1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Street Fighter IV [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dark Miracle, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    [​IMG]
    Platform: Xbox 360, PlayStation 3 en PC.

    Uitgever: Capcom Europe.

    Ontwikkelaar: Capcom Japan.

    Genre: 2D, Fighting.

    Release: Onbekend.

    Algemene info:
    Street Fighter IV is het nieuwste deel uit een legendarische vechtserie. De game moet terug gaan naar de roots van het tweede deel en zal vol worden gepropt met personages, speciale aanvallen en verschillende locaties. Het werd aangekondigd op 17 oktober 2007 door middel van een pre-rendered teaservideo, waarin we Ryu zagen vechten met Ken in een zwarte ruimte. Daarnaast zullen ook veel vechtersbazen uit deel twee hun opwachting maken, maar wie dat precies zullen zijn is nog niet bekend gemaakt. Zoals gezegd, Street Fighter IV blijft trouw aan deel twee.

    Graphics:
    De personages en de omgevingen zullen volledig 3D zijn, maar de gameplay zal net zoals de voorgaande delen 2D zijn. Als het ware creëeren ze dus een "2,5D"-effect. In de screenshots is het een stuk duidelijker te zien. Moderne graphics in combinatie met de oude vertrouwde gameplay.

    Terugkerende personages:

    • Chun-Li
    • Dhalsim
    • E. Honda
    • Guile
    • Ken
    • Ryu
    • Zangief
    • Balrog
    • Vega
    • Sagat
    • M. Bison
    • Akuma
    Nieuwe personages:

    • Abel
    • Crimson Viper
    • El Fuerte
    • Rufus
    • Seth

    Online Multiplayer:
    Street Fighter IV zal online speelbaar worden. Ook wordt er later nieuwe downloadable content aangeboden, zoals nieuwe characters en nieuwe levels. Je kan helaas niets aan je characters veranderen, dus er komt geen downloadable content waarmee je nieuwe outfits of iets dergelijks kunt unlocken.

    Screenshots:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Trailers:
    [gt]26656[/gt] [gt]26833[/gt]
    [gt]29617[/gt] [gt]29585[/gt]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2008
  2. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Release: Zo goed als af .... *denk je echt ?!

    Volgens mij kan je dit nog beter ff nalezen... ;)
     
  3. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Lijkt me duidelijk, of niet dan?
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Sweet! Kan niet wachten op deze game. Waarom trouwens alles in spoilers? Is niet nodig toch?
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    misschien om de post niet te groot te maken en overzichtelijk te houden?

    OT: Kijk zeker wel uit naar dit spel. Goed dat het 2D is gebleven wat betreft de gameplay.

    Streetfighter in 3D met combo's zoals DOA of VF of Tekken had gewoon niet gewerkt, zeker niet voor de trouwe fans.

    Ik weet dat er zogenaamde streetfighter spellen wel in 3D zijn zoals

    EX+Alpha, die heb ik zelf ook, maar dat noem ik ook niet echt 3d omdat de gameplay ook hetzelfde was als een alpha maar dan met 3D graphics waar je de replay vanuit een andere hoek zag.
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De screens en filmpjes tot daar toe, maar haal al de rest eens uit de tags. Wat er in staan is niet zoveel groter dan de tags zelf, het toont mooier én het is een pak gebruikersvriendelijker.


    OT: Heb nog m'n twijfels bij dit spel. Alhoewel de graphics in 3D mogen zijn, als de gameplay nog in 2D is dan is het wat mij beftreft nog een 2D game. Ben trouwens ook benieuwd of deze game wel veel succes gaat kennen buiten de fans.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het is ook gewoon nog een 2D spel, wat imo overigens een goed iets is.
    Had het niet slim gevonden van capcom als ze een volwaardige 3D Streetfighter hadden gemaakt. Ik denk toch dat het spel wat van zijn charme en sfeer had verloren. De gameplay van SF is ook vrij lastig om over te zetten naar 3D. Dat gaat eigenlijk op voor alle 2D fighters, zie MK maar.
    Maar buiten dat de gameplay dan waarschijnlijk anders was geweest had een 3D versie van SF dan ook moeten concurreren met spellen als Virtua Fighter, Soul Calibur, DOA en in het geval van de PS3, Tekken.
    Zeker een spel als Soul Calibur wat door de jaren heen geperfectioneerd is was gewoon teveel geweest voor een 3D SF.
    Dat het 2D maakt SF voor mij juist weer intressanter.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja maar er zijn genoeg fans om het tot een succes te maken.

    Ik denk dat Streetfighter 1 van de meest succesvolle game serie is ooit naast Mario en Zelda.
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb niet zoveel interesse in het spel omdat dit jaar ook Soul Calibur 4 komt. Maar een nieuw Street Fighter deel lijkt me wel aardig omdat ik een paar jeugdherinneringen heb aan het spel. Toen ik voor de eerste dag de SNES had was Street Fighter het eerste spel dat ik speelde (en Super Mario World)
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Wow wat een toeval.

    Mijn neef kocht een SNES toendertijd met precies die 2 games op 1 dag. (ja ok, mario world zat er natuurlijk bij:p)

    De eerste dag alleen maar tegen elkaar streetfighter gespeeld.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ik verwacht dat dit DLC wordt. Ik ga dus iig in mijn budget ruimte voor beide maken.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dit spel DLC? Lijkt me sterk. Volgens mij komt hij toch echt op disc in de winkel te liggen.

    Als hij te koop zou zijn voor 1200 punten zou het wel heel tof zijn natuurlijk.
     
  13. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    kan niet wachten! het werd tijd voor een nieuwe Street Fighter!
     
  14. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    lijkt me echt tof worden deze game..
    ik heb altyd een zwak voor street fighter:)
     
  15. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Streetfighter is okaj! Maar ben meer een Mortal Kombat FAN! Ben benieuwd wanneer die uit zal gaan komen!
     
  16. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Street Fighter IV downloadable content? Ik weet eigenlijk wel zeker dat het dat niet wordt. Street Fighter IV is één van Capcom's belangrijkste titels en zal waarschijnlijk gewoon voor €60,- in de winkels liggen, aangezien dit het échte vervolg is op het succesvolle derde deel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2008
  17. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is bij lange na niet af. in feb wordt er idd een speelbare demo aan het (japanse) publiek beschikbaar gesteld, maar het zal slechts een paar speelbare characters hebben. Ryu, Ken Chun-Li en Dhalsim waren al bekend alhoewel de laatste twee de laatste keer dat 1up het speelde nog helemaal niet speelbaar waren. En een nieuwe character crimson viper is pas net aangekondigd dus zal wel niet speelbaar zijn. voor de rest is er nog niks bekend over het roster.

    Ben persoonlijk meer geintereseert in Super STreet Fighter 2 Turbo HD Remix. ssf2t was toch HET vechtspel altijd, en dan nu in HD en gerebalanced, dat gaat veel aanstaan op mn 360. (dat is trouwens het spel wat in DLC vorm komt, niet sf4)

    Als je een beetje discussies erover wilt volgen kan je trouwen beter naar www.shoryuken.com gaan.
    het is het vervolg op het DERDE deel. Je vergeet Street Fighter 3 Third Strike, nog steeds een van (of gewoon de) meest gespeelde fighters van capcom.
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2008
  18. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Klopt, typfoutje. Natuurlijk bedoel ik deel drie, maar is Street Fighter IV nog lang niet af? Waar komt dit nieuwsbericht dan vandaan? Beetje verwarrend.

    Tja, ik weet niet of FOK te vertrouwen is, maar dit nieuwsbericht verscheen op 22 januari en ik vond het nogal duidelijke taal. Weet jij meer over de releasedate? Zo niet, dan verander ik de status naar "onbekend".
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2008
  19. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    op een goeie MK hoef je niet te wachten na deel 3 is het aleen maar bergafwaards gegaan met Mortal Kombat
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mortal combat is als ik terugkijk alleen leuk vanwege de goede graphics voor die tijd en het sfeertje met fatalities. Het vechtsysteem ging niet echt diep zeg maar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina