Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga waarschijnlijk deze van Teufel kopen.
    Op internet veel goeds over gelezen (kan zich meten met/is beter dan de Logitech Z5500 terwijl hij velen malen goedkoper is)...
    Alleen de verzendkosten nr NL zijn 55eu, ipv 13,5eu naar duitsland. Gelukkig ken ik mensen in duitsland dus dat scheelt weer :)
     
  2. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0

    Netjes beuker(sr), Uitstekend aankoop !!!!

    Ik wou zelf ook de de RF7's voor de kerst vorig jaar aanschaven, einige wat mij tegenhield was dat de center als de rears, deze zijn namelijk zeer moelijk te vinden.
    Leuke zak daar in Venray, van tijd tot tijd gaan deze luidsprekers ergens anders rond 1250€ - 1500€ p/st.
    Toen ik met de verkooper daar spraak over de prijs zij hij dat het beetje een moest was om deze te verlaagen, ze stonde al een tijd in de winkel en mensen tonden weinig interesse in :confused:, de bouw als de gewicht van deze luidsprekers schrokt mensen af.

    Qua geluid (en gewicht ;)), Beestachtig !!! Ik heb weinig luidsprekers gehoord dat zo mooi spelen vooraal in dit prijs segment (toen 4000€ voor een paar).

    Veel Plezier met !!!
     
  3. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.275
    Leuk Bevonden:
    2.946
  5. Blackz0r NL

    Blackz0r NL Subject Delta

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft een optische ingang, dus met een optisch kabeltje kan je hem aansluiten op je xbox ;)
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    bloody nee....

    ik hou de rotels allemaal sjoerdie.....van power kan je net als geld nooit genoeg hebben :+

    morgen komt er iemand al de 901's en de rel sub halen....binnen een halve week verkocht :)
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Doe je goed!

    Relaxte speakers trouwens man! Denk dat ik ook weer eens toe ben aan nieuwe luidsprekers. Heb de mijne alweer ruim 2 weken opgesteld gehad:+ (draai nu tijdelijk met B&W 804s).
    Iemand suggesties? Dacht aan de Final 300i of de 90i, omdat ik die naast mijn toekomstige 21: 9 scherm kan hangen:cool:.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Terug naar surround is ook een optie, maar ik denk dat ik dat maar laat, omdat ik dan mijn geld opeens aan 5 luidsprekers uit moet gaan geven in plaats van 2. En stereo bevalt me eigenlijk prima (hoewel ik bijna nooit een cd'tje luister nu).
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  8. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaringen/alternatieven/meningen over deze combinatie:

    Onkyo TX-SR505E receiver
    JBL SCS 178 speakerset

    Het lijkt mij een mooie combinatie voor een eerste home cinema.
    Budget ongeveer 600 euro.
    Gebruik voor gaming, films en radio.
    Minimaal 4 digitale ingangen.
    Ik heb een voorkeur voor houten speakers.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  9. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat moet zeker goed komen, ik heb je btw ook al een PM gestuurd met mijn uitgebreide ervaring van de onkyo tx-sr505e. Ik ben erg te spreken over de JBL SCS 200.1 en de SCS 178 is het grotere broertje dus dat zal ook wel goed komen.
     
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.275
    Leuk Bevonden:
    2.946
    Als een home cinema set geen optische in of uitgang heeft. Kan je dan totaal geen geluid vande xbox uit je boxen krijgen ?

    Of is het 5.1 effect gewoon niet mogelijk en is het wel mogelijk om gewoon geluid uit de boxen te krijgen als je xbox aan staat.
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja je kan dan nog wel geluid uit je xbox krijgen maar nooit 5.1. Daarvoor moet hij toch echt optisch worden aangesloten.
    Alternatieve mogelijkheden om geluid uit je xbox te krijgen (geen 5.1 dus):
    Gewoon de rode en witte plug van je HD AV kabel in je tvinputs doen en dan gewoon weer een rode en witte kabel naar je versterker toe.
    Of gewoon direct de rode en witte plug van je HD AV kabel in je versterker doen.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je krijgt dan geen digitaal geluid. Maar dolby prologic is gewoon mogelijk en dat is ook een vorm van 5.1, echter lang niet zo mooi.
     
  13. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat bedoel ik, maar ik bedoel dus gewoon echte dolby digital (of DTS) en geen neppe prologic modes.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    nep is een groot woord, het is gewoon ouder ;)
     
  15. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is in principe wel redelijk goed te horen (tussen Dolby en ProLogic). Heb namelijk eens voor de grap een dvd via mn xbox afgespeeld en mn home theater set. Xbox aangesloten via 2x tulp. Bij mn HT set hoorde je duidelijk ruimte in het geluid en als een vliegtuig over je heen vliegt hoor je dat ook echt.
    Via Xbox bleef het geluid erg "plat" en waren er zelfs een aantal duidelijke effect-fouten. Muziek wordt bijvoorbeeld bij een film alleen op de 2 linker kanalen weergeven terwijl de rest wel over alle kanalen wordt afgespeeld. Ook heb je soms bijvoorbeeld een vliegtuig die eigenlijk van linksvoor naar rechtsachter hoort te gaan, maar door ProLogic van midden naar linksachter.
    Dus wat ik al zeg, vooral de effecten komen er veel minder goed uit en het geluid klinkt redelijk vlak.
     
  16. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Vraagje, ik heb een home cinema set (Samsung HT-X30) met aan de achterkant een optische ingang. Is het mogelijk om met een splitter te werken. Dus van de DVD speler naar de splitter en van de splitter naar de TV en Xbox 360. Ik neem dan aan dat je dan maar 1 van de 2 alleen maar kan horen:confused:
     
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat kan en ja dat klopt inderdaad. Maar ik zie niet in waarom je ooit je dvd speler en xbox 360 tegelijk wilt horen.
     
  18. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet mn DVD speler, maar aan die DVD speler zitten mn 5.1 boxen. Die moet dus aanstaan voordat ik geluid hoor. Maar Stel als ik mijn tv en mijn Xbox tegelijk aan heb staan, dan hoor ik de xbox. Is er geen manier om tussen deze 2 te schwitchen?
     
  19. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Hé, ik snap het even niet meer. Je tv staat toch altijd aan als je xbox ook aanstaat? Tenminste zonder beeld lijkt het me moeilijk spelen 8). Maar je wilt dus geluid apart hebben van de TV en van de xbox? Dan sluit je toch gewoon je 360 optisch aan en je TV via zo een tulp stereo stekker ding :p.

    /Edit ik zie wat je bedoelt, maar ik zie het probleem niet. Als je je 360 gewoon optisch aansluit en de TV via gewoon van die rode en witte jacks dan is het toch opgelost. (iig bestaat er volgens mij geen optisch naar jack kabel, dus tenzij je tv een optische uitgang heeft is dit de enige oplossing)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2008
  20. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoel tv kijken, ik heb een kastje van @home en daar loopt 1 optische kabel in en die gaat weer in de splitter. Als mijn xbox uitstaat dat hoor je gewoon de tv (digitale ontvanger), als ze ze allebei aanstaan, dan hoor je de xbox.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina