Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    SP1 RC1 is al lang uit toch... Heb hem al geprobeerd maar wilde niet installeren omdat ik mijn laptop met een zelfgemaakte unattended versie van Vista Ultimate heb geïnstalleerd. (vista met office/winrar/adobe master collection/meest gebruikte apps ingebakken).

Maar goed krijg aankomende week hoop ik mijn nieuwe notebook hdd + geheugen binnen dus dan doe ik maar weer een fresh install.
    Schijnt namelijk dat vista SP1 wel 4GB herkent. Zelfs in de 32bits versie.
    Of het 32bits OS ook daadwerkelijk gebruik kan maken van die laatste 0,5-0,9GB is wat anders, maar het ziet er toch leuk uit 8)

Overigens ben ik ook wel benieuwd naar XP SP3, die schijnt echt zo enorm veel sneller te zijn dan SP2...

2. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom als een klasgenoot me een wordl bestand stuurt via hotmail, ontvang ik dat dan als een .docx (encryoted.doc.file).
    Hij heeft trouwens vista en ik XP media center. Weet iemand hoe we dit kunnen oplossen?

3. Shizzel

Shizzel Guest

Vraag beantwoord in 'Dat vraag ik me nou altijd al af'-topic door moi.

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Met Google had je dat ook makkelijk kunnen vinden hoor ><. Is zowat de grootste verandering in Word (of zelfs Office?) 2007.

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Naja de Vista SP1 RC die ik poste was de laatste versie, en het stond ergens in het nieuws. Maargoed misschien liep die site wel achter hoor. Alsnog wacht ik liever op de officieele 'stable' versie.

6. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Ja ik ook. Ben nog steeds op mijn HDD+Geugen+CPU aan het wachten, dus kan Ultimate 64bits nog niet installeren. Ben benieuwd of alles gaat werken. Heb wel de belangrijkste drivers kunnen vinden (gpu/geluid/chipset). Ben benieuwd.

7. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil dus mijn computer een keer opnieuw installeren. Ik heb er nu vista opstaan, maar kan ik dan gewoon mijn harddisk formateren en dan vista overnieuw installeren?
    Of krijg ik dan problemen met de CD-key?
    edit: En wat is een normaal geheugengebruik bij opstarten van een clean vista home premium instal?

Laatst bewerkt: 9 feb 2008
  8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    700 á 800MB.

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Je doet gewoon de Windows Vista DVD in je computer en start vervolgens je computer opnieuw op. Via de BIOS stel je eerst in dat hij moet opstarten via de DVD speler. Wanneer hij opstart van de DVD krijg je verschillende opties. Doormiddel van een setup krijg je ook de mogelijkheid om je computer te formatteren.

De CD-Key kan je overgens gewoon invullen tijdens de setup. Hopelijk begrijp je het een beetje. Als je niet weet hoe je moet opstarten van de DVD wil ik je dat desnoods uitleggen.

10. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de reacties zover.
    @ the fox ik weet wel hoe ik hem opnieuw moet installeren alleen wat ik eigenlijk bedoel is dat ik een OEM home premium versie heb en bang ben dat ik die key niet nog een keer kan registreren.

Laatst bewerkt: 9 feb 2008
  11. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Ik heb op mijn laptop ook Windows Vista Home Premium staan. Na een paar weken was ik het zat en besloot ik die van mij te formatteren en te her installeren. Toen ik bij de registratie procedure aankwam vroeg de setup inderdaad om mijn key, die onder mijn laptop zit. Deze heb ik ingevuld.

Na de eerste keer op te hebben gestart stond er dat mijn Windows niet was geactiveerd. Vervolgens moest ik een telefoon nummer bellen van Microsoft waarbij ik door een computer werd geholpen om mijn Vista te installeren.

Je krijgt dan blokken met steeds 7 cijfers te horen die je moet invullen op je scherm, als je dat hebt gedaan is hij geactiveerd.

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het is bij mij eerder 500 a 550 mb.

13. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Hangt van je hoeveelheid geheugen af. Bij mij (3 vd4 gb bruikbaar @ 32bits vista) gebruikt vista 1,02GB.

Hiermee ontlast vista je hardeschijf, geheugen is immers veel sneller dan je hardeschijf. Dus het is zeker zinvol!

14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik heb 2GB geheugen. Dus heb nog genoeg over! :)

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wie vertelt toch dat fabeltje? Je kan je OEM licentie onbeperkt registreren. Na de 2e of 3e keer via internet zul je wel moeten bellen. Maar dat is echt niet moeilijk of kan op mis gaan ofzo. Tenzij je natuurlijk gaat lopen zeggen dat je de licentie op twee computers gebruikt. Dan lukt het natuurlijk niet.

16. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Is het normaal dat mijn CPU standaard zo'n 60 % gebruikt bij Vista? Het lijkt mij vrij hoog namelijk.

17. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook , dus lijkt me normaal*)

18. Shizzel

Shizzel Guest

Bij mijn Quad-Core Q6600 schommelt het tussen 0 en 20%, dus of dat bij jullie nou goed is....?

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe meten jullie het verbruik ???

Het CPU verbruik tijdens het typen van deze tekst is maar 16%.
    AMD64 2,2Ghz.

20. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja , maar ik heb een one-core he

Deel Deze Pagina