1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    o, ja, ik bedoelde anderhalf jaar. typfoutje.

    Ik heb het over vervolgen van Games die al op de 360 zijn geweest. Gears of War 2, Forza 3. En waarom is Afrika geen game?

    Opgegeild met leuke plaatjes? Ik weet waar ik het over heb hoor.

    Killzone 2 mag je vanuit gaan dat dat de 2008 kerst game van Sony gaat worden. Afrika is een game die normaal gesproken 2e kwartaal van 2008 zou komen.
    GT5 komt voorjaar 2009 en SOCOM 5 gok ik ook wel voor de zomer van 2009

    Ik heb momenteel wat Sony only games liggen, en ik vind ze kwa houdbaarheid gewoon veel leuker dan de 360 only games die ik hier heb liggen. De 360 heeft een gebrek aan variatie, terwijl de PS3 exclusives heeft op alle fronten van games, en zijn vaak nog leuk ook. Je mist de goede gameplay, bij welke games dan? Je hebt geen PS3, dus je baseert je op reviews? Vind ik niet echt een goed uitgangspunt om de PS3 te bekritiseren.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Toch, als je naar de lijst van exclusives kijkt aan de kant van Microsoft, dan is dit ook behoorlijk topc hoor. Alan Wake, Fable 2, Ninja Gaiden II, Too Human, Top Spin 3, Condemned 2 en wellicht nog meer..
     
  3. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Top Spin 3 en Condemned 2 zijn geen exclusives voor de Xbox..
    Alan wake komt ook uit voor de PC dus dat is ook geen echte exclusive.
     
  4. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Too Human is wel een mooi voorbeeld waarom de de 360 games minder leuk vind. Too Human is de Heavenly Sword van de X360. Beide zijn echt geen wereldschokkende games hoor. Heavenly Sword heeft een setting die mij veel meer aanspreekt dan dat toekomst gedoe van Too Human.

    De PS3 heeft ook niet alleen maar spellen die ik leuk vind hoor. Resistance vond ik echt geen zak aan, en ik zit ook niet te wachten op deel 2. Lair is al helemaal niet geweldig, en Folklore laat ik ook lekker in de winkel liggen.

    Maar als ik nu zou moeten afwegen welke console voor mij de leukste games heeft, en waar de leukste games op gaan komen, dan is dat de Playstation 3. Voor mij is er geen enkele Must-Buy meer op de 360, terwijl MGS4, LittleBigPlanet en GT5 absoluut verplichte kost is.
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Maarja, al die games die je opnoemt zijn nog niet uit he...
     
  6. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Een installatie van een paar minuten op de hd is geen probleem maar bij Devil May Cry 4 op de PS3 duurt het wel erg lang. Je moet zo'n 22 minuten wachten voordat je kan beginnen met spelen. De laadtijden zouden daardoor korter moeten zijn maar dat is in vergelijking met de Xbox 360 dus niet het geval. Ben je mooi klaar mee dan!

     
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    IGN heeft toch andere bevindingen over de laadtijden van de PS3 en de 360 versie:

    Niet dat het mij wat uitmaakt ( qua ruimte ook niet, heb toch een 250 GB HDD in m'n PS3 ), beide consolebezitters beleven echt een waanzinnige game.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  8. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik vind de loading times van de 360 totaal niet storend! Duren zeker niet langer als een gemiddelde game. (denk zelf nog korter) En ze komen niet heel vaak voor. (voor elk lvl en elke cut-scene)

    En even een vraagje over LittleBig Planet, ik zag een filmpje op Gamespot, een paar rare beesten die achter elkaar over een 2d parcour renden, wat is er zo bijzonder aan deze game?
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  9. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    CVG heeft weer andere bevindingen en zo zullen er nog wel meer zijn als het gaat om de laadtijden maar zo'n 22 minuten wachten voordat je kan spelen...daar wordt je niet echt vrolijk van.

     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vind het persoonlijk ook een storend iets dat installeren. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die genoeg spellen hebben om hun 40 gig vol te krijgen. Die 22 min daarentegen maakt me dan weer minder uit. Zo erg sta ik na thuiskomst met een spel nou ook weer niet te springen.

    GTA zou het verschil moeten maken in next-gen-war:

    bron: http://www.psonly.nl/nieuws/14025/GTA_4_is_sleutel_tot_next-gen_overwinning/

    Persoonlijk denk ik echt dat dit de grootst mogelijk onzin is. De game komt op beide consoles uit, dus wordt dan toch ook door iedereen gekocht? Ik denk dat het aantal nieuwe consoles dat verkocht wordt door GTA IV ook zeker niet doorslaggevend gaat zijn.
     
  11. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees er wat over, kijk meer filmpjes en wacht af

    Als ze deze game echt zo maken als ze beloven, dan wordt het een revolutie........of je moet alleen van pief paf poef spelletjes houden.
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Een multiplatform game die een verschil gaat make... Ik kan me voorstellen dat GTA console´s gaat verkopen. (hou er wel ff rekening mee dat only netwerk een beetje van alles en nog wat post)
     
  13. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Het viel mij trouwens op bij de Burnout Paradise reclame dat je op het eind enkel Playstation werd vertoond. Je weet wel, dat "Playstation 3, This is living blabla".

    Wanneer een game als GTA4 ook zoiets heeft aan het eind van haar reclame, dan gaat dat voor veel verkoop van console schelen. Als er PS3 (of 360) onder komt te staan, dan gaan er absoluut meer PS3's verkocht worden. Ook al weten mensen dat het multiplatform is, TV is iets 'magisch', wat de TV zegt is in ogen van veel mensen belangrijk en waar, waarom zou de reclame afsluiten met PS3 en niet met 360.

    De PS3 versie van Burnout Paradise werd niet voor niets meer verkocht dan de 360 versie in de eerste paar weken. Er zijn ongetwijfeld ook meer PS3's verkocht door die reclame, sterker nog, op de sportschool hoorde ik op de achtergrond nog iemand zeggen dat hij Burnout Paradise had samen met zijn splinternieuwe PS3, kan toeval zijn natuurlijk, maar aannemelijker is dat die reclame voor inspiratie heeft gezorgd.

    De Internet community bestaat misschien slechts uit 5 tot 10 procent. De rest heeft absoluut geen flauw benul dat de Xbox 360 extra (tegen betaling) content zal krijgen. Die 90% kijkt vast wel eens op internet hoor, maar komen niet bij dat soort nieuws terecht. En als ze er al komen, "Internet staat vaak vol fouten, niet te vertrouwen", dat is zo ongeveer wat leeft. Wat de TV zegt, dat moet je kopen.

    Het is dus maar net welke console onder de reclame van GTA4 komt te staan. Die content is voor die 75% niet eens van belang, ik denk dat MS daar geen potten mee gaat breken.
     
  14. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Leg dan eens uit waarom deze titel dan meer verkocht op de 360 in de UK? De marketing is daar hetzelfde. Hetzelfde marketing trucje deed men trouwens ook met Assassin's Creed.
     
  15. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Een grotere instalbase. Dat de PS3 versie in de UK altijd maar één plek onder de 360 versie staat is toch opvallend. Wie weet had dat zonder die reclame enkele plaatsen kunnen schelen.
     
  16. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Overall heeft de PS3 versie beter verkocht, ondanks meer 360's op de markt. En een reclame met PS3 eronder zorgt er daarbij ook nog eens voor dat er op dat moment gewoon meer PS3's worden verkocht.

    Dat zal bij GTA4 nog een grotere impact hebben. Wordt er bij die reclame zowel 360 als PS3 aangegeven, dan vermoed ik dat ze gelijk zullen verkopen, de 360 versie misschien lichtelijk in het voordeel, omdat ze de voorsprong hebben. Maar absoluut niet doordat de 360 die extra content heeft. Dat boeit vrijwel niemand.
     
  17. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Er wordt gesteld dat Burnout hier meer verkocht vanwege de marketing. Volgens mij heeft Sony / PlayStation hier echter nog altijd een beter imago en doet men het nu ook beter qua sales dan Microsoft. Wat dat betreft vind ik het niet raar dat een deze titel het hier beter doet. Natuurlijk geloof ik best dat de TV-marketing initiatieven hier ook deels aan bijdragen.

    In de UK geeft men weer de voorkeur voor de 360. Daar werd een titel als Assassin's Creed ook gepromoot als 'PS3-exclusive' maar de sales van de 360 versie waren toch een stuk beter.

    Toch bijzonder dat men deze generatie noodgedwongen via advertenties moet suggereren dat een game exclusief is voor een console. :+

    Ik ben benieuwd naar je bron! :)
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  18. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je zegt, "Volgens jou" heeft Sony hier een beter imago en "vindt jij het niet raar" dat Burnout het hier beter doet. Maar het is wel een feit dat de 360 tot nu toe meer hardware heeft verkocht (hoewel naar het schijnt PS3 in sommige gebieden de 360 langzaam zou bijbenen) en dat Burnout het opvallend goed heeft gedaan op PS3 in vergelijking met de 360 versie. Dat dat een bewijs is dat die marketing daarvoor gezorgd heeft is natuurlijk moeilijk te zeggen en dat wil ik niet beweren.

    Maar blijkbaar is het wel zo dat de stelling dat games op PS3 niet verkopen (dat werd nogal veel gezegd) niet meer op gaat (of toch in ieder geval in Europa).
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Zolang de consoles winst blijven maken maak ik me geen zorgen welke game op welke console beter verkoopt. Het feit is wel dat Microsoft voor het eerst winst maakt met de verkoop van hun console en hun games. Nintendo deed dit al van af het begin. Sony maakt op dit moment nog steeds verlies, maar zal straks ook op het break even punt komen. De pc game verkoop gaat ten onder. Mogelijk is Steam de redding, maar ik denk dat door de piraterij er nog maar weinig games voor de pc gaan verschijnen. Het zal mij trouwens ook niet verbazen dat Microsoft straks samen met een andere partner de volgende generatie consoles gaat maken.
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de hardware cijfers zo nu en dan bekijk dan lijkt het er eerder op dat de PS3 in vele Europese landen inmiddels al meer hardware heeft verkocht dan de 360 en dus ook een grotere populariteit geniet, Frankrijk is daar een van. En laten we niet vergeten dat deze titel natuurlijk groot geworden is op de PS2.

    Vele AA exclusives verkochten inderdaad niet lekker. Die stonden in de schaduw van de multi-platform releases die het juist weer wel goed deden. Maar goed, de ene game spreekt nu eenmaal een veel grotere doelgroep aan dan de ander.

    Microsoft zal echter zijn allerbeste kaarten moeten spelen tijdens de release van GTA4 om Sony af te kunnen troeven.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina