Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Kijk, ik speel liever games met een erg goede singleplayer. Multiplayer (online) doe ik eigenlijk nooit omdat het me weinig boeit. Multiplayer boeit mij alleen in de vorm van 'op de bank met vrienden'. Alleen om dat feit al is voor mij Uncharted beter dan het gros van de Xbox 360 toppers. Dit neemt niet weg dat het geen toppers zijn.

2. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, eigenlijk verschilt het bij mij nogal wat ik leuk vind aan een spel... Singleplayer spellen kan ik ook weken mee bezig zijn (Oblivion bijv.), maar ik heb bij multiplayer altijd zin om er beter in te worden... Dat gevoel krijg je bij singleplayer spellen nooit. Al helemaal als je alle achievements binnen hebt, moet de singleplayer wel erg briljant zijn wil ik het nog een keer uitspelen.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ik ook, heb liever multiplayer offline dan online. Alhoewel ik Warhawk en CoD4 wel erg veel online speel en echt heel erg tof vind. Heb Uncharted nu 3 keer uitgespeeld en ben nu voor de 4e keer bezig met de game. :)

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Ik was net opeens cover aan het houden voor vijanden, blazen ze het coverobject op met een handgranaat 8)

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hehe. :cool: Ze blazen inderdaad muurtjes op, ze schieten ze trouwens ook kapot. Tof gedaan.

6. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    muurtjes die opgeblazen worden is al mogelijk sinds red faction, dat vond ik nou niet echt een van de sterkere punten

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is grappig. Ik had net vanochtend een gesprek met een vriend over Uncharted en dat wij als Xbox 360 voorlopig nog niet bang hoeven te zijn als Uncharted voor hun nou een topper is.

Grafisch niet beter dan bijvoorbeeld CoD4, AC, Mass Effect en menig andere op de 360 verschenen spel. Zeker ook niet slechter, het ziet er allemaal heel mooi uit, maar ook niet beter. Typische Naughty Dogs (beetje te) kleurrijke omgevingen.

Qua gameplay totaal niet verrassend, maar juist de voorzichtige eerste stappen van Naughty Dogs in dit genre. Een mooie poging hoor, heel netjes, maar geen toppertje of zo.

Bijzonder voorspelbaar (veel cliche gameplay), erg eenvoudig, trial and error en eentonig qua aanvallen. Ook een tikje ongeloofwaardig qua verhaal>> dan heb ik het over de golven aanvallers, waar komen die in godesnaam vandaan? Echt heel cliche matig verschijnen ze als je op een bepaald plekje staat. Buitengewoon slechte AI, maar dan ook echt om te huilen. Ik heb mannetjes gezien die echt stil blijven staan, niks doen en wachten totdat ik ze afschiet, terwijl ik midden in een open veld zonder cover sta te wachten tot ze wat doen.

Zeer kort spel (1 avond als je echt even doorspeelt of zo)met geen enkele replay waarde en geen multiplayer. Dat verzamelen van die schatjes en zo is totaal niet boeiend of bindend gebracht, zoals bijvoorbeeld de Tags in Gears of War dat wel waren.

Kortom zeker een 8+ spel, maar zeker geen 9+ spel. Laat staan beter dan alles wat er op de 360 is uitgekomen. Dat is echt lariekoek van de bovenste plank. Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb toch getracht enigszins objectief te beoordelen hoe goed Uncharted nou eigenlijk is.

Het is zeker het beste op de PS3, maar dat is nauwelijks een prestatie te noemen. Ik heb zelfs een beetje het gevoel dat journalisten het omhoog geprezen hebben, want ze moeten toch wat op de PS3.

Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Als je als mod zo'n kinderachtig commentaar bij iemand z'n post zet, wees dan ook zo'n stoere man om je naam erbij te zetten, want dat slaat natuurlijk nergens op.

/Mod Het is ik Orcrist! En de edit is al weg, na teveel emo. 8)

9. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, af en toe denk ik echt dat het hier beter het PS3WORLD forum genoemd kan worden. Volgens mij geef ik heel duidelijk met argumenten aan waarop mijn mening is gestoeld, terwijl mijn PS3 tegenhangers dat naar mijn idee laten afweten.

Overigens geeft zelfs het Official US PlayStation Magazine Uncharted een 8. Ik feitelijk dus een hoger cijfer, want een 8 vind ik aan de te lage kant. Het UK magazine geeft het een 9, ik zit daar dus mooi middenin.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Dat mag je inderdaad vinden. Toch zijn de verschillende punten die jij noemt ook te spiegelen op de games die jij noemt. Niet dat het slechte games zijn, ik heb genoten van Call Of Duty 4, maar ook daar vond ik zelf dat de AI wel wat steekjes liet vallen.

Het heeft inderdaad een beetje cliche gameplay, maar heeft een COD4 dat niet? COD4 is gameplay-wise niets meer dan een iets uitgeklede versie van COD2. De sfeer en ervaring die je meekrijgt tijdens het spelen van de game maakt hem echter zo goed. Ditzelfde kun je ook zeggen van Uncharted en daarom vind ik het ook zo'n topper.

Eenvoudig is ook een breed begrip: Wat eenvoudig is voor jou hoeft niet eenvoudig te zijn voor een ander. Daarnaast heeft de game verschillende moeilijkheden, heb je die allemaal geprobeerd voordat je die mening hebt gegeven? Een game als Super Mario Galaxy is ook niet zo moeilijk als bijvoorbeeld een Ninja Gaiden, maar maakt dat de game minder waard dan een 9? Nee.

Het is trouwens leuk dat je AC noemt en in de volgende alinea over eentonigheid begint. Als er 1 grote game was in 2007 die wel eentonig genoemd kan worden was het AC. Dat weten zowel jij als ik. Gears Of War had geen eentonige aanvallen? Het was telkens stukje lopen, paar vijanden, stukje lopen, vijanden, stukje lopen, vijanden, etc. etc.

Als laatste merk ik dat veel Xbox360 gamers een game alleen al afzeiken als er geen multiplayer in zit. Dit is iets wat mij erg opvalt en ook behoorlijk irriteert. Waar is de tijd gebleven dat goede epische singleplayergames niet afgekraakt werden op het ontbreken van een multiplayer? Daarnaast vind ik de schatten in Uncharted juist wel bindend gebracht. Voor zover ik weet krijg je in Gears Of War enkel een achievement voor het verzamelen van de tags. Hiermee kun je dan weer leuk patsen bij je vrienden, maar ook niets meer. Voor de schatten in Uncharted krijg je echter allemaal leuke bonussen die ook nog wat doen met de gameplay/game en leuke behind the scenes fragmenten. Dat vind ik toch een leukere beloning dan wat puntjes.

Maar zoals men zegt: Ieder zo zijn smaak en die respecteert men maar. Echter vind ik wel dat als jij Uncharted een 8+ game noemt je consequent moet zijn en zowel Gears Of War en Assassin's Creed ook hetzelfde cijfer toekennen.

11. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, plaats dan zo,n opmerking bij de laatste 4 posten op de vorige pagina...

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Prima dat je zo over Uncharted denkt, mag je vinden, ben het totaal niet met je eens, maar dat terzijde, maar je onderbouwt je mening. Maar dat laatste stukje slaat echt compleet nergens op. Je doet nou net alsof je op geen enkele manier plezier kan beleven met games op de PS3, en dat een goede game maken op de PS3 niet moeilijk is, omdat het toch allemaal crap is...

Sluit me verder aan bij Modder-Eter.

Maargoed, voor de liefhebbers, op de Japanse PSN store staat de demo van Devil May Cry 4, weet nog niet of hij op de marketplace staat. Checken die shit! :)

Edit: volgens Major Nelson staat de demo ook op de marketplace, downloaden die hap! :)

13. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het verbaast mij iedere keer weer dat iemand met zo'n hoge functie bij de Xbox 360 afdeling van Microsoft, zich uberhaupt mengt in deze discussie.
    Dat je dat dan ook nog eens volledig vanuit Microsoft perspectief doet, spreekt voor zich.............maar is toch een beetje jammer.
    Dat het heel vaak op zo'n kinderachtige toontje gaat is aan de ene kant wel weer grappig.

Ik ben het trouwens deels wel met Mr X eens over uncharted, het spel is kort en valt in herhaling..........maar is naar mijn mening wel veel mooier dan welke andere game op de 360.

/Mod Gelieve niet op de persoon spelen aub.

14. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nu komt mijn vraag aan degene die zowel een 360 als PS3 hebben: Hoe ziet DMC4 er op beiden uit en hoe draaien ze (voelt versie X vlotter aan bv.)? Aangezien m'n PS3 momenteel onbeschikbaar is en ik te lui ben om m'n 360 opzetten zou ik het graag hier horen.

Maar netjes houden hé... als je hier op reageert zorg er dan voor dat je zowel spreekt over de 360 versie als over de PS3 versie en je het ook beargumenteerd. Dus geen posts in de trend van "Wat vraag je nou? Ga gewoon voor de X versie, die is sowieso beter".

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zal het vanavond even voor je testen, heb nu alleen de PS3 versie nog gespeeld. :) Maar als het goed is zit er (nagenoeg) geen verschil tussen beide versies. Weet alleen dat het er verschrikkelijk mooi uit ziet! :)

16. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste ben ik lang niet zo stellig als jij. Ik geef nuances aan, terwijl roepen dat het beter is dan alle 360 games is vrij ongenuanceerd. Ten tweede ben ik als gamer heel erg in mijn sas met Uncharted, een 8+ is in mijn boek een goed en hoog cijfer, waar vele 360 games onder scoren. Echter ook velen boven.

Zeker heeft CoD4 AI problemen, ik vergeleek Uncharted enkel grafisch, verder niet. Grafisch vind ik CoD4 indrukwekkender, overtuigender, realistischer, kortom beter dan Uncharted op grafisch gebied. En door CoD4 ligt de lat grafisch nu erg hoog, voordat ik uit mijn stoel word geblazen. Uncharted was/is erg mooi, maar ik bleef rustig zitten. Iets wat ik niet had bij CoD4 (Ghillies in the mist, WWWWOOOOOOWWWWWW)

Ik heb inderdaad niet alle moeilijkheidsgraden gespeeld, omdat ik wel kan raden wat er dan gebeurt. Het is te voorspelbaar. En ik bedoelde ook naast eenvoudig wellicht simplistisch. PAS OP! Dat is niet zo zeer een “klacht”, want HalfLife 2 en Metroid Prime 3 haak ik op af omdat het puzzelgames zijn en geen shooter (jaja, ik weet het, beide hele hoge cijfers en ik vind er echt geen fuck aan) Maar net iets meer uitdaging hoe van hier naar daar had ook wel weer gemogen. Net even uit balans qua gameplay (althans voor mij)
    AC ben ik het volledig mee eens. Ik kom er vanwege de eentonigheid ook niet aan toe om het uit te spelen. Been there, done that. Ook daar echter had ik het meer over waar de lat nu ligt qua graphics, dan qua gameplay.
    GoW, tja, dat is dan wel de beste game die ik zelf ooit heb gespeeld, of althans een van de, dus daar heb ik echt een andere mening over. Ik heb overigens de SP van GoW 5 keer volledig uitgespeeld!!! 3 keer zelf op alle standen en 2 keer een maat er doorheen geholpen. Dat feit alleen al is uniek, nog nooit heb ik de SP van een game 5 keer uitgespeeld, enkel CoD2 drie keer, om alle graden uit ter spelen. Daarnaast heb ik de MP pak hem beten 6 maanden non stop gespeeld.

Je mening over SP en MP deel ik in die zin dat Uncharted enkel SP heeft en na 1 keer spelen niet meer interessant is. Mass Effect speel ik ook maar 1 keer, maar dat kostte me wel 30 uur. Dat vind ik dan toch echt puntjes aftrek waard. GoW en CoD4 zijn ook kort, maar speel je zowel SP als MP zo vaak dat het toch een “lang” spel wordt, Uncharted speel ik althans echt maar 1 keer. Wel weinig voor een spel dat officieel 75 EURI moet kosten.
    Als laatste AC als totaalgame is wat mij betreft minder dan Uncharted, maar GoW is duidelijk een 9+ game, ook weer vanuit het totaal perspectief, niet als je bijvoorbeeld enkel naar AI kijkt of enkel naar verhaal, of enkel naar etc, etc etc.

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Is ook te verwachten, maar ben toch benieuwd. Zeker omdat het een grote bekende serie is die ineens multi-platform ga. Maar als er verschillen zijn, dan verwacht ik dat het vooral technische zijn (framedrops, laadtijden, etc.).

Maar goed, ik wacht in smart af tot vanavond :+.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Call Of Duty 4 is toch ook kort? Ik heb liever een intense, iets kortere single-player ervaring dan een lange klotegame die zo saai als wat is. (En ga nu niet weer over multiplayer beginnen, want dat heb ik eerder al besproken)

Valt in herhaling? Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar geef dan ook toe dat Assassin's Creed, Gears Of War en nog wat andere games ook behoorlijk in herhaling vallen.

Maarja, momenteel heeft de Wii nog altijd de beste game van deze generatie in handen. Je kan ervan houden of niet, maar op oa de cijfers gebaseerd is dit gewoon een feit. En deze game heeft a) Geen herhalende gameplay, b)Geen fouten in de AI (als deze er wel zijn, heb ze niet gezien, dan zijn ze zo miniscuul dat ze niet opvallen) en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. De naam hoef ik vast niet te noemen ;)

Edit: Nog even als reactie op de vorige post van Mr X: Juist als totaalbeeld zou ik Uncharted wel een 9+ geven, net als Gears Of War.

19. Spinner

Spinner So it begins....

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof er nix van dat 360 bezitters dat meer doen dan ps3 bezitters. Dat zal wel ongeveer gelijk opgaan.

Er is niets mis met goede epische singleplayergames maar in het geval van uncharted is de duur gewoon kort en dan gaat het ontbreken van een multiplayer zwaarder wegen. Is niet meer dan logisch...

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Als ik wat rondkijk door de discussies zie ik dat dit bij de Xbox 360 gamers behoorlijk wat voorkomt, maar ik heb het maar een enkeling van de Wii-gamers/PS3 gamers zien doen.

Je hebt inderdaad gelijk dat de game kort is, maar zoals ik al eerder zei: Liever een korte epische goede singleplayergame dan een lange die van piek naar dal gaat. Om even films erbij te halen: Een film van 4 uur hoeft niet beter te zijn dan een film van een uur enkel omdat ie langer is.

Ik heb Call Of Duty 4 gespeeld op zowel de PC als Xbox 360 en ik moet zeggen dat het een mooie game is, maar mooier dan Uncharted? Als ik eens even terug ga zoeken in de ingame screenshots thread naar een screen van COD4 van mij:

Zie je duidelijk dat de omgevingen niet je van het zijn.

Als ik het dan (ok, het is een wat kleinere screenshot, maar het geeft een idee) met dit vergelijk dan zie je duidelijk dat de omgevingen in Uncharted vele malen mooier zijn:

Ach, misschien mankeert er wel iets aan mijn ogen, hoor...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina