[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Vraag me af waar je de films dan koopt. Betaal gemiddeld niet meer dan 25 euro (pik ze tegenwoordig zelfs voor minder op) voor een film en dat kosten de HD-DVD's ook. Zit nu ook aan de 30 Blu-ray films en dat zullen er alleen maar meer worden. De support van de filmstudios op Blu-ray is gewoon zo veel groter, er verschijnen veel meer titels. Het kwaliteit verhaal kan ik me btw niet helemaal in vinden. Heb zelf ook de HD-DVD player gehad (en ook weer heel snel verkocht) met de nodige films en ik zag geen zichtbaar verschil in beeldkwaliteit. Maarja, dat is iets persoonlijks. Kan niet wachten om films zoals Cars en Ratatouille op Blu-ray te zien!
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb nu 18 HD-DVD's en geen enkele film heeft me meer dan 20 euro gekost. Als ik het gemiddeld uitreken, kosten ze (buiten 5 stuks die helemaal gratis voor me waren bij mijn stand-alone Toshiba HD-XE1 speler) me gemiddeld €12 a €13 per stuk. Zo vind ik de €60 die ik voor The Matrix Trilogy op HD-DVD heb betaald mijn best gespendeerde kerst-uitgave. Al is 2/3 daarvan betaald met een kadobon :) Echt een fantastische trilogy.

    Kwestie van goede deals zoeken en akties in de gaten houden. Ik heb diverse Blu-Ray titels en die hebben me gemiddeld €15 gekost in de 3 = 2 aktie bij de FRS.

    Ik vind € 25,- voor een back-catalogue film in een gigantisch mooi jasje echt duur, en de 30-35 die je soms moet betalen (ook bij HD-DVD) belachelijk.

    Feit blijft dat het moeilijker is een BR titel voor een leuke, interessante prijs te vinden. Dat zal in de toekomst ongetwijfeld veranderen. Die dag komt me liever eerder dan later en met de huidige prijzen zal ook BR nooit mainstream worden.
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Is een kwestie van goed zoeken, is geen feit, je vind die films echt wel goedkoper. Heb bijvoorbeeld de Spiderman Trilogy voor 40 euro gekocht, dat noem ik toch niet duur voor 3 Blu-rays. Mijn probleem met HD-DVD was toen het vinden van toffe films. Bijna in alle winkels zag je toen de bekende meuk staan (Fast and the Furious, King Kong etc). Kwam weleens bij Ro-disc, maar die wisten er flink voor te rekenen. Heb de speler na één maand dan ook weer verkocht, kwam puur door het filmaanbod, dat voor mij persoonlijk flink tegenviel. De Spiderman films en de Pirates films zouden voor mij haast al een reden zijn om voor een bepaald medium te kiezen. Zijn zulke toffe films en ze zijn zo mooi in HD. :)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    En dat blijft het klote gedoe aan heel dit gebeuren. De films die je opnoemt vind ik persoonlijk niet de moeite om te bezitten maar als je dat wel wilt dan MOET je BR aanschaffen.
    Anderen willen bijvoorbeeld liever de Matrix, Transformers etc en die MOETEN HD DVD aanschaffen.
    Als je al de films wil kunnen kijken MOET je beiden formats aanschaffen.
    Dit blijft voorlopig nog wel een groot struikelblok voor de mainstream...

    In die grafieken die je post staan leuke percentages maar nog steeds durft het Blu Ray kamp niet met echte harde cijfers te komen omdat die in het grote plaatje in het niet vallen....

    Nu met de aankondiging van Universal kan ik me voorstellen dat 2008 nog steeds een niche jaar word voor beiden formats omdat Universal gewoon een super grote studio is waar veel films op uitkomen... Dit weerhoud dus nog steeds veel mensen ervan om over te stappen op het nextgen format (of dat nu BR of HD DVD is).
    Gelukkig zijn wij er om alles een beetje op gang te trekken ;) \o/
     
  5. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet wachten om films zoals Cars en Ratatouille op Blu-ray te zien!


    LOL die heb ik al gezien in HD ziet er goed uit! (WMV-HD_O_ )

    Hopen dat MS tegen de tijd dat de "oorlog" over is met een add-on komen voor BD:'-(
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2008
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat idee heb ik ook. Zoals je al noemt, lijken Cars, Ratatouille, Apocalypto, Die Hard 4, Fantastic Four, Lost, Prison Break etc. erg mooie titels om op Blu-ray te hebben. Bij HDDVD heb ik dat nog niet echt. Alleen Transformers en de Bourne Trilogy zijn echt heel interessant. Uiteraard zijn er nog andere titels, maar die komen op beide formaten uit.:)

    Ook als je kijkt naar de komende releases, vindt ik Blu-ray (Saw IV, We own the night, 30 days of night, Ice Age, Independance day, I robot etc) interessanter dan HDDVD (eigenlijk alleen American Gangster...)

    Daarentegen, wat Marius ook al aangeeft, is Blu-ray naar mijn mening iets duurder. HDDVD importeer je eenvoudig vanuit de VS, waar het door de dollarkoers goedkoop is. Met Blu-ray heb je weer dat gezeik met regiocodes...:{

    Ben wel benieuwd wat er met de Blu-ray/HDDVD verhouding zou gaan gebeuren als een van hen exclusief Lord of the Rings uitbrengt _O_

    @ Kameo: Ik ben wel benieuwd waar jij je Blu-rays vandaan haalt. Zou je wat links oid kunnen geven?
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Daarom, in NL heeft op dit moment nog even HD-DVD mijn voorkeur en ik zal ze sowieso blijven supporten met multi-format titels door de HD-DVD versie te kopen zolang de strijd nog niet over is.

    Maar titels als Apocalypto, de Die Hard serie, Lost en Prison Break zijn voor mij ook redenen om mijn graantje op BR lekker mee te pikken hoor. En wanneer komt Heroes hier nou eens in NL op HD-DVD?
     
  8. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    mensen koop geen HD films van de uitgever Dutch FilmWorks, dat is zonde van je geld! Dan zit je naar SD kwaliteit op een Blu-ray disk te kijken :mad:
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Deze cijfers komen van NPD en geven een werkelijk beeld. Zijn geen concrete cijfers, maar het zijn wel cijfers die duidelijk weergeven wat de positie van HD-DVD tov Blu-ray in Amerika is en zijn dus wel degelijk interessant. Een positie die overigens niet al te best is...
    Maar als het Blu-ray kamp zelf met harde cijfers komt, dan word hier gezegd dat het niet betrouwbaar is omdat de cijfers opgeklopt zijn of dat men shipped hardware rekent en niet alleen sold hardware. Een externe neutrale bron zoals NPD geeft een realistisch beeld dan toch?

    Lord of the Rings is van New Line Cinema en New Line Cinema is samen met Warner exclusief naar Blu-ray gegaan. Lord of the Rings komt dus exclusief op Blu-ray.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Matrix=Warner komt op Blu-ray in mei ;)
    Dus dat is al 1 struikelblok minder :+
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist Fast & The Furious: Tokio Drift gekeken! Damn zeer cool in HD! :eek:
     
  12. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    De prijs van die blu ray dvd collectie zal wel een struikelblok worden.
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Want?
    Denk dat hij ook gewoon 60 euro word net als de HD-DVDbox.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Tenslotte verschillen de prijzen van de Oceans Box en de Harry Potter Box op HD-DVD en Blu-ray ook zo super veel he? De Blu-ray versie is veel duurder... :{

    Trouwens, bij Ro-disc kost Harry Potter (1 t/m 5) nu 93,49 euro op Blu-ray en de HD-DVD versie kost 119,99 euro. Met de Blu-ray versie zijn ze goedkoper dan de gemiddelde winkel, maar met de HD-DVD versie zijn ze ruim duurder. Vreemd, want meestal is Ro-disc niet zo gek duur.

    Even een paar (mainstream) winkels:

    www.bol.com
    Harry Potter box (1 t/m 5)
    -Blu-ray: 99,99 euro
    -HD-DVD: 99,99 euro

    Ocean's Complete (1 t/m 3 )
    -Blu-ray: 69,99 euro
    -HD-DVD: 69,99 euro

    Free Record Shop
    Harry Potter box (1 t/m 5)
    -Blu-ray: 99,99 euro
    -HD-DVD: 99,99 euro

    Ocean's Complete (1 t/m 3 )
    -Blu-ray: 59,99 euro
    -HD-DVD: 59,99 euro

    Van Leest
    Harry Potter box (1 t/m 5)
    -Blu-ray: 99,99 euro
    -HD-DVD: 99,99 euro

    Ocean's Complete (1 t/m 3 )
    -Blu-ray: 69,99 euro
    -HD-DVD: 69,99 euro

    Music Store
    Harry Potter box (1 t/m 5)
    -Blu-ray: 99,99 euro
    -HD-DVD: 99,99 euro

    Ocean's Complete (1 t/m 3 )
    -Blu-ray: 64,99 euro
    -HD-DVD: 74,99 euro
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Een realistisch beeld vind ik als je cijfers geeft waar je echt iets uit kunt lezen, dus cijfers met AANTALLEN zodat je de percentages goed kunt beoordelen.
    We weten inderdaad al vanaf het begin dat BR het HD DVD kamp op velen fronten voorbij streeft (verkopen etc.) Maar waarom geven ze dan niet eens totalen aantallen??

    Ik zet ook niet ieder persbericht van MS hier neer dat van de daken schreeuwt... Alleen de persberichten onderbouwd met echte cijfers vind ik interessant genoeg om te lezen.

    Klopt, gelukkig heb ik de trilogie al vanaf release in HD ;)
    Een BR versie zou dus overbodig zijn voor mij.

    Ik raad wel iedereen aan om deze trilogie aan te schaffen! (HD DVD óf Blu Ray)
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Goed om te zien dat next-gen aan begint te trekken in Japan, een nette groei.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt mij het allemaal niet zoveel uit, als blu ray met echte dikke tittels uitkomt zoals lord of the rings, zal ik ook meteen in de winkel staan om een 'goede' standalone blu ray speler te kopen. Maar dat zal pas zijn wanneer die uitkomt en dat zal niet morgen zijn.

    Voorlopig ben ik heel tevreden met hd dvd en ik heb ook nog geen hopeloze drang om nu alles in hd te kopen. Mijn pioneer kan van dvd's ook nog altijd een mooi plaatje maken. Het zou wel leuker zijn moest ik al de mogelijke tittels kunnen kopen, maar ja dan zijn we er ook veel geld mee kwijt he. En voorlopig heb ik nog heel veel hd dvd's op mijn verlang lijstje staan. Er zijn er nu ook al over de 800 wereldwijd... dus we kunnen niet klagen
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor de kopers onder ons: Balen jullie niet als een stekker? Eerst dvd en nu over op hd-dvd en blu-ray. Met de komst van dvd toentertijd ging iedereen als een gekke dvd's kopen. Films kon je, in tegenstelling tot vhs, ineens wel bewaren. Ik heb er ook een tijdje aan meegedaan (ik heb ongeveer 35 dvd's) echter ben er om precies deze reden om gestopt. Ook dvd raakt verouderd en nu is er blu-ray en hd-dvd (iig nu nog).

    Gevolg; alle films die je tot nu hebt gekocht op dvd kunnen eigenlijk nog veel mooier en beter en die dure collectie dvd's is ineens niet meer wat het was.

    Echter ook blu-ray en hd-dvd gaan verouderd raken er komen ongetwijfeld weer nieuwe formaten met nieuwe features.

    Daarnaast weet ik zeker dat over een aantal jaar ELKE film met een druk op de knop streaming in hd te bekijken is. Dan is je collectie toch compleet overbodig geworden?

    Dit is absoluut niet bedoeld als aanval, maar ik ben benieuwd waar die verzameldrang vandaan komt.

    (ik huur trouwens mijn eigen blu-ray films bij de videotheek).


    edit: toevoeging: Er zijn tegenwoordig zo ontzettend vaak nieuwe films op de martk. Kijken jullie films wel eens twee keer of vaker?
     
  19. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik baal er helemaal niet van zelfs :thumbs: Ik ben een early adaptor met veel dingen.
    Vaak vind ik het zelfs leuker om dit soort ontwikkelingen na te denken en discussies (meningen ervaren) te voeren en te kijken wie er gelijk krijgt. (zo heb ik ook een weddenschap met een goede vriend over de PS 3 VS Xbox 360, eerste kwartaal 2009 zou volgens hem de PS 3 meer consoles in de markt hebbeb ;) .
    Het is voor mij dus een hobby, niet alleen gamen, films checken maar er ook over praten met andere mensen (real life en online).

    Al vanaf het begin van HD DVD vs Blu Ray ben ik ook overtuigd dat de toekomst in streaming media zit. Toch heb ik een HD DVD speler van Toshiba en een HD DVD / Blu Ray combi speler in mn HTPC zitten.
    Ik werk hard voor mn geld en geef het net zo lief weer uit aan de leukere dingen in het leven ;)
    Waarom niet gewoon GENIETEN van de dingen die je koopt :+

    Edit: Ik kijk veel scenes van films velen malen dan 2 keer, eens in de zoveel tijd de complete film weer.
     
  20. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben het wel met je eens Kevf, ik heb eigenlijk alleen Special editions gekocht van films die ik wel vaak zou willen kijken (FightClub, Snatch, 300 etc.).
    Die zijn nu eigenlijk wel verouderd met de komst van HD, maar de upscaling functies van de diverse spelers zorgen er voor dat het nogsteeds een genot is om naar te kijken.
    Ik denk dat een geupscalede dvd net zo lekker wegkijkt als een Blu-ray of HD-DVD schijf.

    Die hollywood films kijk ik vaak maar 1 x, behalve shoot em up :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina