24 inch monitor

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Martijnn, 7 feb 2008.

1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben op zoek naar een goede 24 inch monitor voor de pc. Heb op het moment een 20,1" Samsung 205BW Widescreen en een Samsung 26" tv scherm die ik gebruik als monitor, maar die resolutie die komt maar tot 1360x768. Niet bepaald mooi beeld met games. Is het een groot verschil tussen een 20" en een 24" bij pc monitoren? Welke raden jullie mij aan.

2. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 22" Samsung monitor kan 1680 x 1050 met een reactie tijd van 2ms :) (Als dat iets helpt)

3. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is precies je budget, en je wilt dus een resolutie van 1920x1080? (aangezien je een 24inch wilt) Ook al over nagedacht of je videokaart uberhaupt op die resolutie games trekt? (welke videokaart heb je?)

4. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik thuis staan, is de 22" Samsung 226 BW, ik vind het prachtige beeldschermen, halen een resolutie tot 1680 x 1050. Oh en 2ms wat natuurlijk goed is voor het gamen.

Groter gaan qua formaat heeft geen zin, want omdat je je beeldscherm weer groter maakt ondermijn je weer je resolutie winst waardoor het er niet scherper op lijkt te worden.

En wat dave123 zegt, ik denk niet dat je op 1920x1080 wilt gaan spelen, want er zijn op dit maar weinig games die optie uberhaupt hebben en je hebt inderdaad echt een belachelijke pc nodig wil je dat vloeiend kunnen spelen.

En deze kosten hier in de winnkel EUR 269,-

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Wat een onzin. Alle games kunnen 1920x1200. Als je monitor/videokaart het maar kan! Trouwens, meneer vraagt om een 24" monitor en jullie komen met 22" modellen... Daar schiet hij ook niet veel mee op he.

@Topicstarter: Ga voor de LG 24nogwat, Samsung 245B of HP W2408H. Ligt net aan je budget en wat je ermee wil gaan doen...

6. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764

Nvidia Geforce 8800 GTS, makkelijk. Budget doet er weinig toe, ben gewoon wat aan het inventariseren ;) Zolang het maar geen Apple monitor van boven de 1000 euros zit.

Lenny, ik wil hem vooral gebruiken voor games en films. De xbox 360 erop aansluiten moet ook wel gaan, sommige ondersteunen HDMI is het niet? Zit er een goed merkbaar verschil tussen de 22" en een 24"? Of laat ik het zo stellen, tussen een 20,1" en een 22"

Laatst bewerkt: 8 feb 2008
  7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt ook 24 inch monitoren met hogere resoluties he.

1920x1200

Overigens heb je voor dit soort echte resoluties wel een echt flinke pc nodig hoor. Kweet niet wat je buiten je 8800gts hebt

Voorbeeld deze Iiyama en is nog betaalbaar ook.

http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1067324&showTechData=true

Edit: Aansluitingnzijnwel beperkt tot VGA en HDMI, ik weet sowieso nie of je over VGA wel tot zulke resoluties kunt komenmet een goede refreshrate.

8. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Err, ik denk niet dat ik iets over een 22'' scherm heb gezegt. En inderdaad de meeste maar iig recentelijke games kunnen op 1920x1200. Maar het ligt er maar net aan welke spellen je speelt Martijn, aangezien je wel wat moeite zal krijgen om bijvoorbeeld (vloeiend) Gears Of War op 1920x1080 met full AA/AF enz te spelen.

Maarja een 24'' scherm waar ik goeie ervaringen mee heb gehad is de HP W2408H, super scherp beeld mooie kleuren en geen ghosting waar te nemen. Je zou ook naar bepaalde Dell schermen kunnen kijken waar ik overal hele positieve verhalen van hoor, enige nadeel van de Dell schermen is dat ze niet in NL worden verkocht en je hem via een Ebay dealer zou moeten kopen. Maar met enige research kan je daar ook een betrouwbare vinden.

@Rolorob Als hij het heeft over een monitor van 1000 euro die te duur is dan zal zijn budget zeg maar 700 euro of iets dergelijks zijn (TS correct me when I'm wrong), waardoor ik hem niet aanraad om voor de IIyama te gaan. Aangezien je met zo een budget naar de ''high'' end schermen kan gaan kijken waaronder de HP W2408H.

9. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Nou zie ik bij Dynabyte staan, een 24" iiyama....

iiyama ProLite E2403WS-B1
    Prijs: € 399,00

Als het rond zo'n budget kan is het helemaal top natuurlijk.

10. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke dat is iets minder dan ik in gedachte had maar oke :lol:
    Dan zou ik voor een LG L246WH gaan, 450 euro.

11. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben ook nog steeds op zoek naar een nieuw scherm van 24". Heb er nu één van 20", echter geen breedbeeld. De volgende schermen spraken mij wel aan:
    • LG L245WP-BN 24"
    • Samsung Syncmaster 245B 24"
    • BenQ G2400W 24"

De samsung heb ik er tussen staan vanwege de prijs kwaliteit verhouding, hij mist echter ook een aantal belangrijke eigenschappen (in mijn ogen dan). Het scherm heeft namelijk geen pixelmapping (kan geen zwarte balken maken dus rekt hij het beeld uit). Het heeft ook geen HDMI ingang.

Hopelijk heb je hier wat aan. Ben wel benieuwd welk scherm jij gaat kopen dus hou iig mij op de hoogte *)

12. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Houd er rekening, heeft overigens niks met je reactie hierboven te maken :)
    Maar waarvan Lenny-t zei dat het onzin was, daarbij bedoelde ik niet de resolutie van games, maar er zijn weinig games die echte textures van 1920x1080 hebben.

Dus die zijn behalve scherper, qua textures ook daadwerkelijk scherper. Maar die zijn er bijna niet omdat zulke textures godsgruwelijk groot qua schijfruimte zijn en dan heb je echt een dikke videokaart nodig.

Ik weet dat de PC versie van Lost Planet wel echte 1920x1080 texures heeft, maar dat zal ongetwijfeld echt een belachelijke pc nodig hebben omdat soort technisch vernuft op zo'n hoge resolutie vloeiend te draaien met AA en dat soort dingen....

13. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ik vind het gewoon fijn om een groot scherm voor me te hebben zodat het meer lijkt alsof je in de gamewereld zit.

14. Banzaiaap

Banzaiaap In Bad Company

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je beter een beamer of een grote TV aansluiten denk ik.. :)

15. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Zie eerste post waarin ik zei dat ik een 26" TV had nu maar de resolutie te laag is. Beamer staat me niet aan omdat je dan om de zoveel tijd die lamp moet vervangen wat klauwen vol geld kost.

16. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat wist ik al, maar bedoel je dit niet meer tegen Lenny-T aangezien ik niks over jouw bericht had gezegt xD. Maar het beeld zal sowieso strakker zijn met een resolutie van 1920x1080 (ook al ondersteunen de textures dat niet) tegenover 1680x1050. En inderdaad als je Lost Planet daarop wilt draaien heb je echt een monster van een pc nodig, maar sowieso heb je al een goede pc nodig om een ''normaal'' spel op zulke resoluties te spelen met nog steeds alles op z'n hoogst. Maarja we gaan een beetje offtopic :p

17. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    ik raad je de DELL
    Dell™ UltraSharp™ 2407WFP-HC 24-inch LCD-breedbeeldflatpanel (Zwart, TCO99)

aan, heb hem zelf ook en ben er meer dan tevreden mee. gekocht bij supradictus. goede zaken mee gedaan.

heerlijk scherm

www.qsix.eu

kost je meer als een samsung of hp of wat dan ook, maar dit is topkwaliteit geloof me. ik heb er 600 voor betaald. iedere cent waard

Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Brak dat je daar moet inloggen voor je een prijs ziet. Of ligt dat aan mij?

19. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    nee klopt, maar je kunt hem gewoon vinden op de dell site als je meer info erover wilt

20. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tip:

BenQ G2400W

- 1920x1200
    - HDMI - DVI - VGA
    - 5 ms

Hiervoor had ik een Samsung 226 BW. Ook een mooi scherm maar dit is echt een stapje hoger. Zowel kwa resolutie als beeldkwaliteit.

Ook de prijs is goed te doen 339€

http://tweakers.net/pricewatch/165831/benq-g2400w.html

Kan kan alle games met 60 fps (1920x1200) of meer spelen icm:

Intel Q6600 | Quadcore
    Asus 8800 GTS (G92) 512 MB
    2 GB Kingston Hyper X

Deel Deze Pagina