voorbaat dank.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het hangt er van af hoe je netwerk er nu uit ziet. Welke provider heb je. Waar komt je xbox te staan. Heb je al meerdere ps's aangesloten op internet (vaak is de modem welke je van je provider hebt gekregen al een router). Kortom ik heb meer informatie nodig.
     
  3. Twisted

    Twisted Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, stom van me..
    Ik zit bij @home. Heb dat bellen&internet pakket. Mijn pc staat als enigste aan internet aangesloten. Direct vanaf de modem. Zowel mijn pc als xbox staan boven. mijn modem beneden in de woonkamer. Is het ook mogelijk om mn toekomstige router boven neer te zetten of heeft hij dan teveel data/signaalverlies voor versterking? Modem is Asus TM501B1. Verder heb ik ADSL.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is het een usb modem of een ethernet modem? Het is moeglijk om je router boven neer te zetten.
     
  5. Twisted

    Twisted Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ethernet (gewoon cad kabel dus). En das mooi. Scheelt me een extra kabel trekken haha, aangezien ik al weinig ruimte meer heb in de pijp zou het lastig worden..
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zou in jou geval een router kopen (bijv. linksys) en ik zou de xbox bedraad aansluiten als dat mogelijk is. Als je in de toekomst van plan bent om een laptop te kopen. Kijk dan even naar een wireless router.
     
  7. Twisted

    Twisted Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een "hekel" aan laptops. Te duur om uit te bouwen. Maar hardstikke bedankt voor de info!
    Mischien alsnog een stomme vraag, maar maakt het uit of er wel of geen firewall in de router zit?
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Geen probleem. Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het graag :)
     
  9. tjeerd4789

    tjeerd4789 Active Member

    Berichten:
    689
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag thuis een nieuwe internetprovider. We zijn overgestapt van wanadoo naar @Home. Ik kan al wel van de internet gebruik maken op me pc alleen me xbox lukt niet. Ik krijg bij de live-test bij ip-adress al een foutmelding. Fardo kan je me misschien verder helpen? Als je meer wilt weten laat het me weten. Ik sluit me xbox direct aan op me modem.

    Edit: ben er achter gekomen dat ipadress fout werd ingevoerd bij automatic. Dus het goede manual ingevoerd. Voerde daarna ook automatisch de gataway in maar nog steed ip-faild.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet alles op automatic.. en kijk dan of je het goede adres krijgt van je router. Ik heb eigenlijk te weinig info om je te helpen.. kan je aangeven wat voor spullen je hebt gekregen van @home. Heb je een router?
     
  11. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb niet echt een probleem ofzo, maar meer een vraag.

    Ik heb nu mijn Xbox 360 in de woonkamer staan, die met een ethernetkabel rechstreeks is verbonden met onze router. Maar ik wil mijn Xbox graag in mijn kamer hebben inclusief Xbox live. En dat wil ik zo gaan doen:

    Mijn computer is via een USB repeater verbonden met draadloze netwerk in ons huis. De signaalsterkte is altijd wel Zeer laag/Laag. En nu is mijn plan om de Xbox met de ethernetkabel met mijn computer verbinden, die dan via het draadloze netwerk verbinding maakt met het internet.

    Nou is mijn vraag dus: kan dat? En als het kan: moet ik nog iets speciaals doen? Is het de moeite waard of wordt mijn snelheid/betrouwbaarheid van Xbox Live veel slechter?

    Bij voorbaat dank :)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja het kan maar : Nee, dat moet je niet doen of willen. Dat geeft altijd problemen (NAT moderate, strict en geeft lag instabiele verbinding) .. je moet je xbox of draadloos aansluiten via de wireless adapter of beter een ethernet kabel trekken naar je 360

    Met een zeer alge sterkte zou ik ook gaan voor een bedraadde oplossing. J
     
  13. Prayer

    Prayer Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo
    Ik weet niet wat de z code is.
    Daarom post ik ook hier mijn vraag.
    Is eral meer duidelijkheid?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je kijken wat de z code is .. more info --> y
     
  15. Skillkiller

    Skillkiller Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeey Fardo ik word helemaal gek ik hoop dat jij me kan helpen kijk , als ik de Live verbinding test keurt wie wired goed en ip ook en bij DNS staat er ineens failed ik heb de DNS Adresses keurig overgetikt van Opdrachtprompt ipconfig/all
    Router:Linksys
    Provider : UPC

    Ik hoop dat je me kan helpen

    Mvg Max
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zet je xbox even op automatisch en kijk of dat werkt. Ik heb meer info nodig router type etc.
     
  17. Da Ni-LXL

    Da Ni-LXL -xbw *****istrator-

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kreeg een foutmelding bij windows connect, maar xbox live connect doet het gewoon (wireless router). Is er verder dan nog een probleem of is de connectie met een pc noodzakelijk?
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    connectie met pc is niet noodzakelijk hoor
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb een klein probleempje,

    Elke keer als ik met willem in een chat ga krijg ik te horen willem is joing chat. Alleen d/c de chat dan. Dus we kunnen niet meer p.chatte. Iemand enig idee hoe dit komt?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ehm nee geen idee .. Wat staat er bij NAT als je de xbox live test doet?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina