Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    *Ik wist t* :+
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Een kind? Als Jeroen ook al aan de gang is.... :+
     
  3. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, heb wat vraagjes over de Logitech Z5500

    -Als ik een coaxiale kabel koop, kan ik deze dan via mijn control unit in mijn pc doen, in de ingang waar je normaal je boxjes op aansluit? vraag: Heb je dan maar 1 kabeltje nodig om al die boxjes op je pc aan te sluiten?

    -De kabels die er standaard bij zitten voor de rear speakers zijn denk ik net iets te kort bij mij... vraag: Deze kabel kan ik gewoon in de MM ofzo kopen? en hoe duur is zo'n kabel? (heb ongeveer 10 meter nodig denk ik) Maar, kan dit eigenlijk wel... want ik weet niet of de draden vast in de speakers zitten :/
     
  4. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    2,5 mm speakerkabel kopen. Overal, zoals bij MM.
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol :+


    die van mij wegen geen 90 kilo als ze geboren worden sjoerd hahaha.
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    :')

    Hoe bevallen ze Bas? Al een film mee gekeken of alleen Cod4?

    Nu ff lekker rijden man, heeeeerlijk weer.

    Gr Sjoerd
     
  7. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb nog een speakersetje op een inmiddels kapotte PC aangesloten staan.. En ik vraag me af of ik daar nog iets mee kan icm m'n 360/TV. Ik weet er vrij weinig af, het is een Creative Inspire 5300, een oud setje. Deze specificaties heb ik gevonden.

    Product Features
    Enhanced 5.1 sound quality on EAX and Microsoft DirectSound 3D supported games (with 5.1 channel sound card)
    Contoured satellite face-plate provides optimum sound dispersion and precise sonic imaging
    Compact satellites engineered with high performance drivers for optimum sound quality
    18 watts RMS subwoofer plus 5 satellites with 6 watts RMS each
    Ergonomically designed volume control with power switch and LED indicator for convenient power, volume, and balance control
    Technical Details
    Model: 5300
    Item Package Quantity: 1
    speaker_type: PC multimedia home theater speaker system
    speakers_response_bandwidth: 47 - 20000 Hz
    Weight: 21.2 pounds
    Speaker Amplification Type: Active
    Speaker Connectivity: Wired
    remote_control_description: Remote control

    Ik hoop dat iemand me kan vertellen of het überhaupt mogelijk is het te gebruiken op de 360 en zo ja, welke kabeltjes ik dan nodig heb.. Alvast bedankt, laat maar weten als het te weinig info is of als ik nog naar aansluitingen en dergelijke moet kijken. Thanks!
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    staan niet echt de specs op die we nodig hebben. maar een 2.5mm jack moet lukken lijkt me ;)
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vraagje: ik heb een yamahareceiver:
    bij dts klinken de stemmen van games van achteren erg hol en blikkerig. Echter bij bijvoorbeeld prologic heb ik hier geen last van. Hoe kan dit?
     
  10. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb serieus geen idee of je die knipoog cynisch bedoelt :+

    Dit nog gevonden:

    De 5300 heeft net zoals zijn voorganger, de DTT2200, geen eigen decoder. Er zitten dus alleen 6 analoge inputs op, het decoden van een dolby digital signaal zal de geluidskaart (of eventueel een DVD speler) moeten doen.

    Digitale aansluitmogelijkheden ontbreken, en hiermee wordt dus duidelijk dat ook deze set bedoeld is voor soundcards die zelfstandig AC3 kunnen decoderen naar zeskanaals analoge output.

    Dus de bedoeling is eigenlijk dat ik gewoon tijdens het gamen geluid uit alle boxen te krijgen, hoeft eigenlijk niet eens dolby te zijn want dan zul je wel een decoder ofzo nodig hebben (?).. Dus als ik hem op m'n tv kan aansluiten is ook prima.. Heb ik dan echt aan één kabeltje genoeg? Bedankt
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf een Yamaha RX-V540RDS reciever maar het DTS geluid is hier perfect.
    Er is misschien iets veranderd in het menu van de Yamaha ?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat weet ik dus niet ;)
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien de vertraging van het geluid voor het DTS geluidsprogramma? Weet zo snel niet waar je dat kan vinden, maar gaat bijv. van 0 ms tot 80 ms. Afhankelijk van de ruimte en de afstand van de speakers tot de luisterpositie, kan het wat blikkerig gaan klinken als de vertraging te hoog staat ingesteld. :) Het staat vast in de handleiding, onder de verschillende geluidsformaten Dolby PLII/DTS.
     
  14. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje heá ,af en toe draai ik de volume knop ver open .
    Maar tot hoeveer ik kan gaan de speakers zijn 8 Ohm ,en de versterker kan tot 16 ohm? is er gevaar dat ik de speakers beschadig?
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3

    het zijn de klipsch rf7 geworden sjoerdie.
    gisteren opgehaald bij jou om de hoek in venray in een shop die een monsteraanbieding had.

    normaal gaan de klipsch rf7 voor 1999 euro per stuk de toonbank over.
    das dus bijna 4000 euro voor een setje maarrrrr.......ik heb gisteren een splinternieuwe set (2 stuks dus) voor maar 1250 euro opgehaald.

    fucking waanzinnige speakers.....zeg het niet snel maar doe het gewoon toch..


    ze zijn 5 keer beter dan de 901's,veel meer dynamiek,stakker en veel sneller laag,veeeeeel beter hoog en ontzettend veel meer detail.


    zal snel wat plaatjes schieten.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2008
  16. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0

    Foto's \o/
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, goede gelegenheid om je complete collectie cd's er es doorheen te jassen.

    Blijven je Rotels ook of ga je terug naar iets minder power voorzienend? Lijkt me niet dat je zoveel power nodig hebt voor die Klipsch icm de Bose speakers.

    Gr jsoerd
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Na heel mijn leven gegamed te hebben in stereo begint het te kribellen om het eens te ervaren in 5.1 :). Echter heb ik er geen enkel verstand van (vooral van de recievers) en ben ik maar een student met een beperkt budget. Ik kan dan ook maximum €500 er aan geven en de speakers hoeven zeker niet zo hard te kunnen want zit hier maar in een kamertje van 2x4 meter. Wegens de beperkt ruimte zou het dan ook handig zijn moesten de speakers niet al te groot zijn én de mogelijkheid hebben om aan de muur te worden gehangen.

    Heb een lichte voorkeur voor Panasonic want ik kan wel een paar % korting krijgen op hun producten, alleen heb ik geen flauw idee hoe goed zij presteren op dit gebeid. Dus ik sta zeker ook open voor alternatieven.

    Ik verlang ook niet dat ik hier de pap in de mond krijg (alhoewel ik het niet erg zou vinden :+), een vinger in de goede richting zou ook al zeer handig zijn :).

    Ter info wat er moet aangesloten worden:
    360 (component, geluid dan optisch)
    Wii (component, geluid ook gewoon via cinch)
    PS3 (HDMI, geluid ook optisch of toch gewoon via HDMI?)
    pc (heeft optisch of coaxiaal, ben niet zeker welke juist. Maar verkies de gewone (3 kanaals?) aansluiting)
    PS2 (eventueel)



    M'n oog is gevallen op de Pioneer VSX-817. Users review op het internet zijn blijkbaar vrij positief... . Voor de speakers heb ik echter totaal geen idee.
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hk receiver en dvd speler + JBL boxen, te vinden voor 500 tot 600 euro.

    Ideeal voor jouw situatie zoals jij het beschrijft.
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De HK AVR 132 en JBL SCS 140 of de JBL SCS 200.5 (de paar user reviews die ik vind van beiden zijn vrij positief)? Is het mogelijk om mijn pc op die HK aan te sluiten met de "gewone" in/uitgangen (dus niet digitaal)? Al de rest is er mogelijk op (pc ook, maar dan digitaal), maar ik ben nog niet zeker van de pc. Maar is wel een vrij grote subwoofer (groter dan die van m'n Z-2200 die ik hier nu heb staan), zou het kwaad kunnen moest ik die plat leggen? En voor de zekerheid toch eens vragen: is er geen kwalitiet verlies als je je videosignaal door een reciever jaagt?

    Alleen vind ik die HK AVR 132 niet direct terug in een Belgische (web)winkel :eek:.

    Een DVD speler heb ik trouwens niet nodig, heb al genoeg aan m'n 360 en PS3 :).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina