De HDTV thread [Deel 16].

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    dude...teken het ff voor me uit anders 8)
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij snel bewegende objecten zie je met Sony op LCD100Hz aura's om die snel bewegende objecten heen. Dit komt omdat bij iedere frame een frame wordt geinterpoleerd dus met andere woorden de beeldprocessor tekent een extra frame die er helemaal niet is.
    Overigens zit er een heel groot verschil tussen een TV in de winkel en in je huis/slaapkamer.
     
  3. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ja dat is natuurlijk waar maar volgens mij was dit op te lossen door iets uit te zetten in het menu dacht ik gelezen te hebben het kan natuurlijk dat je gelijk hebt ga nu ook zeker nog niet tot de aanschaf over, reviews waren wel goed dus vandaar, heb jij deze tv in het echt bij ieman thuis zo is dat je dat weet aangezien ik het niet zag
     
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weer eens geluk.\o/
    Ik sprak met mijn vader over dat ik misschien een 32 inch LCD tv voor op mijn kamer wou kopen, en dat mijn oog was gevallen op een Samsung tv.
    En toen zij mijn vader dat hij de importeur van Sony kende, en eventueel kon regelen dat ik een tv van Sony kon krijgen tegen de fabrieksprijs.*)
     
  5. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, da's wel lekker :thumbs:
    Hoeveel is een 'fabrieksprijsje' dan? :9
     
  6. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    *Kuch geen BTW Kuch*
    Dus ik denk dat er zo wel 20-25 procent af kan gaan.:thumbs:
     
  7. tijmsja

    tijmsja Tijmen

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    .?.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt 2 soorten contrast.

    1. Contrast Ratio ( werkelijke contrast ).
    2. Dynamische Contrast ( kunstmatige contrast ).

    De mensen laten ze makkelijker verleiden door een Dynamische Contrast van 8000:1 en door de werkelijke contrast van 1200:1
    Een hoge Dynamische Contrast betekend niet automatisch dat het panel ook beter is.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Heeft iemand ervaring met de Samsung LCD TV 32'' (LE32M86BD)?
    Ik kan hem via Postbank voor 760 euro krijgen, terwijl de normale prijs in de winkel ruim 1500 euro is. Was eigenlijk niet van plan om een 32" in mijn kamer te zetten, maar dit is wel een aantrekkelijke aanbieding.
     
  10. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's toch een aardig bedrag op zo'n tv dan ;)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    BTW is 19%.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dit is niet hetzelfde nee.
    Contrastratio is het verschil in aantal stappen tussen het witste wit en t zwartste zwart wat de tv kan weergeven.
    Echter: n lcd heeft n backlight, n soort van tl-balken die licht geven waardoor je beeld hebt. Samsung oa heeft n techniek waardoor de tv, wanneer deze n donker beeld moet weergeven, automatisch de backlight dimt. Hierdoor wordt t beeld donkerder en de contrastratio hoger dan t scherm eigenlijk kan weergeven. Dit kan mooi zijn maar soms in films hinderlijk zijn bij scenes met wisselend licht-donker. De tv lijkt zich steeds te corrigeren, beetje knipperen. De film Sin City is berucht. Het beste is als je deze optie kan uitzetten omdat dit soms beter is, maar dat kan niet bij elk model.

    Pas op: er zijn geen regels voor hoe de contrastratio gemeten moet worden.
    Een fabrikant stuwt ook soms t wit zó hoog op dat je alleen met n lasbril kunt kijken. Dan hoeft de zwartweergave niet super te zijn, maar de contrastratio is sky high en dat staat goed in de advertentie!

    Dus n dynamisch contras van 5000:1 komt ongeveer overeen met n native van 1200:1.
    Je moet gewoon naar de beeldkwaliteit kijken en niet naar de nummertjes.

    Plasma's zijn hier veel beter in vanwege n andere techniek (maar ik ben dan ook n grote plasma fan).
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zo goed als alle games op de xbox360 en de ps3 worden gerenderd op 720p en vanaf dat punt weer geupscaled naar 1080p, als je dit hebt ingesteld. Daarom zie je tegenwoordig heel vaak 1080p op t doosje van de game staan.
    Er zijn maar enkele gamen die echt 1080p zijn, 2 of 3 ofzo.

    Op de xbox360 kan je met de hd-componenten en vgakabel ook gewoon 1080p weergeven bij games.
    Hd films gaan bij componenten tot max 1080i vanwege kopieerbeveiliging. Vreemd genoeg mag vga dit nog wel weergeven tot 2012 (?) las ik.

    Hoe dit zit bij de ps3 weet ik niet, die heb ik nog niet.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2008
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Niet helemaal Melbuun: dat ding kost wel €50, maar daar zit dan ook de hdmikabel bij hoor!
    Die audiodongle stop je dan in de oude av-uitgang, Sykes1.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2008
  15. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Haha ik vandaag busje van een neef van mij geregeld.. Paste er niet in :+!! (moest rechtop ivm plasma en dat lukte net niet door een plaat in de bus..)
    Dus toch maar laten bezorgen morgen wat een gigantische doos.

    Dit heb ik inderdaad gezien bij zo'n dikke FullHD LCD van een vriend van mij.
    Goede oplossing voor het zwart maar je ziet ook logo's bij tv programma's ineens minder helder worden.. daarom ook een plasma voor mij :D
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het verschil tussen hd-ready en full hd is al niet groot. Probeer in de winkel maar s om de full hdtv's eruit te halen zonder op de bordjes te kijken.
    Een 32inch is eigenlijk te klein om voor full hd te gaan. Als je dit verschil op n blu-ray niet ziet, dan heeft t geen zin.
    Laat je niet gek maken door iedereen: een goede hd-ready tv geeft n mooier beeld dan een full hd uit de instapklasse. (ikzelf heb nog steeds nog nooit n tv gezien met n mooiere beeldkwaliteit dan mn hdready plasma).
    Je ziet dit zelf ook al: die ene is "maar" hd-ready, al zie ik bijna geen verschil.

    Alleen naar de blu-ray demo's kijken heeft overigens weinig zin, want op die manier kan je de tv niet goed testen.

    Hmm, binnen 1 jaar n andere/grotere tv kopen is zelfs voor mijn doen gortig.
    Ik vind het zonde, vooral ook omdat je van 26 naar maar 32inch wilt gaan. Spaar lekker door en koop later meteen n 42 inch, 6 inch verschil lijkt t me niet waard.
     
  17. Eisenhorn

    Eisenhorn Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week de Sony KDL-32D3000 besteld. Hopelijk heb ik hem eind deze week in huis (fingers crossed)
    Ik laat dan wel weten wat ik ervan vind nadat ik een paar games erop gespeeld heb.
     
  18. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet ik maar de fabrieksprijs is nog altijd goedkoper als in de winkel.
     
  19. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Ok graag want vind het wel n mooie tv.

    @ Ferry het was niet echt een demodisk maar een muziek dvd van destiny's child ofso :p. Een 42'' is idd wel vet maar op mijn zolderkamer is dat denk ik weer net iets teveel van het goede, (het gaat mij meer om de kleuren klinkt misschien raar dit maar hoewle de kleuren nu gewoon goed zijn wil ik toch iets meer, voor het mooie zegmaar), maar het is idd wat jij zegt heb de tv net 15 maanden ofso en dan nual weer een nieuwe is mischien zonde.

    Ik kijk ook nog even op me gemak verder en laat jullie horen als ik er eentj koop of als ik wat anders ziet:thumbs:
     
  20. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister met m'n pa de samsung LE32R81B gekocht!
    Helaas hebben we nog geen digitale tv, dus moet 't nog even met analoog doen. Beeld is niet echt top nu dus.

    Met de 360 en dvd's daarentegen, is het beeld echt subliem! Had niet verwacht dat 't zo mooi zou zijn! Geluid is ook opmerkelijk goed. Had dat niet zogoed verwacht, zometeen wel m'n stereo eraan hangen voor films enz:)

    Foto's komen nog wel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina