'Encoding' van fimpjes

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Azumi, 22 jan 2008.

1. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Situatie:
    Ik probeerde wat filmpjes op een ceedeetje te poten met Nero Burning Rom.
    Resultaat: hij was na 6 uur nog maar op 26%
    Dit komt allemaal door het 'encoding' proces; de filmpjes omzetten naar een bestand wat de DVD speler kan lezen, en dus afspelen.

Vraag:
    Ik wil weten of er een los (freeware?) programmaatje is, waar ik bestanden kan omzetten naar 'voor DVD-spelers leesbare' bestanden.
    Naderhand kan ik ze dan gewoon op de good old fashion way op een cd zetten. Dan is 'ie namelijk wel binnen enkele minuten klaar.
    Het is het encoding proces wat bij Nero gigantisch lang duurt.

Ik zou ook wel graag willen weten wat dat formaat dan is, welke DVD spelers kunnen lezen.

Alvast bedankt.

2. SysanApse

SysanApse Guest

Ehm
    Ik zette AVI files altijd om met Winavi naar dvd files.
    En alle dvd-spelers kunnen Vob files lezen dus die moet je hebben.
    Het was me niet helemaal duidelijk - wil je een Avi file omzetten naar een DVD ?

3. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Wat ik wil, is dat ik filmpjes die ik op de harde schijf van de pc heb staan (avi), op cd poten, en die vervolgens in mijn DVD speler doen. Liefst nog dat deze ze ook kan afspelen.

Met Nero duurt dat blijkbaar uren, dus wil ik een ander programma waarmee ik de filmpjes omzet naar bestanden die gelezen kunnen worden door een DVD speler, en ze dan daarna op de 'gewone' manier op een CD zetten (dus zonder poespas met encoding processen enzo).

Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  4. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Voor een paar tientjes heb je een DIVX speler, geen gezeik met encoding. ;)

En ja Encoding dat duurt nu eenmaal lang, ik heb nooit mee gemaakt dat het niet lang duurt of dat er een programma is die het binnen minder dan een uur kan. En ik hoop dat je niet van plan bent een vob op een cd te zetten maar toch echt op een dvd. :)

5. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Geen DVD brander hier helaas.

Ik zoek dus een bestandformaat (+ bijbehorend programma?) wat ik op een cd kan zetten en wat mijn DVD speler kan afspelen.
    Als het niet anders kan dan laat ik de pc maar een nacht aanstaan, maar ik was aan het hopen op een snellere oplossing.

Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ik weet niet je wil vast een film van anderhalf uur op een cd branden.

Op een cd kan 700mb op een dvd 4,5 gig. Gaat niet passen, daarnaast als je een AVI omzet naar een VOB (wat elke dvd speler herkend) word het bestand 2x zo groot dus zit je al over de 700mb heen helaas. Toch een dvd brander kopen ben ik bang, of een Divx speler die alles kan afspelen zelfs AVI's op 700mb cd's :)

7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Snellere oplossing is dr gewoon weg niet. Zal dr ook nooit komen. Enigste manier is een divx speler halen.

Deel Deze Pagina