[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 3]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door CaptnCook, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.594
    Leuk Bevonden:
    8.695
    Komt zometeen. Heb m hier nu :)

    1 ding snap ik alleen niet... Waarom staat er op een game een sticker dat je de demo ervan ook kunt downloaden? Je hebt dan de volledige game toch al? :+
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor de mensen die de game in de winkel zien liggen maar hem nog niet meenemen (omdat ze twijfelen)?
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.594
    Leuk Bevonden:
    8.695
    Anyway, net ff blu-raytje gekeken. \o/

    Weet iemand of het mogelijk is blu-ray af te spelen met 1080i en tegelijkertijd games in 720p bij 1 instelling?
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nope, gaat niet. Heb het tenminste toch niet gevonden in de beperkte tijd die ik met m'n PS3 heb kunnen door brengen :'-(. Er wordt altijd de maximale resolutie genomen tenzij je de resolutie die je hebt ingesteld lager is.

    Stel je je resolutie dus bv. in op 1080p dan zal alles dat 1080p ondersteunt in 1080p getoont en een game dat bv. dan maar alleen 720p ondersteunt wordt dan gewoon op 720p getoont. Dus jouw oplossing is de PS3 instellen op 1080i en hopen dat de game 1080i niet ondersteunt en de films wel (of je veranderd de instellingen elke keer).
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik snap dat verhaal niet helemaal en heb er eerder wat over gelezen.

    Ik heb een 720p-tv en de ps3 als dusdanig ingesteld. Een blu-ray schijf heeft doorgaans 1080p materiaal. Met welke instelling haal ik nu het maximum uit mijn beeld (1080i)?
    Ik las ergens anders dat bij een instelling van 720p de bluray-film wordt getoond op 576p?
    Een zo complete mogelijke uitleg svp :)
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.594
    Leuk Bevonden:
    8.695
    Wat ik altijd door heb gekregen is dat 720p het beste is voor games (met uitzondering van 1080p) en juist 1080i weer beter zou zijn voor films.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Merk bij de PS3 (HDMI) geen verschil tussen 720p en 1080i.

    Bij de Xbox360 (Component) zijn de verschillen wel te zien , het beeld loopt veel vloeiender op 720p.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat geloof ik wel, het gaat mij alleen om het volgende:

    Als ik een blu-ray film (doorgaans 1080p) afspeel op een ps3 die ingesteld is op 720p, krijg ik dan de film te zien in 576p? En kan ik dit alleen voorkomen door mijn ps3 (icm mijn hd-ready tv) tijdens film kijken op 1080i te zetten?
     
  9. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, 720p speelt de PS3 ook gewoon af.
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Jammer had Unreal tournament 3 voor de PS3 gekocht.
    Maar om een of andere reden loopt ie bij het laden vd map 6 van de 10 keer vast.
    Toch maar de verkoop in gedaan.

    ook een beetje omdat ik best wel een n00b ben in dit spel :x
     
  11. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu die dualshock 3 controller, maar bij Motorstorm en F1 trilt die niet, en ik kan ook niets instellen, terwijl de game's wel moeten werken ermee, iemand?
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De rumble werkt bij mij wel bij F1 en MotorStorm. Ik had alleen de laatste updates nodig, toen werkte de rumble.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  14. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke update's, mijn ps3 is wel tot de hoogste update's geupgraded.

    Alle 2 de versie's zijn trouwens japans.
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Voor BR films meestal niet hoor. Er staat meestal geen 720p versie op de disc, maar alleen de 1080p(/i?) en de 576p versie. En als je PS3 ingesteld staat op 720 (en 1080i?) dan wordt de 576p versie gebruikt (welk dan waarschijnlijk door de PS3 wordt geupscaled). Dat is al wat ik van heel dat verhaal weet.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De updates van de games. Bij MotorStorm moet je even online gaan en dan zegt hij dat er een update is. Bij F1 had ik deze melding al gelijk bij het opstarten.
     
  17. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik dus niet, probeer het zo wel met Motorstorm, want het kan er toch niet aan liggen dat ze Japans zijn. Of moet ik eerst de controller volledig opladen or what...
     
  18. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft niks met het opladen te maken. Vind het maar vaag, heb zelf EU versies en die vroegen wel om de updates en rumble werkt ook (ook bij Ratchet and Clank, Uncharted, Assassins Creed, Warhawk, Gran Turismo 5 Prologue, Resistance Fall of Man, Burnout Paradise (demo), andere games heb ik nog niet geprobeerd).
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2008
  19. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Motorstorm online gegaan, gekke japanse taal, bleef maar op rondje drukken en het werkt nu :D

    Morgen F1 proberen :)
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat is mooi dan. :) Wel handig dat je bij MotorStorm de sterkte van je rumble kan instellen: zwak, gemiddeld, hoog. Zou eigenlijk in elke game moeten zitten.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina