[XOne] Niet tevreden met Xboxlive

Discussie in 'Games' gestart door vibuthi, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Nadat ik bijna een jaar geen xbox 360 gehad heb (hij ging steeds stuk) heb ik vorige week alsnog een nieuwe 360 aangeschaft, omdat ik inmiddels de hoop heb dat de kinderziektes er wel uit zijn.
    Wat mij nu dus erg opvalt, na een half jaar playstation network gebruikt te hebben, is de bijzonder matige opzet van xboxlive:
    Je betaalt geld voor een matig tot slecht functionerende service die word geteisterd door wachttijden, lag, host-advantage en verschrikelijk vervelende mensen (schelden, racisme etc.)
    Als voorbeeld neem ik even Halo 3: als ik een uur halo 3 speel zit ik van dat uur ongeveer 35 minuten naar een "waiting for players" of een laadscherm te staren, wat ik gewoon belachelijk vind. En in veel gevallen blijkt, als het potje eenmaal begonnen is ongeveer de helft van de spelers een rood "latency-balkje te hebben en vertrekt, waardoor je de rest van het potje met 3 man tegen 8 man mag spelen. En als je dan word neergeknald vinden degene in het team van 8 man het ook nog eens nodig om wat schuttingtaal op je af te vuren.
    En dan is Halo nog zo'n beetje het best functionerende spel, Team fortress 2 bijvoorbeeld, probeer ik niet eens meer.

    Ik snap dat voor veel mensen de friends, chat en invite functies beslist een meerwaarde hebben, maar wat heeft dit voor zin als het belangrijkste: de functionaliteit van het gamen zelf op zijn best matig is. Ik ben een casual online gamer, en ik hecht veel meer waarde aan snel een lag- en probleemloos potje gamen dan aan dit soort bijkomstigheidjes. Waarom 60 euro per jaar voor een peer to peer systeem? Waarom geen dedicated servers voor de grootste titels? (god wat mis ik warhawk en resistance)
    Waarom dat vreselijk vervelende ranking systeem in alle games, wat er alleen maar voor zorgt dat mensen zich gaan misdragen om hun stats omhoog te krikken?

    Misschien ben ik een beetje een azijnpisser, maar ik vind het maar moeilijk te geloven dat veel mensen zo lyrisch zijn over xboxlive.
    Wat zijn de meningen hier? ben ik de enigste die zo denkt? of zijn er meer mensen met kritiek op xboxlive....
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  2. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Heb je wel een goede internetverbinding?
     
  3. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0

    Uiteraard, ik klaag over Live, niet over mijn internetverbinding. ;)
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Of je router openstaan? Live heeft bij mij nog nooit anders dan vloeiend gelopen, en ik heb nog vrijwel nooit lag gehad (uitgezonderd de kerstperiode waarin de servers het niet meer hielden)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  5. xXxAssasinsxXx

    xXxAssasinsxXx Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf geen problemen met Lag en Searching for players etc. Bij mij is het zo in 30 seconde al klaar met zoeken en zonder lag en all. Volgens mij ligt het dan meer aan jou netwerk dan aan de games. Ik geef toe dat somige spelers op Xbox live wel wat extreem zijn maar dat zijn ze niet allemaal (Of je moet wel heel erg pech hebben om steeds in de zelfde type mensen terecht te komen. Xbox 360 heeft een uitgebreid keuzes in online game's waarbij je bij de meeste online kan wat het dus een stuk fijner maakt. Je hebt gelijk dat de ranking systeem mensen erna lijdt om te gaan ''Cheaten'' in een game om hun rank omhoog te krijgen. Als we over de mensen praten die bijdehand doen op Xbox live dan hebben we het over gamers, die kunnen net zo goed Playsation 3 gaan halen en daar beginnen op live. Zoals ik zei de lag en wacht-tijden komen dus denk ik ook echt van jou kant van de netwerk, want ik heb daar zelf helemaal geen problemen mee. Gebruik je een router meschien ? Die zijn bekend voor het vertragen van je online gameplay als je het op meerdere computers aansluit.
     
  6. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen: voor de duidelijkheid het probleem ligt absoluut niet aan mijn router/modem/verbinding. (heb geeneens n router)
    De mensen in mijn friendslist klagen trouwens ook steen en been, de wachttijden zijn voornamelijk bij Halo 3, en alleen als het druk is, op een doordeweekse nacht valt het wel mee. (Servers overbelast)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb er ook geen last van, als ik er last van heb is er iets fout met router. ik ben het btw ook niet eens met vibuthi, psn is echt zoveel minder dan xbox live, maa ja ieder zijn mening.
     
  8. xXxAssasinsxXx

    xXxAssasinsxXx Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus je wilt zeggen dat bij jou van alle mensen de Xbox live problemen heeft ? Zoals je hebt gelezen niemand anders heeft er last van. Probeer anders een snelheids test op een van de provider site's.
     
  9. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0

    Hoe vaak moet ik nog zeggen : mijn verbinding is gewoon prima

    Ik wreet dat het flauwekul is dat niemand er verder problemen mee heeft, vrijwel iedereen in mijn friendslist klaagt.

    Sorry hoor maar hier word ik een beetje moe van.
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    staat je NAT wel open?
    dat had ik eerst ook niet. dat scheelt veel bij Halo.
     
  11. xXxAssasinsxXx

    xXxAssasinsxXx Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij komt met een probleem over Xbox live waar niemand hier toevallig last van heeft. Als niemand er last van heeft en jij wel denk ik toch echt gewoon dat er iets aan de hand is aan jou kant van de netwerk. Vrijwel iedereen denk't ook hetzelfde, Ik zou zeggen of je verbinding heeft een probleem of je hebt gewoon pech.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Voeg mij maar toe in je friendlist is er terminste een die niet klaagt. :b:
     
  13. justino

    justino GTA IV addict

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens, ik moet kei lang wachten bij het zoeken naar een match, en als ie er een gevonden heeft zit ie weer vol, zo ben ik 30 minuten bezig om 10 minuten online te kunnen spelen. ook met mensen uit mijn eigen woonplaats kan ik niet samenspelen, 's toch belachelijk dat ik daar dan 60 euro's voor neer moet leggen, en op de ps3 is het gratis. ik weet wel dat mijn volgende console een Playstation is
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb het gevoel dat je internet verbinding niet goed is of dat je nat niet open staat. De discussie past beter in live en networking :) Ik heb overigens geen problemen met Live en ben er erg tevreden over. Report je ook de racisten en dergelijke? De mensen die 30 minuten moeten wachten hebben meestal een stict of moderate NAT. Kunnen jullie dat checken?
     
  15. vibuthi

    vibuthi Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd er nou gewoon mee op, mijn verbinding is prima, als een vriend host of als het heel rustig is op live, is er niks aan de hand.
    Ik heb het over de slechte opzet van xbox live: geld vragen voor een p2p systeem, waardoor de kans op lag enorm toeneemt als je afhankelijk bent van willekeurige potjes, waarvan de host 5 van de 10 keer zijn eigen verbinding schromelijk overschat (het "ik kan makkelijk 16 man hosten syndroom") Ik ben een casual gamer, en heb geen friendslist met 50 man waarvan er altijd wel eentje een goed lopend spel host. Een p2p systeem wat er voor zorgt dat de host een enorm voordeel heeft over zijn tegenstanders.
    Een p2p systeem wat momneteel zo overbelast is dat op drukke avonden de wachtijden voor een potje halo kunnen oplopen tot 15 minuten.
    Mensen die het niet begrijpen: probeer op vrijdagavond eens een big team battle in halo 3....
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2008
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Kan je dan in iedergeval je info posten? Wat staat er dan bij NAT? Wat is je gamertag? Speel je matchmaking? Krijg je dan waarschuwingen? Wanneer had je dit probleem? Of ben je alleen maar aan het klagen? Op drukke avonden heb je namelijk veel sneller een game dan minder drukke avonden? Gebruik je je pc dan ook actief?
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij kan er beter een slotje op want zo blijven we bezig.
     
  18. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ook hier geen problemen met live, doet het weer perfecto de laatste tijd. Playstation Netwerk komt niet eens in de buurt btw, elke avond speel ik wel een potje samen met wat friends, of even voicechatten etc. Gewoon iemand inviten in de game, geen problemen. Als ik op PSN zit heb ik niet eens het gevoel dat ik ergens mee verbonden ben, het is geen geheel geïntergreerde service die centraal staat.

    Overigens als je last hebt van mensen die schelden etc, daar is het reporten voor. Major Nelson besteede daar laatst nog aandacht aan, ze kijken naar elke report die binnenkomt dus gewoon reporten en dan gewoon avoid player doen, feedback geven en voila, geen last meer van. Muten is ook zo gebeurd, dus ik heb niet echt veel last van die gasten :)
     
  19. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    FYI Xbox Live vraagt geld voor de service op zich. Een service die Sony bij lange na niet levert, die schuiven het af op de uitgevers en sukkelen maar wat aan met een simpele friendslist. Het is dat daar geen 10 miljoen mensen actief zijn zoals op Xbox Live, anders had je wel andere taferelen gezien gok ik. Ik herken ook je verhaal van homefield advantage niet, en ik heb vanaf 2002 toch echt wel genoeg potjes gespeeld. Zoals hierboven al veel gezegd, het lijkt toch echt aan je verbinding te liggen.
     
  20. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik snap aan de ene kant wel wat je bedoelt.
    maar het ligt ook een beetje aan welke game je speelt!
    bij de ene game is meer lag dan bij de andere.
    The Darkness bijvoorbeeld was een grote ramp, maar Halo 3 loopt perfect.
    en als je de NAT op je pc voledig open zet kan je makkelijk online spelen met iedereen!
    Gears of War moet je gewoon iemand met een goeie verbinding laten hosten, jij dus zoals je zegt. en 60 euro per jaar is natuurlijk niks.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina