Ik vond Kotor echt 1000 keer beter. ME heeft gewoon veel dingen die best slecht zijn uitgevoerd. Vooral als je het vergelijkt met Kotor. De main-quests is echt zo uitgespeeld, een uur of 10 schat ik zo. De sidequests-planeten stellen echt niks voor. Je kijkt op je kaart waar je heen moet, per planeet een stuk of 3 plaatsen, gaat er heen met je Mako die echt crappy te besturen is en schiet wat vijanden neer. Dit kan je een stuk of 20 keer doen, iedere keer vrijwel hetzelfde.
Verhaal opzich is oké, maar Kotor was echt veel dieper, langer en daarom ook vetter. Het battle-systeem is anders dan Kotor, maar niet per sé beter. Het is dus realtime en dat werkt best goed, maar de balans is een beetje zoek. De shotgun is echt te sterk en je blaast echt iedereen daarmee weg, met je biotic-powers (throw, lift etc) is het helemaal makkelijk. Ook jammer: Kotor had specifieke powers voor de Light en Dark Side, ME heeft voor iedereen dezelfde powers. Dat doet de levensduur geen goed en is bijzonder jammer.
ME is echt geen slechte game, maar ik heb met Kotor meer plezier gehad. Het is geen slechte RPG, vooral niet als je naar het aanbod op de 360 kijkt. Verwacht echter wel slechte en saaie stukken die je het speelplezier kunnen bederven en die het niveau van de game behoorlijk omlaag halen.
Laatst bewerkt: 10 feb 2008