Hoe ver moet je eigenlijk ongeveer van een 90 - 100 inch scherm afzitten? Ik denk wel zeker 3 meter of niet?
Om alles in 1x te kunnen zien? Bij 1080p wel zoiets of nog wat verder denk ik (3-5 meter ofzo?). Maar dan kan je dichterbij zitten om de details lekker te zien.
88" zit ik soms 1.5m van, maar meestal 3m maar 1.5 is wel eens leuk om te gamen maar voor films is minstens 3m het beste.100" zeker 3m en half
omfg $6.000.000 8.1 HT kamer... klik voor meer Overkilll // staan wel erg mooie dedicated ("normalere") HT kamers bij!
heya jongens is dit misschien wat? http://www.kijkshop-ict.nl/product/181952/EMP%20TWD10.htm graag ook vermelden waarom niet of waarom dit wel een goede beamer is. alvast bedankt.
native res en lumen is prima, epson is een goed merk. Zonde alleen dat er niks over de dvd speler en het scherm wordt vermeld: kwaliteit, merk etc. aan de speakers zou ik persoonlijk weinig waarde hechten. Verder ben ik persoonlijk geen fan om alles te intergreren in één apparaat. Gaat alleen maar sneller stuk
Dan hebben jij en ik duidelijk een ander idee over 'mooi'. Ik vind het werkelijk niet om aan te zien. Met 6 miljoen kan je een prachtige ht bouwen, maar een beetje stijl is weinig te bekennen bij de opstelling hierboven.
Intressant! Nu heb jij wel echt een hele dikke reciever, haha. Wil echt graag binnenkort speakers gaan beluisteren Ben benieuwd hoe KEF en Denon klinken
Ben ook heel tevreden met deze receiver. Je moet zeker eens deze gaan beluisteren. En als het nergens kan, je bent welkom.
Bedankt voor het aanbod @Dusky Demon Ja. Gebruik het een klein beetje, maar is niet echt goed voor je beeldkwaliteit zover ik weet. Lensshift is beter, gebruik het allebei.
Momenteel wel, omdat de beamer nog aan het plafond hangt en ik het scherm een stuk lager heb gehangen ivm relaxed kijken in mijn bed. Scheelt best wat kwaliteit als je goed kijkt. Ga morgen mijn beamer lager hangen..
Ik weet het niet goed meer. Eerst stond hij niet recht en toen moest ik het gebruiken. Maar volgens mij staat het nu gewoon op `0´ ofzo... Weet het even niet goed meer, zal vanavond even kijken. Straks komt hopelijk mijn beamerscherm binnen
Ik gebruik 'ecostand'. Tenminste als die term zo heet bij mijn projector. Hij staat in ieder geval op de laagste stand. Op die manier heb je meer dan genoeg licht opbrengst, gaat de lamp 2x zo lang mee, is het zwart 'zwarter' en maakt hij ook nog eens minder lawaai ook.