De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua typennummers is het bij Sony vrij goed te volgen. 2500 serie is een verouderde serie. 3000 is de opvolger hiervan. De 3020 is hierop een kleurvariatie maar qua beeld precies dezelfde. Belangrijk is om naar de letters te kijken in de typenummers. hiervoor raad ik je aan de brochure te bekijken van de bravia-lijn op de sony site.
    Als je het goed vind behandel ik alles gewoon per vraag:
    - De tv's hebben geen speciale gamemode maar op zich kunnen ze wel snellere beelden aan. Het best is natuurlijk om voor een tv te gaan met motionflow, maar dit zit alleen op de duurdere D3000.
    - Hoe meer hoe beter. Als je ze gaat vergelijken kijk dan naar het zwart (kan blauwig worden) en wit (kan een grijstint worden). Bepaal vervolgens zelf of je het mooi (genoeg) vind.
    - Geen directe ervaring met Sony maar qua kwaliteit staat het boven Samsung, hier betaal je echter ook een meerprijs voor
    - Dit gaat gewoon via het menu. Bij mijn weten kun je direct voor de gehele tv de kleuren instellen en per ingang. Een component aansluiting heeft bijvoorbeeld al minder fletse kleuren als VGA. Bij component moeten de kleuren dus ook iets anders worden afgesteld. Dit gaat gewoon heel eenvoudig. Kijk ook op de sony site voor een handleiding.
    - Ik zou voor de D3000 gaan maar die is een stuk duurder. Deze heeft daarentegen 100hz motionflow en een betere zwart en wit waarde.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2008
  2. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van Apple TV, werkt ook met pc.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben nu bezig om alvast de juiste kabels te kopen voor mijn aan te sluiten apperatuur.

    Nu wil ik mijn versterker via component aansluiten op de TV, dus gewoon component naar component kabel.

    Vanmiddag even bij BCC binnengelopen en ik schrok me rot van de prijzen van die kabels (overigens allemaal Monster kabels)
    99euro vind ik toch wel heel veel.

    Zijn er goedkopere componentkabels (rond de 30euro oid) die ook diezelfde kwaliteit leveren (75 Ohm)?

    edit: ik zie dat ze bij popelectronics betere prijzen hebben en ik geloof dat dat gewoon goede kabels zijn
     
  4. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    ik heb vandaag mn xbox 360 na reparatie terug gekregen,en heb in de tussentijd een full hd tv gekocht,nou kom ik niet echt uit het aansluiten,er word gesproken over een rode,blauwe,groene ingang achter op mn tv maar deze zijn er niet,alleen rood,wit geel,als ik hier die andere 3 kleuren inplug,en van de gewone componenten(rood,wit,geel) alleen de rode voor geluid gebruik,krijg ik zwart beeld,bij omzetten naar tv met de switch op kabel heb ik wel beeld,maar erg slecht en zwart wit,switch ik weer naar hd dan valt mn beeld weg,de resolutie is makkelijk haalbaar daar de tv 1920 keer 1080 is,overal reviews perfecte tv voor xbox360,maar weinig over dit euvel,kunnen jullie mij helpen????? wil spelen man hahahaha....
    (sharp lc-42xd1e)

    mvgr jp-reptiles
     
  5. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    waar kan ik daarvoor meer informatie vinden??
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4

    Gebruik zelf de kabels van Vivanco Prowire.
    Ben hier zeer tevreden over.

    Heb de kabels gekocht bij de MediaMarkt.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hoi die achteringang van je tv waar jij over spreekt is:
    Geel: Composiet (slecht)
    Wit/Rood: Stereo Audio.

    Er zal toch echt ergens gekleurde component ingangen op je tv moeten zijn en anders via hdmi.

    @Melbuuln: Ik heb maar via internet wat kabels besteld.. pff dat wachten op de tv gaat lang duren ben ik bang ;)
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Mensen, ik heb even een vraagje.

    Ik heb dus een Samsung PS50C91 plasma. Als ik tijdens Xbox 360 games mijn koptelefoon in de plasma doe, krijg ik geen enkel geluid te horen, echt niks. Terwijl dit altijd prima ging met mijn vorige tv, echter wel een doodsimpele sharp tv. Maar goed...wanneer ik tv zenders check echter dan heb ik wel degelijk geluid over de koptelefoon....what gives?
     
  9. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze tv bevat geen Componentingang. Deze tv bevat echter wel een VGA aansluiting. Hiermee kun je ook op HD kwaliteit spelen. (kabeltje van Microsoft is ongeveer 30 euro) Nadeel is wel dat de tv alleen over HDMI de FullHD resolutie van 1080P ondersteunt.
     
  10. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    vind het echt raar dat sharp deze aansluitingen heeft weg gelaten,bijna iedere andere lcd heeft deze componentaansluitingen wel,is het beeld wel goed over de vga? las in sommige topics dat deze niet beter is dan de component,mindere kleuren maar wel scherper enz,zou het jammer vinden als ik fletse kleuren krijg nu bij het computeren,heb mn tv hoofdzakelijk voor mn spelcomp gekocht,niet goed opgelet dus,kan ook voor de elite gaan maar heb geen hdmi aansluiting over,heb een hd tuner en een blu ray speler er al inzitten,en het lijkt me niks om iedere keer een hdmi aansluiting te verwisselen,dat word dan erg vaak en zal de aansluitingen niet ten goede komen denk ik,er word gezegd dat er splitters zijn voor hdmi,is dat zo en werkt dat zonder beeldverlies????

    mvgr jp
     
  11. Eisenhorn

    Eisenhorn Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Daimler Freak

    Heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, heeft me erg verder geholpen.
    De D3000 klinkt wel heeel erg goed, maar ik moet nog even een nachtje erover nadenken of dat in mijn budget past (kan misschien NET).
     
  12. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan heb ik nog een vraag,er zit een component/vga verloop kabel bij mn lcd,deze vond ik net in de doos,deze heeft wel de rood,blauw,groene ingangen
    maar nu zag ik dat de vga kabel van xbox zelf er nog twee tulpen aan heeft hangen,wit en rood,dit zal voor de audio zijn neem ik aan,deze heeft de bijgeleverde verloopkabel van mn tv niet,heb ik dan wel geluid????

    mvgr jp
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat zijn in iedergeval de juiste kleuren voor je component. De witte en rode tulp zijn voor je geluid. Even kijken of er ergens anders wel de juiste aansluiting zit op je tv...

    (zelf heb ik de rode en witte tulp niet aangesloten omdat ik over mn surround reciever game/tv/film kijk)
     
  14. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    ben net aan t lezen geweest op een forum voor mn tv maar snap er weer niks meer van,ik kan de vga aansluiten maar heb dan geen geluid,ga ik kijken op mn xbox en vind ik geen enkele mogelijkheid om nog een componentkabel of iets aan te sluiten voor geluid,dus ik dacht dan koop ik de originele vga kabel van xbox wel want daar hangen twee verloopjes aan (rood,wit) voor geluid
    maar de enige rood,witte aansluitingen die ik heb zijn een output,rood,wit(dit is toch voor uitgaand geluid van de tv naar ander component?)
    en nog een keer rood,wit,geel,maar deze horen bij een andere externe ingang (:cool: en de vga ingang is extern4,hieronder zit een 3,5mm jackplug ingang ofzo voor het geluid van extern4,hier moet ik het geluid van mn xbox uithalen volgens dat forum,maar hoe dan? op die originele xbox kabel mischien weer een verloopje op die tulp zetten naar 3,5mm jackplug? maar de jackplug is één ingang,heb ik dan alleen de rode plug nodig voor audio?
    hier een pic van de achterkant tv,wat moet ik nou in godsnaam doen?
    kan het allemaal nog niet uitproberen omdat de xbox weer stuk is maar als hij terug is wil ik wel direct kunnen computeren hahaha
    geen winkel of sharp service die me aan advies kan helpen,echt niet normaal!!! ze snappen het zelf ook niet,is dat wat?
    [​IMG]

    mvgr jp
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Gewoon je VGA kabel in je tv stoppen (hiermee ontvang je beeld). De rode en witte tulp doe je in die rood witte vrouwtjes links op de foto (geluid). Dat verloop stekkertje hoef je niet te gebruiken. (kan wel met de ingangen naast de VGA aansluiting denk ik).
    Eventueel kun je nog een verloopstekker voor je scart aansluiting kopen voor het geluid maar ik denk dat het met bovenstaande moet lukken.
    Heb je geen surround reciever staan?? Zo'n mooie tv verdient ook een leuk surround setje ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ JP-reptiles: Hoe ik hem zou aansluiten:
    - je gebruikt gewoon je huidige component kabel (blauw, groen en rood), dit scheelt namelijk een 30 euro. Deze stop je in het verloopstekkertje naar VGA. De VGA stop je uiteraard in je tv.Als het goed is moet je dan beeld hebben.
    - Op de componentkabel van je Xbox zitten als het goed is dus die witte en rode tulpaansluiting. Bij je Xbox 360 heb je een verloopstekkertje van 2x tulp naar minijack gekregen. Deze gebruik je dus voor de audio. De rode en witte tulp aan de ene kant en de minijack stop je in je tv (op de afbeelding links van de VGA aansluiting). Als het goed is heb je dan ook geluid ;)
    Edit: zo ziet dat eruit, zo'n tulp naar minijack:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  17. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    dat dacht ik dus ook maar dat gaat niet op,die twee bovenste links(rood,wit) is een audio out,dus dat gaat al niet,en die twee(rood,wit) daaronder behoren bij extern3 uitgang en verzorgen dus geen geluid voor de vga uitgang (extern4).......

    mvgr jp
     
  18. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet me nog even gaan verdiepen in HD en HDready etc maar ik zag net een HD tv die opzich wel goedkoop is even vragen of die een mogelijke goede keuze is;

    MEDION LCD-televisie 32 inch/82 cm 16: 9s



    • HD ready / HDMI
    • resolutie: 1366 x 768
    • helderheid: 550 cd/m2
    • contrastratio: 1000 : 1
    • TFT / LCD / WXGA 1366 x 768 resolutie / 8 ms
    • stereo A2 / Nicam 2 x 10 Watt audio / 50 Watt PMPO
    • PIP functie (beeld in beeld)
    • kijkhoek 170°
    • directe kanaalprogrammering
    • hyperband / kabeltuner
    • 16 : 9 schakelaar (breedbeeld)
    • automatisch volumeregeling per kanaal
    • slaapschakelaar
    • 1x HDMI aansluiting
    • hoofdtelefoonaansluiting
    • 4 A/V in/uit aansluitingen (incl. 2x scart)
    • S-videoaansluiting
    • 2 scartaansluitingen
    • afmeting: 92 x 58 x 9,5 cm
    • incl. € 8.00 verwijderingsbijdrage

    599.-

    HDready/HDMI was dat nou goed of slecht? Weet dat er wat mee was.
    Anyway zeg maar wat je wilt, dacht ik vraag ut ff :).

    Straks ff eens kijken wat ut beste is en misschien ff de topic een beetje doorbladeren.
    Nu maar eens tijd om te gaan nadenken over een nieuwe tv.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  19. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet.
    Maar wat ik wel weet is dat je bij de aldi die tv 2 weken mag gebruiken en dan je geld trg vragen. Dus een miskoop kan het niet zijn :).
     
  20. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    zo klinkt het alsof het gaat lukken,bedankt gozer!
    ben helaas dat verloopje van tulp naar minijack kwijt,vind m niet in de doos
    kan ik deze gewoon los in de winkel kopen? en zijn deze dan net zo goed als de bijgeleverde van xbox? anders haal ik m niet in de winkel maar bestel ik er een bij microsoft,maar lijkt me dat winkel of meegeleverde geen verschil hebben?
    nogmaals bedankt voor alle antwoorden medegamers!

    mvgr jp
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina