Ik heb een olifantenhuid hoor :b:
De failure rate is al beduidend omlaag hoor. Bill Gates zei geloof ik op de CES dat de 360 de betrouwbaarste console moet worden en ik denk dat dat geen prietpraat is. Het product team heeft domweg die instructie meegekregen. We starten, of liever we gaan door, met een achterstand qua betrouwbaarheid, maar in 2008 willen we de betrouwbaarste worden. Dat mag in ieder geval geen reden zijn om geen 360 te kopen. En over de 40 Gig PS3 begin ik nou juist verhalen te horen, die is niet voor niets zo goedkoop geworden. Dat heeft ook met de kosten en kwaliteit van de componenten te maken met wellicht alle gevolgen van dien. Overigens is dit allemaal geruchten hoor, maar de rationale er achter
kan ik me wel indenken.
Ik denk dat Wii al niet meer in te halen is en deze generatie gaat winnen. En dat Sony nummer 2 wordt en wij dus nummer 3.
Heb ik daar moeite mee? Absoluut niet, want als ondernemer wil ik gewoon winst draaien en dat gaan we zeker doen met de 360. Iets wat met de eerste Xbox nooit is gelukt.
Niet dat me dat wat uitmaakt, maar ik denk dat Sony beduidend minder winstgevend gaat zijn dan met de PS2. Ten eerste omdat ze daar de installed base niet meer van kunnen evenaren. Zowel de Wii als 360 hapt toch ook uit hun potentieel, beide van deze platformen zijn duidelijk prominenter aanwezig dan de NGC en Xbox1 tijdens de PS2-era. Ten tweede omdat ze gedwongen worden om grotere verliezen te pakken op hun console en ze geen goede mogelijkheid hebben om dat terug te verdienen. Minder inkomsten online, minder op 3rd party, die meer royalties gaan afstaan aan Nintendo en Microsoft. Uiteraard verdient Sony wel weer aan HiDef TV's, Blu Ray films, HiDef camera';s etc. Voor Sony algemeen is de PS3 fenomenaal belangrijk, maar SCE zal toch wat treuriger kijken dan tijdens de PS2 tijden.
Klik om te vergroten...