Mass Effect [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Op Insane is toch best irritant heel die tijd die kut immunity's. Begin beetje parra van te worden.

Laatst bewerkt: 8 feb 2008
  2. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan niet wachten op die extra content!

3. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik ben van plan om Mass Effect aan te schaffen maar ik zit toch te twijfelen. Is het een aanrader? Valt het te verglijken met Kotor? Hoe zit het met de sfeer?

Ik heb al een aantal reviews gelezen, maar toch. Second opinion is altijd handig.

Alvast bedankt. :)

4. Sting

Sting Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het spel super.
    Ik heb kotor 1&2 ook uitgespeeld en deze doet zeker niet onder.
    Sterker nog ik vind hem zelfs beter. Spel heeft goede sfeer en dat het complete spel gevoiceact is helpt daar zeker bij imo.

Enige nadeel vind ik dat de sidemissions erg saai zijn, maar als je daaar doorheen kunt kijken heb je een supergame die zeker opnieuws speelbaar is.

Dat zijn mijn 5 cent :)

5. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game staat makkelijk in m'n top 2. Sommige stukjes zijn wel saai, maar toch heb ik deze game 5 keer achter elkaar uit zitten spelen. Er is gewoon heel veel keuze qua speelstijl (iedere class speelt heel anders) en hoe je de verhaallijn volgt.

Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  6. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond zelf KotOR 1 beter, het Starwars sfeertje en ik had zelf eigenlijk geen minpunten op deze game. Mass Effect is zeker weten ook een erg toffe game. Het heeft een goede sfeer, het verhaal wordt goed verteld waardoor je net zoals bij KotOR helemaal in het verhaal opgaat. Als je de verhaallijn in de mainquest volgt kom je alleen maar mooie dingen tegen, echter de sidequest planeten zullen vrij snel gaan vervelen doordat deze planeten erg kaal zijn en de missies vrijwel allemaal op elkaar lijken. Maar behalve deze tegenvallende sidequests is het echt een fantastische game die zeker aan te raden is!

7. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Kotor echt 1000 keer beter. ME heeft gewoon veel dingen die best slecht zijn uitgevoerd. Vooral als je het vergelijkt met Kotor. De main-quests is echt zo uitgespeeld, een uur of 10 schat ik zo. De sidequests-planeten stellen echt niks voor. Je kijkt op je kaart waar je heen moet, per planeet een stuk of 3 plaatsen, gaat er heen met je Mako die echt crappy te besturen is en schiet wat vijanden neer. Dit kan je een stuk of 20 keer doen, iedere keer vrijwel hetzelfde.

Verhaal opzich is oké, maar Kotor was echt veel dieper, langer en daarom ook vetter. Het battle-systeem is anders dan Kotor, maar niet per sé beter. Het is dus realtime en dat werkt best goed, maar de balans is een beetje zoek. De shotgun is echt te sterk en je blaast echt iedereen daarmee weg, met je biotic-powers (throw, lift etc) is het helemaal makkelijk. Ook jammer: Kotor had specifieke powers voor de Light en Dark Side, ME heeft voor iedereen dezelfde powers. Dat doet de levensduur geen goed en is bijzonder jammer.

ME is echt geen slechte game, maar ik heb met Kotor meer plezier gehad. Het is geen slechte RPG, vooral niet als je naar het aanbod op de 360 kijkt. Verwacht echter wel slechte en saaie stukken die je het speelplezier kunnen bederven en die het niveau van de game behoorlijk omlaag halen.

Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  8. Exige

Exige PS3: Miqe

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens dat Kotor beter is. Maar ME in 10 uur uitspelen?! Om dat voor elkaar te krijgen moet je de game al een paar keer hebben uitgespeeld en alle gespreken overslaan. Zo kan je Kotor ook in 10-15 uur uitspelen...

9. kes

kes kes

Leuk Bevonden:
    0
    Het is zekers een aanrader. Het verhaal vond ik super en zorgt er idd voor dat je alsmaar door wilt blijven spelen. Dit was/is echt het enige spel dat ik met gemak 3 uur achter elkaar heb kunnen spelen. Er zitten uiteraard wat schoonheidsfoutjes in maar al met al zit dit spel bij mijn top 3 van 2007 samen met COD4 en Forza Motorsport.

10. Pjotrski

Pjotrski Army of One

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik heb ME in 8 uur uitgespeeld op Insane. Wist precies waar ik heen moest die 3e keer, alleen de story gedaan, gesprekken snel voeren etc. De eerste keer deed ik er 25-30 uur over met alle sidequests e.d.

Kotor was ook goed, maar vind ME toch wel een flinke vooruitgang, zowel grafisch als qua gameplay.

Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  11. Fnx

Fnx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net gekocht voor 44 euries bij de Bart Smit, en zeker gaaf spel. Alleen ik schiet nog geen deuk in een pakkie boter.. ligt die aan mij?

Ik heb misschien ook de verkeerde class gekozen (vanguard) de enige gun die een beetje raak schiet als ik richt is mijn pistol.. de assault rifle etc. schiet gewoon niet zuiver ofzo.. Doe ik iets verkeerd?

12. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Als vanguard kun je geen Assault Rifles trainen en zul je daar dus altijd slecht in blijven. Beter gebruik je een shotgun of pistol, waar je wel beter in kan worden.

13. flappie

flappie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Fnx: als je nog maar net begonnen bent met het spel kun je beter switchen, als pistolen en shotguns niet je ding zijn. Ik heb ook voor een vanguard gekozen en daar baal ik nu wel van. Je kunt later in het spel niet wisselen van class. Ik was te laat (zat al op 5 uur). En dan kun je nog zulke goede rifles vinden en alles en nog wat eraan verbeteren en goed worden die dingen nooit volgens mij.

14. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is toch niet leuk meer games spelen, gesprekken overslaan etc. Dit zou je alleen doen om koste wat het kost zo snel mogelijk de achievements te halen. En zoals YunSung het als een minpunt van de game bestempeld klopt dus ook niet. Ik speel de mainquest ook na de derde keer minstens rond de 30 uur.

15. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Artemis Tau cluster kan ik echt niet vinden? Zit al een tijdje te zoeken maar waar is dat toch?

16. SysanApse

SysanApse Guest

Ehm , er is wel een guide met alle planetenen etc.
    Moet je even kijken op xbox360achievements en dan Mass effect guide.

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat raad jij aan om mee te beginnen? Krijg hem waarschijnlijk woensdag binnen, dacht om te beginnen met soldier, lijkt me wel goede oefening...

18. SysanApse

SysanApse Guest

Nee niet doen.
    Je moet juist Soldier worden als je op Insane of Hardcore gaat spelen.
    Vooral op Insanity , dan kan je die armor wel gebruiken.

19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat raad (zonder t toch?) je dan aan?

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Soldier idd altijd op Hardcore en Insane, vanwege Master Immunity etc.

Ik raad je aan een Sentinel te nemen, earthborn en goed rond te kijken. Als je dat doet in het begin kun je een 1/4 van een balkje bonus krijgen voor renegade. Met Sentinel heb je op het laatst een aardig lijst biotic krachten die je op level 50+ heel snel weer kunt gebruiken als je er genoeg punten in geinvesteerd hebt. Bovendien heb je met bijna alle biotic krachten ook nog eens een 15 GC achievement per kracht. Zo verzamel je na 30 uur misschien wel meer dan 100 GC. Ik vind biotic voor jou de beste keuze, maar je mag anderen natuurlijk ook nog om hun mening vragen. ;):9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina