[PS4] [ps2] aparte/bijzondere/gedenkwaardige/cult games gezocht

Discussie in 'Games' gestart door Kevf, 3 feb 2008.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Met dat zwaardgevecht was in MGS2. Dat was het gevecht waarin je met Raiden vocht tegen je ''vader'' Solidus.

2. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Jak and Daxter: renegade (oftewel gewoon Jak 2)
    En introductie Dark Jak

En Jak 3
    En introductie Light Jak

Jak (1e deel) stond er al eerder bij, maar ik vond deze het ook nog wel waard om er bij te zetten ^^

3. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Gran Turismo 4 is een erg leuke game

Dragonball Z games zijn erg tof, dan zou ik voor Tenkaichi 3 gaan.

SOCOM II, dat is de beste SOCOM game die er is. Eigelijk draait die game om de muliplayer, maar de singleplayer is best vermakelijk. Niet voor deel 1 gaan, want die is lelijk. En deel 3 en Combined Assault vond ik niet leuk.

[yt]ANFjPvRNywo[/yt]

[yt]GBNHAgfjDU8[/yt]

Zo maar wat filmpjes hoor, van het online gedeelte. Als het goed is zijn er s'avonds altijd nog wel zo'n 100 man online. Niet dat alle maps nog worden gespeeld, maar goed. Leukste game die ik ooit (online) heb gespeeld. Clan support was voor die tijd gigantisch, Lobby systeem werkte perfect.

Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Dazlin, wat staat die screens van ZoE2 bij MGS2 te doen? :+

Maar komt goed uit, want de Zone of the Enders reeks is imo dé underdog van de PS2 games. Enigste voorwaarde is wel dat je niet vies moet zijn van mech's. ZoE 1 is echter wel een zeer korte game (eerste keer in een dikke 4 uur uitgespeeld, tweede keer in 2 uur). Het tweede is al wat langer, maar nog super lang (7-8 uur). Een ander minpunt is dat die games zeer zeldzaam zijn, zo heb ik eind 2007 €55 moeten neerleggen voor ZoE 2 2de hands (game was gelukkig echt wel in nieuw staat), maar was nog altijd minder dat de originele winkelprijs (€70 en zover ik nooit officiëel in prijs gedaald). Dus als je achter deze game gaat zoeken, verschiet dan niet dat je diep in je buidel gaat mogen tasten voor een 2de hands game.

Ik vind het persoonlijk wel top games en dan voornamelijk het verhaal is top (en natuurlijk de graphics). Mja, wat verwacht je anders van Kojima :cool:. Het hele anime sfeertje sprak/spreekt me natuurlijk ook wel aan (en deel 1 heeft een geweldige soundtrack). Hopelijk kom Kojima binnekort met deelje 3 (met de mogelijkheid om naast de Engels ook de Japanse stemmen te kiezen).

Zone of the Enders (gameplay screens zijn blijkbaar wel van zeer lage kwaliteit):

(één of andere vage video review)

Zone of the Enders: The 2nd Runner (ook lage kwaliteits screens):

Er is trouwens ook nog een geweldige anime film van Zone of the Enders (prequel op ZoE1) en een goede anime serie (loopt parallel met ZoE1 dacht ik).

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Geen idee eigenlijk, ik ging zitten googlen op MGS screenshots en dacht dat dit Metal Gear Ray ofzo was. Goed opgemerkt. :b:

6. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    hmmmm dit ziet er wel vet uit
    is het speelbaar op de ps3 ..??

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    moet je wel een 60gig hebben, ik heb iig een 40 gig en nu dus een ps2 er naast :+

ZoE heb ik ooit eens 5 min gespeeld, superspel idd, ook maar achteraan.

Verder heb ik gisteren FFX gekocht voor een tientje. Niet verkeerd dacht ik zo. Spel krijgt iig superreviews!

Hoe zit het trouwens met de volgorde? Is daarna FFX-2 uitgekomen en daarna FFXII? (even FFXI voor de 360 niet meegerekend).

FFXXX is helaas nooit uitgekomen :9

8. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Final Fantasy 30? FFX-2 is simpel Final Fantasy 10 deel twee, dat is zeg maar een soort uitbreiding van de originele FFX, FFXI is ook voor de Playstation uitgekomen maar dat is net als op de Xbox een MMORPG. Verder hebben de verschillende FF meestal een totaal ander verhaal en heeft de een vrij weinig met de ander te maken.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wakker worden Conqie! Waar staat xxx nog meer voor en kijk nog eens naar het plaatje :+

Is X-2 de moeite waard dan? Ben trouwens blij dat het doorgaans verschillende verhalen zijn, werd wel lastig anders. Damn nog zoveel te spelen :9

10. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ohhhw viezerik 8).

Ikzelf weet het niet met X-2 ik heb veel verschillende dingen gehoord over deze game.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    X-2 is niet zo goed als FFX. Maar het is alsnog een goede game, zeker voor een RPG liefhebber.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    moet alleen gaan schiften ben ik bang, anders raak ik mijn 360/ps3 pas weer aan als we weer een gen verder zijn. Zone of the Enders voor 12,50 incl besteld! :)

13. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, net maar even voor de lol SOCOM 2 erin gegooit, op de dinsdag middag toch nog 16 man online :p

Ik werd nog niet eens zo hard ingemaakt, eerste potje 3 kills zonder dood te gaan, 2e potje 4 kills in 1 ronde, en daarna heel veel dood gegaan :p

Ik vind echt, dit spel is echt een mustbuy, zelfs nu nog vind ik dit leuker dan COD4 online.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Serieus? Ik wilde de shooters eigenlijk links laten liggen omdat ze voor mijn gevoel toch altijd erg zwaar leunen op graphics.....hmmm nou ja de lijst is toch al te lang.

Ben in twee dagen al achter

Final Fantasy X en XII
    MGS 3
    Zone of the Enders
    Kingdom Hearts
    Okami
    en een componentkabel

aangegaan. Socom II past best nog wel :+

edit: kan ik trouwens ntsc afspelen op mijn ps2?

15. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    SOCOM games zijn nooit echt een grafisch wonder geweest. Niet als bijvoorbeeld Killzone en Black. Het is ook een 3rd person shooter. Het is ook nog eens een redelijk lastige shooter, omdat je een level in 1 keer moet doorspelen. Ga je dood, dan mag je helemaal opnieuw beginnen.

Ook in de singleplayer kan je je headset gebruiken, maar de spraakherkenning is niet super ;), volgens mij werkt iedere USB headset, maar dat weet ik niet zeker.

16. MikMakMan

MikMakMan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beyond Good and Evil mag zeker niet ontbreken in een lijst met goede cultgames voor de PS2!
    Zonde dat ie bijna niet verkocht en er dus waarschijnlijk geen opvolger van komt...

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    En dat vind ik zo zonde! Die game werd nog eens voor een prijs van 30,- verkocht. En het was zo'n parel van een game.. Misschien tijd voor een petitie? :+

18. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em ook, maar ik ben het nooit echt lang gaan spelen. Mijn broertje heeft em uitgespeeld, misschien moet ik dat ook nog eens gaan doen.

Dat stukje na 'meneer de castelac' als jij bij die garage komt, daar was ik volgens mij. Amper 10% volgens mij.

19. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na een korte blik op mijn verzameling, (zie sig) even een paar games die mij opvielen:

Twisted metal black
    Mercenaries
    Timesplitters Future Perfect
    Onimusha serie ( 2 en 3 zijn aanraders!)
    Silent Hill 2 en 3 ( Beste horror spellen ooit!)
    Ratchet and Clank!!! De eerste drie delen!
    Devil may Cry uiteraard! 1 en 3.
    Killzone! ( mainstream maar toch)
    Black
    Psychonauts

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Beyond good and evil ga ik ook achteraan, ziet er goed uit. Is killzone de moeite waard?

Psychonauts onlangs voor de xdoos gekocht en Onimusha ga ik nu even checken :)

Deel Deze Pagina