De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    er is niks mis met hdmi hoor,dit is de beste aansluiting die er is
    ook met hd ready is niks mis,dit betekent dat deze tv alle vormen van hd kan verwerken,tot max 1280/720p of 1080i,voor 1920/1080p moet je een full hd lcd hebben,en uiteraard een xbox elite,want full hd kan alleen via hdmi overgrbracht worden,er word al gesproken over dat binnenkort full hd ook via component overgebracht kan gaan worden,maar dan heb je het probleem dat de lcd,s alleen full hd via de hdmi accepteren
    de specs van die lcd hierboven zijn leuk,maar dat zegt niks over de kwaliteit van het scherm,kijk hier mee uit,medion is ook een merk van niks en zeker niet op de markt van lcd tv,s,ik zou hem als ik jouw was dan ook noooooooit kopen! voor hetzelfde geld heb je bij de mediamarkt een 32 inch samsung,die heel wat beter is dan medion,en voor nog 100 meer heb je een 37inch
    ik zou m lekker laten staan,je gaat toch geen lcd bij de aldi kopen hahahahaha

    mvgr jp
     
  2. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Zeg niet dat deze geweldig is maar Aldi heeft af en toe geweldige computer acties e.d. die goedkoop en ook zeer goed zijn.
     
  3. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry dat ik 2 keer quote maar is die originele vga kabel van xbox niet veel beter dan de bijgeleverde vga van mn tv? vind het bijgeleverde kabeltje er maar zielig uit zien hehehe
    heb net ook ff een winkel gebeld voor zo,n verloopje als jij afbeelde,maar deze hebben ze niet,en ze zeiden dat deze ook niet bestaat daar je niet van twee steken,tulpen,één steek kan maken,zijn denk ik echt dom daar want ik zie m net in jouw replie afgebeeld,ging om de zaak ''expert'' in vianen

    mvgr jp
     
  4. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
  5. cruelduty

    cruelduty Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds de fall update is mijn 'oude' xbox premium met component aangesloten en dit geeft op mijn Samsung toch echt een prachtige 1080p :)
     
  6. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je een full hd lcd dan?? 1920/1080p scherm?
    wist niet dat samsung full hd via component accepteerde?
    ''ALS'' je een hd ready toestel hebt en er staat nu 1080p in je beeld dan is dat geen echte 1080p maar een upgescaled beeld(moet op 1080p lijken),gewoon genept dan,want een hd ready kan geen 1080p laten zien daar een hd ready ook niet de benodigde 1080 beeldlijnen in zn beeldbuis heeft liggen maar 720,vandaar dat 720p de max resolute van een hd ready is,en dan heb je nog het verkleinde/gecomprimeerde 1080i,dit kan een hd ready wel verwerken maar ook niet optimaal,ook 1080i ziet er tien keer beter uit op een full hd scherm,dus de enige manier om full hd te kunnen kijken is op een full hd lcd/plasma..........

    mvgr jp
     
  7. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Der was toch zo'n boekje van consumenbond dat je gratis kon bestellen, lijkt me wel interesant om door te lezen maar kan ut nummer of bestelladres niet vinden. Iemand?
     
  8. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    met ander woorden ik twijfel aan wat je zegt?
    weet je wat die 1080p betekend? dat het een resolutie is die gebruik maakt van 1080 beeldlijnen,en als één frame,(niet net als 1080i oneven en even lijnen om en om laten zien,hier word veel bij gerekend)
    dat betekend dus dat als je deze resolutie wil benutten/zien dat je tv ook 1080 beeldlijnen moet bevatten,vandaar dat de full hd tv,s zijn uitgekomen
    een hd ready heeft 720 progressieve beeldlijnen,wel kan een hd ready een gecomprimeerde 1080i laten zien...
    een hd ready kan hoe je het ook wend of keert ''GEEN'' FULL HD 1920/1080P LATEN ZIEN,heeft niks met updates van je comp of wat dan ook te maken,full hd is uitgesloten met een hd ready,waarom denk je dat full hd tv,s er gekomen zijn? om de hoogste resolutienorm te kunnen verwerken,zou een beetje raar zijn als zn zwakkere hd ready broertjes dit ook al konden,dan hoefde ze er niet te komen lijkt me,er zijn nog steeds veel mensen die er heilig in geloven 1080p uit hun hd ready te krijgen,maar ik zweer op het leven van al mn naasten dat dit niet mogelijk is,om aan te geven dat dit een feit is.
    ,heb zelf ook niet voor janlul mn hd ready vervangen met een full hd model
    en dan nog een feit,als er binnenkort 1080p door tv,s geaccepteerd word via component heb je nog een dik minpunt,de kwaliteit daarvan is niet te tippen aan de 1080p via hdmi,deze verwerken full hd met een snelheid en resolute die een component nooit kan waarmaken,ook daar weer,de hdmi is niet voor janlul uitgevonden,ik raad mensen voor full hd dan ook altijd een kabel van zeer hoge kwaliteit aan als het om 1080p beelden gaat raad ik dan ook altijd een high speed monster 400 kabel aan(of hoger 700 enz)

    mvgr jp
     
  9. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    HDTV in Nederland
    Vanaf eind mei 2006 introduceren een aantal providers hun HDTV pakketen. Het gaat om de volgende providers: UPC, @Home en Casema.
    Alle drie bieden ze dit aan in de vorm van een extra pakket bovenop het huidige standaard digitale televisie abonnement.

    Om HD zenders te kunnen ontvangen via de kabel heb je een decoder nodig. Op dit moment zijn er maar 1 decoder verkrijgbaar, namelijk
    de DCB-H360R van Samsung. De advies prijs van de Samsung decoder bedraagt €299,-, maar bij sommige online-shops is al voor € 149 verkrijgbaar.
    Deze decoder werkt alleen met de volgende provioder (@Home , Casema , Multikabel , aantal kleine providers ).
    De prijzen van de verschillende providers en abonnementen kunnen behoorlijk verschillend zijn.

    Voorbeeld van het digitale tv pakket van @Home.

    @Home Digitaal ( standaard pakket maar dan Digitaal ) gratis.
    @Home Digitaal Extra ( >120 Digitale TV-kanelen en >60 Digitale radio-zenders ) € 9,95 per maand.
    @Home HD-pakket (HD-NL , NGC HD , Disvovery HD en The History Channel HD ) € 3,95 per maand.

    Film1 HD is standaard in het pakket van Film1 , maar dit kanaal wordt alleen geactiveerd bij de Samsung DCB-H360R




    Als ik nou zoiets wil, kan ik dan bv met:

    @Home Digitaal Extra ( >120 Digitale TV-kanelen en >60 Digitale radio-zenders ) € 9,95 per maand.

    Ook sport 1 en tele 2 enzo ontvangen?
    En kost het veel mooite om zo een kastje aan te sluiten?
    En heb ik er voor iedere tv 1 nodig? Of kan ik er 1 voor meerdere tv´s gebruiken?
     
  10. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1

    MET ANDERE WOORDEN, ik wou dat boekje gewoon bestellen zelf kijken en kan dat nummer om te bellen niet vinden.
    Toch bedankt dat je gelijk het beste denkt hoor...
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2008
  11. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    nee,de sport en filmkanalen vormen samen apart één pakket,en zijn ook beide los aan te vragen,of alleen filmpakket,of alleen sportpakket
    het kost totaal geen moeite om zo,n kastje aan te sluiten,zo gepiept en kijken maar....
    als je over de hd ontvanger van samsung praat gaat hij via de hdmi dus helemaal makkelijk natuurlijk,deze heb ik zelf ook en kan je zeggen dat het beeld werkelijk gruwelijk is,niet alleen de hd kanalen maar ook de gewone,de tuner heeft als enige ook een upscaler aan boord om de gewone sd kanalen qua resolutie omhoog te gooien,tot 1080i! dit is gescaled maar wel eeeeeerg mooi!!!!!!!! dit is een onmisbare optie! geen andere tuner kan dit nog
    en ja,helaas heb je voor iedere tv een apart abonnement nodig,er werd gesproken over het uitkomen van een dualcard maar deze is er nog niet,voorlopig dubbelop betalen,je kan wel hetzelfde kastje even verwisselen naar een andere tv natuurlijk,maar niet met één abonnement op 2 lcd,s kijken


    mvgr jp
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    - nee kan niet (lees hier)
    - Kost bijna geen moeite, kabel>kastje>hdmi>tv>digitaalkabeltje>versterker.
    - Ja je hebt voor elke tv zo'n ding nodig.

    Zelf wil ik ook die hdmi uitvoering van dat digitale tv gebeuren, snap zowiezo niet waarom mensen nog via scart iets op hun tv willen aansluiten.


    @jp: Even een vraag zou je misschien wat meer leestekens en alinea's willen gebruiken bij je posts, ik vind het leuk om je reacties te lezen maar erg lastig om te lezen.
     
  13. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0

    je hebt gelijk sorry,was meer in het algemeen tegen iedereen
    had niet moeten quoten;)
    ik snap niet dat mensen nog steeds niet snappen dat hd en full hd niet hetzelfde zijn,daar maken ze de fout,en ze krijgen bij produkten te horen ''speelt 1080'' en maken daar dan uit op ik krijg 1080p,terwijl er over 1080i gesproken word,het 1080p logo is een lokkertje geworden,het logo is nog niet beschermd dus de maker/merken mag/mogen m gebruiken wat wil,ook al liegen ze....
    ook op dvd spelers zie je tegenwoordig 1080p staan,net of je full hd van een dvd kan trekken,die optie is meer bedoeld om full hd tv,s minder moeite te laten hebben met de 576p van dvd,dus een upscaler zeg maar
    koop dat boekje maar zeker als je meer wilt weten of van plan bent een full hd of hd ready aan te schaffen,dan weet je waar je aan toe bent,de verkopers liegen je tegenwoordig voor,beetje lullig als je thuiskomt en je apparatuur doet niet wat je ervan verwachte.....

    mvgr jp-reptiles:thumbs:

    hahahaha, je hebt gelijk...
    Krijg ik vaker te horen, zal er rekening mee houden....:b:

    mvgr jp:thumbs:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2008
  14. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    *hugs jp-reptiles*

    Nou ik wil dat boekje gewoon omdat het gratis is en een gratis nummer dat je kan bellen.
    Dat zag ik altijd in de reclame maar op de site zelf vind je nergens wat.

    Tuurlijk wil ik de beste HD hebben (van HD ready/full hd etc) maar heb wel een budget en er speelt natuurlijk meer mee.
    Tis toch een gratis boekje en ben nederlander :+.

    Tenzij jij de perfect HD tv voor de 360 kan aanraden die redelijk geprijst is (Liefst €600-€800). ;)
     
  15. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt jp-reptiles en HanTheMan!
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is wel mogelijk om Sport1 en Tele2 te zien.

    Dit zijn de kanalen van Digitale tv via @Home.

    401. Sport 1
    402. Sport 1 Extra.
    403. Sport 1 Extra.
    404. Sport 1 Extra.
    405. Sport 1 Extra.
    406. Sport 1 Extra.
    407. Tele 2 Voetbal 1.
    408. Tele 2 Voetbal 2.
    409. Sport 1 HD.

    Ontdekte net een nieuwe HD-kanaal namelijk Brava HD.
    Weer geen DD5.1 soundtrack =(
     
  17. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik, maar zn vraag was volgens mij of deze ook in het ''extra'' pakket zaten, en dat zitten ze niet, is een apart pakket...
    Ik heb zelf casema en daar is het idem...
    Heb die ''brava hd'' net ook ff zitten kijken, ziet er zeeeeeer gelikt uit, maar word alleen maar troep op uitgezonden,demo kanaal ofzo

    mvgr jp:thumbs:

    Ik ga vanavond eens even overal kijken voor je, er zijn weer een hoop nieuwe modellen en leuke aanbiedingen hier en daar.
    Met die 600 tot 800 euro kun je tegenwoordig een zeer leuke lcd halen, het belangrijkste is natuurlijk hoe die met je xbox omgaat;):cool:
    De specs van die ''medion'' van de aldi zijn niet verkeerd maar het merk staat voor niks, en kwaliteit hoef je niet te verwachten, qua lcd,s in ieder geval
    Vind m ook erg duur voor een b merk, ik ga mn best doen voor je
    Morgen post ik het wel ff denk ik.....

    MVGR JP:thumbs::b:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2008
  18. cruelduty

    cruelduty Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    De LE40F86BD is een echte full HD tv. Samsung accepteert 1080p over component!
     
  19. FC2

    FC2 Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke decoder + pakket (met als het even kan tele 2 voetbal en evt sport 1 en film 1) kan ik dan het beste nemen?
    Voor een Full HD Sony bravia LCD tv van 40 inch (oude versie) ?
     
  20. jp-reptiles

    jp-reptiles Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een dikke lcd!, maar ben dan nog steeds van mening dat 1080p over component een slap aftreksel is van de 1080p over hdmi
    Ze hebben de hdmi ook uitgevonden en op de markt gebracht om hd beelden maximaal te laten zien, ik heb het idee dat er gescaled word over component Waarom heeft 1080p nooit over component gekund en nu ineens wel?
    door een update in de oude xbox?, daar heeft het niks mee te maken,dat verbetert een kabel nog niet
    Ik geloof er niet in,als ik voor full hd van mn console zou gaan,nam ik een elite en aangesloten over de hdmi,beter kan niet
    Heb het idee dat het een mooi praatje van microsoft is om de beledigde mensen die kwaad zijn dat de elite uitkwam te pleasen
    Zijn er nog andere apparaten die 1080p over component leveren dan?(zal wat zijn dan) de enige andere bronnen om een daadwerkelijke 1080p te kijken zijn de blu-ray,de hd dvd,en de ps3
    Allen zijn ze hdmi aangesloten,''WAAROM'' denk je?.........
    En waarom zou de elite een hdmi gekregen hebben denk je?......
    Om van een echt 1080p beeld te genieten.

    MVGR JP

    De dcb-h360rs HD tuner van samsung, en ik zou voor casema gaan
    Je koopt een kaart van ik geloof 30 euro en na het aansluiten en programeren heb je gelijk gratis twee maanden alle kanalen die er zijn
    Bij het pakket zit een aanvraagformulier waar je in kunt vullen welke kanalen je wilt behouden, de pakketten staan aangegeven
    Ik heb het filmpakket, hd pakket, en het pluspakket
    dit gaat opzeker een erg mooi beeld leveren op je bravia!


    MVGR JP
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina