[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Waar besteld?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bestel mijn Nederlandse dvd's bij altijd bij www.dvdoutlet.nl

    Goeie service en levertijd , betalen kan met acceptgiro.
     
  3. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0

    Bij v leest de triology vandaag gehaald voor maar 39,95!!_O_ bij dvd outlet staat hij voor 69,95:lol:
    Zou MS ook een BR speler uitbrengen als blijkt dat BR de "oorlog" heeft gewonnen?
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  4. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit een 2 meter van het scherm af. Als ik het beeld stilzet en van dichtbij bekijk is er wel een verschil in scherpte, maar bij bewegende beelden op 2 meter afstand is dit verschil nauwelijks merkbaar.
    En alles is op de best mogelijke manier aangesloten, dus daar ligt het niet aan.
    Al is het geen full-hd, ik had er toch iets meer van verwacht.
     
  5. Simba

    Simba Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Lijkt me meer paniekvoetbal. Proberen nog zo veel mogelijk eruit te halen / te verdienen. De ondersteuninng hebben ze niet meer, dus gooien ze het op prijs nu.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is niet dat er ineens niemand meer films voor HD-DVD uitbrengt en daarnaast is prijs de belangrijkste factor om de massa te bereiken; zie Wii vs 360 / PS3. Wii had ook lang niet zoveel goede titels als de 360 had, maar verkocht en verkoopt ook als een tierelier.

    HD-DVD hoeft helemaal niet dood te zijn als door de scherpe prijsstellingen van hardware en beschikbare films mensen ineens toch weer flink beginnen te kopen. Het is hetgene wat Toshiba nu kan doen, om weer martkaandeel en dus vertrouwen bij filmmaatschappijen te winnen.

    Als de prijzen hoog zouden blijven, was het helemaal opgeven en afsluiten. Dit is toch logisch? Ik geniet voorlopig ook nog van HD-DVD, bv dankzij die mooie prijzen bij DVDoutlet voor diverse A-kwaliteit films. Op die manier kun je relatief goedkoop mooie films scoren van zeer hoge kwaliteit!
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat ligt jammer genoeg toch een beetje aan je tv ben ik bang, en aan de grootte.
    Het verschil tussen een dvd en hd-dvd is op mijn 50 inch hd-ready plasma groot, echt diepte in de beelden enz.
    Om de paar minuten zit je bij mij echt van ohhh en ahhhh.
    (nou ben ik als plasma-fanboy ook niet onder de indruk van de "scherpte" op lcd bij bewegende beelden).
    Dat je tv hd-ready is, heeft er niet veel mee te maken. Dat verschil is echt nauwelijks te zien. Ik heb nog steeds nog nooit een full hd lcd gezien met een beter beeld dan mn plasma.



    Hopelijk komt er snel een ps3-actie waarbij je 1 of 2 films erbij krijgt, als je een ps3 koopt.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2008
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou vandaag waren ze binnen! _O__O_ Respect voor die gasten van HDmoviesource.com! Dinsdag besteld, vrijdag in huis. :thumbs:

    Alle drie doen ze het, dus ze zijn regiovrij. Voor 13.50 per stuk weet ik waar ik ze voortaan bestel! POTC heeft trouwens een leuk en mooi menu, maar voordat je daar bent moet je eerst naar trailers kijken... De eerste keer is dit wel oke, maar als je even een scene wil kijken, dan wordt het minder...
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik heb ook een hele goede ervaring met hdmoviesource, films ook in 4 dagen binnen.
    Sommige sites of winkels zijn nog goedkoper, maar dan moet je meestal 2-3 weken wachten.:thumbs:
     
  11. d-arnhem

    d-arnhem Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,ik heb een aanbieding gezien op bol.com een toshiba hd dvd speler 140 euro.
    Nu zit ik echter te twijfelen of dit wel een goeie keus zou zijn aangezien de blu-ray lijkt te winnen.
    Kwa aanbod in hd films is er genoeg te krijgen en te bestellen.
    Meschien dat mensen met deze speler ervaring hebben.
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...art?BOL_OWNER_ID=9000000005648465&Section=SCE

    alvast bedankt...........
     
  12. SizzlingBelge

    SizzlingBelge Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    de HD-E1 is jammer genoeg niet bereid om je HD-DVD's in 1080P (full HD) af te spelen. Als je een full HD LCD/Plasma hebt staan is de HD-E1 dus niet aangeraden. Qua aanbod loopt HD-DVD zeker niet achter op Blu-ray, er verschijnen nog talloze HD-DVD's in de nabije toekomst. Ik denk maar aan recente titels zoals American Gangster, Beowulf, I Am Legend en zelfs Cloverfield zou HD-DVD exclusief worden aangezien het een Paramount is.

    Op dit ogenblik is HD-DVD de goedkoopste oplossing om je films in high definition te bekijken, het feit dat ze de meeste features heeft van de 2 en de schijfjes regiovrij zijn is maar al te mooi meegenomen. Blu-ray staat nog ff op rood licht hier aangezien de 2.0 spelers er nog niet zijn en ze gewoon te duur zijn. Enkel FOX en Buena Vista titels zul je moeten missen, Warner released nog altijd voor beide formats tot de maand mei. (Twister)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  13. d-arnhem

    d-arnhem Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb een sony bravia 40 inch hd ready dus gewoon op 1080i afspelen.
    En precies zoals je zegt er zullen nog wel mooie films op hd uit komen.
    Ga hem denk ik morgen bestellen.
    bedankt.........................
     
  14. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja je zegt het zelf ook al, maar is het slim om nu een HD-DVD speler te kopen? Ik weet dat het misschien "maar" 140 is, maar als Blu-ray straks het grote nieuwe platform is, dan zit je daar met een HD-DVD speler van 140 euro, waar bijna geen nieuwe films meer op uit komen. Zou je niet beter even wachten met het kopen van zo'n ding, totdat de platform battle helemaal klaar is?
     
  15. d-arnhem

    d-arnhem Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vraag heb ik me ook al gestelt ja.
    Ik had het er met me pa nog over en ja eigenlijk heb je wel gelijk,wat als er straks niks meer te krijgen is kwa hd-dvd dan zit je,heb je niks aan de dvd speler ja upscale.
    Ik ga er nog effe goed over nadenken.
    bedankt...................
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn genoeg titels op HD DVD die zeker de moeite waard zijn, en er zijn er ook nog wel wat onderweg. :) Maar ja, mocht er op korte termijn een eind komen aan deze 'oorlog' in het voordeel van Blu-ray, dan zullen een hoop films weer opnieuw worden uitgebracht.
     
  17. SizzlingBelge

    SizzlingBelge Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je voor. Moest Blu-ray nu als overwinnaar geklonken worden, wat gebeurt er met de prijzen van zowel de spelers als films? Als er geen concurrentie meer overblijft voor Blu zal er weinig tot niet verlaagd worden in prijs. Nu kun je voor een lagere prijs high definition films bekijken, HD-DVD films kun je op dit ogenblik zeer goedkoop aanschaffen en zonder enig probleem importeren, ze hebben zelfs meer features dan Blu op dit ogenblik. Juist voor die redenen ben ik HD gegaan, ik ben er nog niet aan toe om verplicht te worden tot een speler van minimum 400euro.

    My 2 cents, consider it ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  18. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Een goede dvd upscaler is toch wel de moeite waard. Ik heb juist de HD-EP35 van toshiba gekocht en het is voor dvd toch al wel een heel groot verschil van toen ik via de 360 naar dvd's keek. En 140 euro is dan zeker niet veel geld voor zo'n speler. Het zal nog wel even duren voor je voor dat geld een degelijke blu-ray speler in huis hebt. Wereldwijd zijn er al meer dan 800 hd dvd's, ook al komen er nu minder uit, ik heb er nog steeds een hele hoop te verzamelen. En tegenwoordig echt wel mooie aanbiedingen:

    http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&docId=1000195491&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=17TWJMDYZ7A2CRG81FWZ&pf_rd_t=101&pf_rd_p=362398001&pf_rd_i=390987011
     
  19. SizzlingBelge

    SizzlingBelge Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
  20. d-arnhem

    d-arnhem Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem net bestelt de toshiba hd-e1 bij bol.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina