1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is moeilijk goede hardware cijfers te vinden voor Europa, maar het lijkt me sterk dat de PS3 een jaar voorsprong van de 360 al heeft ingehaalt (heb je daar een bron van?), wél dat hij op dit moment beter verkoopt in landen als België.

    Ik denk btw dat MS de extra content voor GTA4 héél sterk in de verf gaat zetten met grote reclamecampagnes en dat de balans duidelijk naar de kant van de 360 zal wankelen qua sales (qua software bedoel ik dan), met waarschijnlijk een kleine, tijdelijke piek qua hardware.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is natuurlijk wel interessant. Gaat M$ die extra content keihard marketen? Is daar al wat over bekend?
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Nog erg weinig. Microsoft heeft wel het alleen recht op de content en heeft ook in de deal met Rockstar afgesproken dat er geen andere content voor andere consoles gemaakt mag worden. Er komen geloof ik 2 episodes voor GTA IV uit. Ik zal eens kijken of ik de linkjes kan vinden.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Bekijk de wekelijkse PAL charts op bijvoorbeeld NeoGaf maar eens. In vele Europese landen (naast UK & Ierland) doet de PS3 software het sowieso beter. Dat zegt natuurlijk ook iets over de hardware.

    http://www.ripten.com/2008/01/15/ps3-sells-three-times-more-than-xbox-360-in-france/

    Prijs verlaging plus ijzersterke marketing campagne die de voordelen van de 360 versie duidelijk moet maken, men heeft weinig andere keuze voor DE release van dit jaar. Of het voldoende zal zijn voor Europa? Daar ben ik nog niet zo zeker van.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Het is natuurlijk erg gemakkelijk te marketen:

    "Alleen op de 360 kan je de volledige versie van GTA IV spelen"
     
  6. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ja, ze zullen dan waarschijnlijk wel nek en nek zitten in de meeste Europese gebieden. Al denk ik dat de 360 nog wel the edge heef in totaal voor het PAL gebied.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2008
  7. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    GTA is playstation..........zo denken echt heel veel mensen.
    Ik denk niet dan een beetje extra content hele volksstammen playstation liefhebbers van gedacht zal doen veranderen.

    Er zijn nog miljoenen mensen die op de PS2 spelen, die moeten nog overstappen en GTA IV en MGS4 zullen voor een hoop van die mensen de reden zijn om over te gaan naar current-gen.
    Volgens mij gaan die mensen niet over op xbox..........die blijven bij playstation.

    Playstation is het "Biertje" onder de spelcomputers. Extra content gaat dat niet veranderen(denk ik)
     
  8. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Klote Wii :+

    5 van de 10 keer zijn dat cadeautjes om de kinderen zoet te houden en dan nog 4 van de 10 keer zit dat ding bij een mobiel abbo.
    Dus eigenlijk mogen de Wii cijfers helemaal niet meegeteld worden.
    Geintje heur... O-)


    Ik snap er trouwens helemaal geen zak van.. Wie gaat er nu nog een PS2 kopen?:confused:

    Interessante poll btw :) Wordt voor mij denk ik kiezen tussen Ninja Gaiden II en de nieuwe Final Fantasy.
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Veel mensen hebbe ook een Wii als 2e console. Ben er zelf ook 1 van plan te kope dus'ja.
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    1 miljoen Amerikanen in December onder andere. Dat ding is nog springlevend.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    IK!! Welliswaar 2ehands maar toch. Echt wat zijn er nog veel games wat ik op die prachtige console moet spelen.

    Okami
    FFX
    FFX-2
    FFXII
    Killer 7
    Persona 3
    Zone of the Enders
    Zone of the Enders 2
    Kingdom Hearts
    Kingdom Hearts 2

    Genoeg te beleven ;)
     
  13. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Dat blijkt wel ja..:eek:

    Hehe have fun dan. FFX vond ik echt de bom. X-2 daarentegen helemaal niet..
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Okami moet je op de Wii spelen, joh! :+

    Doet me trouwens denken aan een bericht van gisteren:

    Dus, betere graphics, getweakt, betere controls en al heel snel beschikbaar :)
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hardware cijfers van januari 2008, de originele bron staat niet bij het nieuwsbericht vermeld. Ben nog opzoek naar deze originele bron. Heb dus nog niet kunnen checken of ze kloppen.

    Aan de hand van deze cijfers kun je dus het volgende zeggen:

    -Nintendo staat met de Wii (en de DS) ruim op de eerste plek in alle regio's
    -De PS3 doet het heel veel beter in Japan dan de 360
    -De 360 doet het flink beter in Amerika dan de PS3
    -De PS3 doet het flink beter in Europa dan de 360
    -De PS3 doet het wereldwijd flink beter dan de 360

    In januari dan allemaal he. ;)

    De top 5 van software van alle regio's bij elkaar opgeteld:

    Japan:

    Wii: 1.365.000
    PS3: 360.000
    360: 84.500

    Amerika:

    360: 1.060.000
    Wii: 930.000
    PS3: 430.000

    Europa:

    Wii: 880.000
    PS3: 775.000
    360: 525.000

    Totaal wereldwijd:

    Wii: 3.175.000
    360: 1.669.500
    PS3: 1.565.000
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2008
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hou er wel ff rekening mee dat de xbox ook al een stuk langer uit is dat de ps3 en wii hé ;).
     
  17. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat het allemaal geen officiële cijfers zijn ;)
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    .. en de bron niet echt te vertrouwen is. Only post alles wat ze tegen komen <no offence>. het blijven cijfers en het maakt mij echt niet uit welke console beter verkoopt. Zo lang alle consoles maar winst maken en er dus veel games uit blijven komen.
     
  19. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zelf zou dolgraag een PS3 willen aanschaffen (Mits ik het geld heb uiteraard), onder andere vanwege de Blue Ray speler die er in zit. Ik mis alleen echte toppers voor mijn gevoel.
    Voor mijn 360 komen er genoeg exclusieve toppers dit jaar. Maar dat gevoel mis ik een beetje bij de PS3. Welke games zouden mij dit jaar moeten overhalen om een PS3 te gaan halen?
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ze schijnen een uber sterke line-up te hebbe, alleen heb ik hetzelfde geen 1 game haalt me over zo'n ding te halen. Ja misschien blu-ray films maar zeker niet om de games..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina