Dat is grappig. Ik had net vanochtend een gesprek met een vriend over Uncharted en dat wij als Xbox 360 voorlopig nog niet bang hoeven te zijn als Uncharted voor hun nou een topper is.
Grafisch niet beter dan bijvoorbeeld CoD4, AC, Mass Effect en menig andere op de 360 verschenen spel. Zeker ook niet slechter, het ziet er allemaal heel mooi uit, maar ook niet beter. Typische Naughty Dogs (beetje te) kleurrijke omgevingen.
Qua gameplay totaal niet verrassend, maar juist de voorzichtige eerste stappen van Naughty Dogs in dit genre. Een mooie poging hoor, heel netjes, maar geen toppertje of zo.
Bijzonder voorspelbaar (veel cliche gameplay), erg eenvoudig, trial and error en eentonig qua aanvallen. Ook een tikje ongeloofwaardig qua verhaal>> dan heb ik het over de golven aanvallers, waar komen die in godesnaam vandaan? Echt heel cliche matig verschijnen ze als je op een bepaald plekje staat. Buitengewoon slechte AI, maar dan ook echt om te huilen. Ik heb mannetjes gezien die echt stil blijven staan, niks doen en wachten totdat ik ze afschiet, terwijl ik midden in een open veld zonder cover sta te wachten tot ze wat doen.
Zeer kort spel (1 avond als je echt even doorspeelt of zo)met geen enkele replay waarde en geen multiplayer. Dat verzamelen van die schatjes en zo is totaal niet boeiend of bindend gebracht, zoals bijvoorbeeld de Tags in Gears of War dat wel waren.
Kortom zeker een 8+ spel, maar zeker geen 9+ spel. Laat staan beter dan alles wat er op de 360 is uitgekomen. Dat is echt lariekoek van de bovenste plank. Over smaak valt niet te twisten, maar ik heb toch getracht enigszins objectief te beoordelen hoe goed Uncharted nou eigenlijk is.
Het is zeker het beste op de PS3, maar dat is nauwelijks een prestatie te noemen. Ik heb zelfs een beetje het gevoel dat journalisten het omhoog geprezen hebben, want ze moeten toch wat op de PS3.
Laatst bewerkt: 24 jan 2008