Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

1. Xbox 360

164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens gamerankings.com zijn er nog maar 3 titels op de PS3 die een 9+ scoren en die zijn alle 3 multiplatform. Objectief gezien betekent dit dus dat elk goede (exclusieve) spel prompt hoge ogen gooit op de PS3. Er is weinig concurrentiestrijd tussen goede (exclusieve) games op de PS3, domweg omdat er nog geen zijn. De 360 heeft er 11 als 9+, waarvan er 5 exclusief. Dit zijn gewoon feiten die je er op na kunt slaan (ik heb gecheckt obv 20 reviews)

DMC4 wordt door de insiders als beter beschouwd op de PS3, dat is namelijk het primaire ontwikkelplatform, wat vrijwel altijd een voordeel oplevert.

Ik tracht telkens als ik hier iets schrijf objectief te zijn (en al helemaal niet kinderachtig, dat zal eerder aan de bril liggen van de gene die het leest dan aan mijn bril) Ik wil ook best stoppen met het hier schrijven, maar ik vond dat het forum wel kleurrijker maken. Ik ben zelf, ondanks mijn functie, een hardcore gamer en vind het belangrijk te horen wat jullie te zeggen hebben. Geeft Sony en/of Nintendo je de kans tot persoonlijke interactie? Daarnaast gebruik ik het ook in de beslissingen die we nemen voor Nederland.

Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De PS3 heeft voor zover ik heb kunnen zien geen framedrops. De game draait echt als een trein, verder geen grafische issues gezien.

Dat vinden de reviewers, dat hoef ik niet te vinden (reviews zijn niks anders dan meningen van anderen). Heb geen reviewcijfers nodig om mij te vertellen of een game goed is of niet. Het gaat mij persoonlijk om mijn eigen beleving en mijn eigen ervaring. Voorbeelden daarvan zijn bv. Blue Dragon, Folklore en Kameo. Deze games scoorden in de reviews redelijk tot ok. Ik vond het 3 fantastische games en vind Kameo en Blue Dragon twee van de beste 360 games die ik heb gespeeld. Maarja, dat is mijn mening.

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heeft niks met de hardware te maken natuurlijk, met je dikke PS3 logo in je signature. }:]

Mooi gezegd, alles is uiteindelijk persoonlijke ervaring. Dat maakt deze discussie stiekem ook zo suf. Maar het is wel leuk om te lezen. :)

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga vooral door, ik lees met veel plezier je reacties. Ik vind ze objectief en goed onderbouwd, daar kunnen sommigen hier nog wel iets van leren. Dus ga vooral zo door!

Wat is dan de maatstaaf? De mening van een enkel individu? Die is natuurlijk heel subjectief. Al die reviews zijn juist een prima algemene indicatie wat betreft de kwaliteit en AA niveau van een game. Ik vind het altijd zo typisch dat als er gekeken wordt vanuit het grote perspectief dat het argument dan neergesabeld wordt met een persoonlijke mening. Zo blijf je natuurlijk bezig.

Ja, Uncharted lijkt mij een erg leuk spel om eens te proberen, grafisch ziet het er ook erg gelikt uit. Door het gebrek aan andere AA games valt een game als deze juist meer op zoals MrX al aangaf. Dit gebrek is voor mij persoonlijk een reden om de PS3 er momenteel nog niet bij te halen. Ik heb al moeite om tijd te vinden om al die AA games op de 360 te spelen, laat staan die paar op een PS3. :'-(

Ok, hier gaan we dan ... :)

• Gooie die prijs naar beneden bij de release van GTA4.
    • GTA4 wordt misschien wel de grootste release van dit jaar, grijp die kans!
    • Gooi dat Xbox Live Gold in de prullebak, PSN is gratis en dat zal meer en meer een verkoopargument worden.
    • Schep duidelijkheid over 2008, laat zien wat er gaat komen.
    • Richt de pijlen tevens op het casual publiek door middel van een goedkope Arcade console en de bijhorende (family) games. Scene-It is een stap in de goede richting. Alhoewel de Wii voor zowel de PS3 als 360 voorlopig wel een probleem zal blijven.
    • Maak meer films en games beschikbaar op Marketplace, vooral hier in Europa. Een manier om de wind uit de zeilen te halen van Blu Ray, hier liggen vele kansen.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mijn antwoorden op je wensen (rood).

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dan haak ik ook even in ;)

7. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We zijn toevallig binnen Microsoft bezig met het profileren van onze mensen. Een quote over wat ik over mezelf heb geschreven:

Ik kom vaak ongevoelig en onattent over, gewoonweg omdat ik er niet aan denk, het komt niet in me op om niet-rationele overwegingen te nemen, ook niet in mijn manier van communiceren, rauw op je dak: de objectieve waarheid. Vaak geneigd beslissingen te nemen of te communiceren zonder andermans gevoelens in ogenschouw te nemen.
    Ik geniet van discussies, zoals gezegd een snelle denker, graag intellectueel uitgedaagd. Ik kan dit zo intens doen dat anderen denken dat ik geen tegenspraak duld. Niets is minder waar, ik geniet enorm van tegendruk, daar gaat het juist om, maar voor mij is het spel wel direct op de man af en niet poezelig of zo. Ook een teken dat ik te weinig let op gevoelens, mijn inferieure functies.

In dit licht zijn mijn reacties soms wat bruut, maar wel altijd objectief. Je moest eens weten hoe vaak ik hiervoor op mijn vingers getikt word binnen Microsoft.

Ik zou bijvoorbeeld zo maar kunnen zeggen dat Kameo vanuit zijn perspectief wellicht gelijk heeft, hij heeft de statistiek echter tegen zich. Statistisch gezien is Uncharted gewoon geen 9+ waard (en Kameo, Blue Dragon en Folklore ook niet) en Gears of War wel. De meeste stemmen gelden. Maar goed, dat is gedacht vanuit een rationeel mens. Vandaar dat ik ook zo overhoop lig met mijn gevoelens over HalfLife 2 en Mario Galaxy. Rationeel gezien de beste games die er ooit zijn geweest, of in ieder geval de laatste tijd. EN IK VIND AAN BEIDE NIKS AAN. Daar kan ik dus als mens niet mee overweg. Hoe kan dat nou? Dat klopt niet. Does not compute. Lol (Uiteraard heb ik er al lang een rationeel antwoord op gevonden, hehehe, ik kan weer slapen)

GTA IV wordt ongetwijfeld de grootste release van het jaar. Helaas schat ik in dat dit voor de PS3 het meest voordelig uitpakt. Rationale verklaring: Het leeuwendeel van de GTA spelers is een casual gamer, die speelt dus GTA punt. (Jaja er zijn ook wel hardcore gamers die het spelen, maar in de massa van GTA doen jullie er lekker niet toe, lekker puh) Die massa is gewend aan de PS2, is gewend aan de PS2 controller en is zo niet into de gamesmarkt dat Xbox voor hun helemaal geeneens een keuze is. Sommigen zullen zelfs niet eens van ons bestaan afweten. Dat klinkt gek, maar verplaats je even in gamers die nooit gamen? Als je dat kunt, dan lees je dit niet,want, nou ja, euh . . .dat is te lastig, soort van delen door nul. Anyways, GTA wordt een belangrijke titel voor Sony en hopelijk pikken wij een graantje mee.

Xbox Live Gold gratis? We hebben nu een bron die ons vertelt dat Sony onderzoek doet naar PSN waaruit blijkt dat Xbox betalers tevredener zijn over Live dan de gratis PSN gebruikers over PSN. Tja . . . WoW kost 13 euro per maand en is in die zin veel beperkter dan Xbox Live Gold en toch hoor ik niemand over WoW klagen. Silver is uiteraard wel gratis en voor het leeuwendeel is Silver genoeg. Om terug te komen op Modder Eter’s verhaal: het merendeel van, zelfs, de gamers willen helemaal niet online gamen, want dan worden ze ge-ownd of zoals dat tegenwoordig schijnt te heten: gepwnt. SP is dus inderdaad veel belangrijker dan MP, behalve dan het DL-en van extra content, demo’s, films, etc. (Maar ook daarin pwnen wij PSN)

Over 2008. Laat ik eerlijk zijn: wij zuigen in PR en marketing. Ik zou het inderdaad heel anders (en ook niet goed) doen. Sony en Nintendo zijn daar veel handiger in. Los van de defect ratio, want die moet en wordt beter, zou een rationeel mens al lang voor de 360 hebben gekozen. Daar kunnen we lang en breed over discussiëren, maar puur rationeel gezien zou veruit de overgrote meerderheid een 360 kopen. Alleen voor een niche titeltje hier en een niche titeltje daar, maar voor de gamer is er maar 1 keus en dat is de 360: momenteel, met de nadruk op momenteel: de beste controller, de beste online, de meeste keuze, de hoogst gewaardeerde games, de meeste keuze aan consoles en accessoires. (Vanaf Warners aankondiging is nu BluRay films een rationele reden om voor de PS3 te kiezen, maar tot die aankondiging was dat niet zo)

Alles wat je daar tegen in brengt is puur emotioneel (of noem het smaak), niet rationeel. Uiteraard er van uit gaand dat een gamer maar 1 console zou kopen (wat dus niet waar is) Waar zit hem het verschil? Juist. PR en marketing. Zullen we het ooit leren? Ik denk van niet, want het zit niet in onze genen. Helaas, helaas.

Meer familie games? Daar gaan we ongetwijfeld mee komen, Banjo bijvoorbeeld is denk ik een titel en een genre waar we te licht in zijn. Ik wil wel een goede tegenhanger voor Mario Galaxy en Ratchet & Clank. Net zulke hoge cijfers verwacht ik niet, maar wel een 8+ en een serieus alternatief als je van platform games houdt.

Meer films op marketplace? Zijn we mee bezig maar is een traag traject. Ik denk dat we nog wel tijd hebben hoor. Zelfs al is/wordt BRD de standaard, dan duurt massa acceptatie in Europa zeker nog 3 jaar. In Europa is het verschil te gering met DVD. Vergeet niet dat in de VS consumenten de stap nemen vanaf NTSC DVD naar HiDef, terwijl wij van PAL DVD naar HiDef gaan. Voor ons is het verschil marginaal tov de kosten (399 voor een speler en 30 voor een film is echt te veel voor Jan met de Pet)

8. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow.......Mr. X ik heb je vaker afgezeken, maar na deze post is mijn waardering voor jou als persoon wel gestegen.

Eindelijk een keer niet van die gladde "wij zij zo goed praat", maar een mens achter de X.

Verder vind ik alweer dat je een punt hebt.

Ik heb nu een PS3, waar ik meer tevreden over ben dan over mijn 360., maar vooral omdat de PS3 een naar mijn mening een beter gebouwd apparaat is.........stiller, steviger.

De failure rate van de 360 en het geproduceerde geluid irriteerde mij op een gegevn moment zo erg, dat ik over gegaan ben op een PS3.

MAAR de 360 heeft gewoon betere games en meer games. Verder denk ik dat beide consoles ongeveer even goed zijn, maar dat PS de slag uiteindelijk toch gaat winnen.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nice post MrX! :eek:

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De zogenaamde 'war' 'woedt' nu al twee jaar. Wanneer is er eigenlijk een winnaar? O-)

11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als de PS4, Wii2 en Xbox 720 uit zijn. :9
    Zoals we nu ook kunnen zeggen dat de PS2 de Xbox en GC hard heeft gepwnd. :+

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dus dan kunnen we zeggen dat de Xbox360 de PS3 en Wii gepwnd heeft? :+

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dat kan je eigenlijk nu al zeggen, maar dat zou niet netjes zijn :+

14. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een olifantenhuid hoor :b:

De failure rate is al beduidend omlaag hoor. Bill Gates zei geloof ik op de CES dat de 360 de betrouwbaarste console moet worden en ik denk dat dat geen prietpraat is. Het product team heeft domweg die instructie meegekregen. We starten, of liever we gaan door, met een achterstand qua betrouwbaarheid, maar in 2008 willen we de betrouwbaarste worden. Dat mag in ieder geval geen reden zijn om geen 360 te kopen. En over de 40 Gig PS3 begin ik nou juist verhalen te horen, die is niet voor niets zo goedkoop geworden. Dat heeft ook met de kosten en kwaliteit van de componenten te maken met wellicht alle gevolgen van dien. Overigens is dit allemaal geruchten hoor, maar de rationale er achter }:] kan ik me wel indenken.

Ik denk dat Wii al niet meer in te halen is en deze generatie gaat winnen. En dat Sony nummer 2 wordt en wij dus nummer 3.

Heb ik daar moeite mee? Absoluut niet, want als ondernemer wil ik gewoon winst draaien en dat gaan we zeker doen met de 360. Iets wat met de eerste Xbox nooit is gelukt.

Niet dat me dat wat uitmaakt, maar ik denk dat Sony beduidend minder winstgevend gaat zijn dan met de PS2. Ten eerste omdat ze daar de installed base niet meer van kunnen evenaren. Zowel de Wii als 360 hapt toch ook uit hun potentieel, beide van deze platformen zijn duidelijk prominenter aanwezig dan de NGC en Xbox1 tijdens de PS2-era. Ten tweede omdat ze gedwongen worden om grotere verliezen te pakken op hun console en ze geen goede mogelijkheid hebben om dat terug te verdienen. Minder inkomsten online, minder op 3rd party, die meer royalties gaan afstaan aan Nintendo en Microsoft. Uiteraard verdient Sony wel weer aan HiDef TV's, Blu Ray films, HiDef camera';s etc. Voor Sony algemeen is de PS3 fenomenaal belangrijk, maar SCE zal toch wat treuriger kijken dan tijdens de PS2 tijden.

15. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    same here, heb m'n 360 verkocht en een ps3 aangeschaft, werd er echt niet goed van na 5 keer ROD.

(en toch deed het me ergens verdriet om 'm weg te doen, xbox heeft (had) bij mij echt wel verdiend z'n plekkie overwonnen)

niks van gemerkt, om het half jaar ging ie zo'n beetje stuk, zelfs een 360 uit 2007 waar dan zogenaamd verbeteringen in aangebracht waren.

don't look at the faillure rate, look at the service where are providing....right....

denk dat je dat stuk goedkoop speelgoed wel buiten beschouwing kan laten, okee de Wii word veel gekocht door de grote massa, ze doen het slim en verdienen een hoop geld heet dat, maar doen voor mij allang niet meer mee, ongeacht de zogenaamde innovatieve gameplay ken je mij niet wijs maken dat die betreurenswaardige graphics en dat handje vol games afkomstig van Nintendo zelf(die ook enkel de moeite waard zijn rest van bijna alle third party is snel cashen troep, ok dat maakt de massa niet uit)een gemiddelde gamer gelukkig kunnen maken.
    ach ja een kinderhand is gauw gevuld.

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Vanaf welke periode verwacht je dat PS 3 de 360 voorbij zal streven??

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet voor eind 2009, maar dat is uiteraard koffiedik kijkerij van de bovenste plank. Als je me 2 jaar terug had gevraagd wat ik van de Wii verwachtte, had ik niet gezegd dat ze er nu 20 miljoen hadden verkocht hoor.

Alles is mogelijk, zelfs nog dat wij wel #1 worden, of Sony. Zoals de zaken er nu voor staan denk ik echter eind 2009.

En aan het einde van de rit denk ik dat de verhoudingen ongeveer 2:1,5:1 wordt. Dus niet eens echt gruwelijke verschillen wereldwijd, zeg als eind installed base, Nintendo 45%, Sony 32,5% en Microsoft 22,5%. Met NGC:pS2:Xbox ligt dat op ongeveer 14%:71%:15%

(Al deze cijfers verzin ik niet zelf, maar worden gepubliceerd door IDG. Ik ga er vanuit dat dit redelijk klopt)

18. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt aannemelijk maar wat is dan de "eind installed base"?? Sony zegt dat ze 10 jaar willen doen met de PS 3 en ik zie MS wel met de opvolger komen zo rond 2010/11.... (uitgaande van een 5 jaar cyclus).

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heeft Sony die tienjaarsbelofte ooit later nog eens uitgesproken? Ik hoef maar naar de progressie van andere hardware te kijken om daar niks van te geloven.

(edit: naast het feit dat ik helemaal geen tien jaar met mijn console wil doen, een nieuwe halen is veel te leuk).

20. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IDG voorspelt momenteel t/m 2011, waarin nog geen PS4 of Xbox720 staat 8)

Ze hebben er wel een Wii2 in staan, maar houd dat wel graag hier. Bovendien lijkt het me onzin.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina