Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand van jullie ervaring met een Harman Kardon/Harman Kardon CineVision 7 BK? (AVR135 receiver, DVD27 en HKTS 7 speakers)
    Dit set spreekt mij meer aan dan zo'n Samsung setje (HT-TXQ120).

    [​IMG][​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2008
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooie versterker + dvd speler. Speakers naar mijn mening links laten liggen, en ipv die HK speakers richting JBL satteliet gaan ofzo.

    Wat is je budget?

    Gr Sjoerd
     
  3. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ~€900,-
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, daar moet wat moois voor zijn samen te stellen. Wat voor tv heb je, en gaat deze veranderd worden in toekomst? Interesse in HD?

    Ik ben nu beetje aan het kijken wat er aan receivers wordt aangeboden tweedehands.


    Hier zie je bovenstaande HK voor een lekkere prijs. euro 310,-

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70282.0

    Dan hou je een 600 euro over voor speakers en bekabeling. Daar kom je ver mee. Ik neem aan dat je 5.0 of 5.1 wil gaan. Hoe groot is je kamer?

    Gr Sjoerd
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  5. ViPeR!

    ViPeR! A Turk With 2 Guns

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is voor onze woonkamer.
    TV: Samsung LE40F71B FULL HD
    Ik heb wel het liefst een nieuw 5.1 set :).

    Grtz,
    ViPeR!
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2008
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik denk dat voor dat geld prima een Wharfedale 5.1 set samen te stellen is met een versterker naar keuze. Kun je denken aan een Denon, Marantz, Yamaha, Pioneer etc. ben je voor rond de 900 euro wel klaar schat ik. Correct verkoopt de Wharfedale 9.1 voor onder de 100 euro per stuk, plus de center zit je op 400-500. Leuke receiver en dvd speler erbij 400-500 en klaar ben je.
     
  7. LookMyCar

    LookMyCar Thing calt LookMyCar

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb een vraagje!

    Ik ga misschien een surround setje kopen voor mijn nieuwe LCD.
    Nu heb ik wel is gehoord dat sommige automatisch aangaan als je de tv aanzet! Weet iemand mij hier meer over te vertellen?
     
  8. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey allemaal,

    Na een tijdje laat ik toch maar weer wat van me horen. Ik heb namelijk 2 speakers van me pa van het merk phillips gekregen,die toch al redelijk oud zijn. Het geluid ervan is ook niet meer zo zuiver,maar door een goede receiver te kopen (marants/denon) is het dan mogelijk om het geluid er wel weer iets zuiverder van de krijgen.

    Me laatste vraag : zijn boekenplank speakers van de KEF iq1 serie goede speakers voor games/films etc. in surround set? Ik wou dan beginnen met 2 boekenplank en dan later zuilen aanschaffen. Of juist andersom,eerst 2 zuilen van de iQ5 aan te schaffen en daarna de 2 boekenplank speakers.
     
  9. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier dan ook een paar plaatjes van mijn huidige setup:

    Alles mooi dicht en niet te opzichtig.
    [​IMG]


    Plaatje zonder de front covers erop.
    [​IMG]

    Met daaronder de HK135/DVD27/360/Wii.
    [​IMG]

    Totaal Plaatje.
    [​IMG]

    En alles te bedienen met de Harmony 785.
    [​IMG]

    Zuilen zijn dus de JBL E80`s
    Center (gaat de ec25 worden) en surround en sub zijn nog JBL 200.5 serie.

    Het is geen top of the bill set maar voldoet prima aan mijn eisen en daar gaat het immers om. Upgraden kan altijd nog. Voor film en games is het een geweldige ervaring en voor good old stereo cd/radio werk kan het er goed mee door. Voor de persoon die ook zo een set aan het bekijken was, staar je niet blind op wattage etc. Ook met de specs van de AVR135 kan ik een flinke buren rel veroorzaken...:) De fronts die bij mij in de set zaten misten voor mijn gevoel een hele hoop in het midden. De sub moest erg zijn best doen om dit gat te dichten. Nu is het veel meer 1 geheel.
    De Harmony is echter wel een uitkomst, vervangt al je huidige AB`s.
    Owja, zoals je kunt zien heb ik geen geld meer voor een knappe camera... en met alle front covers erop is het weer ook mooi rustig geheel.
     
  10. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er heel mooi uit, hoeveel heeft het je ong. gekocht?
    Zit er zelf aan te denken hier in huis gewoon wat simpele speakertjes uit een paar hoekjes (dus die paar die nooit worden gebruikt) weg te halen en hier te installeren..
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice! :)

    Heeft die center nog wel een beetje effect met twee van die monster zuilen? Zeker als ze zo dicht bij elkaar staan?

    Als je de zuilen wat meer uit elkaar zet, en een beetje naar binnen gedraaid zul je misschien wat meer ruimtelijkheid ontdekken. Geef ze wat 'breathing space'. ;)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja inderdaad. De deurtjes helpen ook niet echt mee ;)
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol leuk om te zien...


    dit jaar gaan de bose 901's ook aan de kant voor een set nieuwe vloerstaanders.

    ...en dit gaan ze worden.

    de klipsch rf 83.

    [plaatje]http://members.upc.nl/b.fluiter6/klipsch%201.jpg[/plaatje]


    [plaatje]http://members.upc.nl/b.fluiter6/klipsch%20pic1.jpg[/plaatje]


    vanmiddag beluisterd en enorm onder de indruk.
    waanzinnig geluid,prachtig afgewerkt,mooi materiaal,46 kilo aan energie en emotie.

    de website met alle details.

    http://www.klipsch.com/world/eu/nl/products/details/rf-83.aspx
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2008
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mooie speakers, zullen wel lekker knallen aan je Rotel. Al enig idee wanneer ze gaan komen?
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    in de loop van dit jaar pimmy.

    doe eerst de 901's weg...even kijken of ik deze inruil of verkoop aan een particulier.

    dit is natuurlijk bepalend of ik de nieuwe speakers in de winkel koop of online.....dus eerst de 901's aan een nieuwe eigenaar verhuizen.
     
  16. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Cono: Ik zie dat de receiver op de dvd speler staat. Is dit niet te zwaar? Of is er misschien een speciale rede dat je dit gedaan hebt?
    Wat ik me trouwens ook afvraag is of het normaal is dat je een receiver vaak erg ver open moet zetten om normaal volume te krijgen. Ik was eergister bij de Mediamarkt en stond te luisteren naar de Onkyo 605. Deze stond op 80 van de 90. Is dit normaal?
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of het de reden van Cono is, maar mijn receiver wordt redelijk warm. Mijn digitale TV decoder begint bijvoorbeeld helemaal te flippen als ik deze boven op mijn receiver zet. Kan me voorstellen dat dit ook de reden is dat Cono de dvd speler onder heeft staan. Wat betreft het gewicht moet het lukken. Kan me niet voorstellen dat een DVD speler al bij een gewicht van, pak hem beet, 15 kg al bezwijkt...

    Het geluid van een receiver wordt vaak weergegeven in -50 dB. Hoe harder je het volume zet hoe dichter bij de 0. Ik weet niet zeker wat de reden hiervan is, maar -80 van de -90 is dus slechts ~10% van het maximale. ;) Draai hem maar eens naar 0, dan zul je horen (en voelen met een goede subwoofer:8)) dat het geluid harder gaat ;)
     
  18. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een mooi all-in setje, en niet te duur?
     
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Beginpost... Budget? Eisen?
    Even zelf op onderzoek gaan ;)
     
  20. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel ik ben er blij mee, en het zal allicht beter zijn om ze meer uit elkaar te zetten. Echter zit ik met ruimte aan de rechterkant en een vrouw die dan zekers bezwaar gaat aantekenen;)

    Uiteraard gaan de deurtjes sluiten natuurlijk wel iets meer tijdens mijn luister sessies :D

    De rede is inderdaad om de reciever wat meer lucht te geven, vond hem wat warm worden na verloop van tijd. Helaas geen ruimte in de kast om ze naast elkaar te zetten. Opzich niet te zwaar hoor, de pootjes staan netjes op de hoeken van de dvd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina