[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 5]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Dan zou je de HD-DVD is eens moeten zien ;)
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Mja, dat heb ik dan weer niet, maar ik ging van een redelijk magere versie op m'n PC naar DVD kwaliteit, dus ik was al heel tevreden ^^
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
    [​IMG]

    Tja, wat moet ik hier nou over zeggen. Ik had zelf een dubbel gevoel bij deze film. Ten eerste kreeg ik een musical waar ik gewoon een normale gesproken film verwachtte. Gelukkig had ik hier geen problemen mee en vond ik het eigenlijk wel lekker lopen zo.

    Het dubbele gevoel kreeg ik omdat ik de film goed vond maar tegelijkertijd ook raar en soms wou ik gewoon stoppen met kijken, het super 'gloomy' sfeertje dat gedurende de hele film aanwezig is maakt het niet een film die je moet kijken als je in een wat 'downere' bui bent ;)

    Maarja, dit had ik wel moeten zien aankomen met een Tim Burton film, alle vieze dingen alleen deze keer niet geanimeerd maar levensecht. Naar mijn mening is dit een goede film alleen je moet hem kijken als je er in de stemming voor bent, zo niet zal dit je oordeel erover denk ik erg beïnvloeden.

    Al om al toch een 8 waard omdat het hele sfeertje + de muziek je er toch helemaal inzuigt ook al wil je niet :)
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Enemy of the State

    Super! Helemaal mijn film. De volledige 2 uur bleef ie spannend en boeiend om naar te kijken. Ook de nodige humor zat er in (door Will Smith uiteraard).
    Aanrader, ookal is ie 10 jaar oud.

    8,7
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Enemy of the State is en blijft een goede film! Lekker spannend. :)
     
  6. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Als je een keer in amsterdam bent klop je maar aan. Kan je bij mij de hd versie kijken.
    Ben het overigens eens ermee dat er teveel gezeken is over de nieuwe look van de autobots. Hoewel ik wel vind dat Jazz een stuk toffer was geweest als een Carrera GT :)

    Paar dagen terug The Condemned gezien. WWE productie met o.a. Stone Cold Steve Austin en Vinnie Jones.
    Eigenlijk is dit de US variant van Battle Royale en zoals je aan de namen kan zien van de acteurs niet met kinderen/tieners.
    Zeker een aardige film, maar hij haalt het niet bij BR. Vooral het typische goodie two shoes gehalte wordt op den duur wat vervelend. Als pop corn actie film doet ie het wel goed. En als WWE fan is het leuk om SCSA in een dergelijke rol te zien. 6/10 ongeveer
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het moet wel een Amerikaan blijven natuurlijk :+
    Helaas...
     
  8. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Net deeltje 4 dus gezien .

    Verhaal is weer eens het zelfde , maar de actie is echt top ! _O_
     
  9. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Vond vooral het camerawerk fantastisch gedaan in deze film! _O_
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    :thumbs::cool:

    Ze hebben het toch wel (tevergeefs) geprobeerd bij Volkswagen voor Bumblebee?


    Gisteravond voor de 2e keer Alien vs. Predator (deel 1 dus) gezien.

    [​IMG]

    Hmm ik weet nog dat ik na de 1e keer voornamelijk zat te schelden op de film omdat ze daarmee klassiekers hadden verneukt. Maar gek genoeg heb ik me wel redelijk vermaakt gisteren. Maar ja dat komt dan waarschijnlijk omdat ik met dat idee de film in ging. Op het eind vind ik het nog altijd jammer dat die Predator echt een paar keer gered wordt door die chick.. Hij moet zich kapotschamen! :+ Heb de film eigenlijk alleen gekeken om de special effects en de daadwerkelijke gevechten tussen de 2 rassen. Voor dat vermaak krijgt de film van mij een 7,5 en voor het hele verhaal een 6, dus gemiddeld een 6,75. :+

    Ik weet ook dat AVP2 slecht schijnt te zijn, maar heb denk ik toch wel weer zin om ook die film op een gare zondagavond in m'n dvdspeler te proppen :)

    Gisteren ook weer eens Aliens (1986) gezien (dus eigenlijk Alien 2).

    [​IMG]

    Die film is qua spanning een stuk beter en houdt je wat meer geboeid. Characters zijn tof (vooral die Sargeant) en geloofwaardig. Aliens zagen er goed uit (zeker voor die tijd) maar waren niet overdreven in beeld, zoals dat dan vaak kan gaan bij een sequal. Binnen dit genre is dit imo wel een 'must-see'. Goeie spanning, goeie characters, goeie aliens, degelijk verhaal = 8.

    :)
     
  11. Banzaiaap

    Banzaiaap In Bad Company

    Berichten:
    492
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    /Mod Goiz

    Even je post verbouwen hoor, je quotes kloppen voor geen meter :+


    Je zegt het maar als je langs wil komen :) .. stinkt alleen wel bij mij thuis.

    Hm bij mijn weten was het vanaf het begin niet de bedoeling om bumblebee een kever te laten zijn, v.n. omdat ze bumblebee het wat stoerdere uiterlijk wilden geven wat ook in latere transformer series/speelgoed het geval was.
    Ik weet wel dat de kans dat Jazz een porsche zou zijn nihil was, zelfs al had Bay dat gewild. Porsche wil namelijk al jaren niet meer geassocieerd worden met transformers. Dit schijnt ook de reden te zijn dat Jazz later nauwelijks meer in de tekenfilms (na de film uit 1986) voor kwam. Tenminste dit is een gerucht, ik weet wel dat een andere reden dat ie niet meer terug kwam het sterven van zijn stemacteur was.
    Maar goed, de voornaamste reden van al die amerikaanse auto's was natuurlijk 'endorsement'.
    Toch ben ik nog steeds van mening dat Jazz veel cooler als carrera gt was geweest :)

    Goed, nu wat meer on topic
    Eergister Happy Feet gezien.
    Veel vermakelijker dan ik verwacht had. Grafisch is het toch wel een plaatje vind ik, vacht van de pinguïn's en andere dieren is echt ontzettend mooi. Ook andere dieren en water effecten zijn echt mooi gedaan. Soms is het lastig om te zien of iets nou getekend of echte achtergrond is. Vooral wat later in de film.
    Het verhaal vond ik op zich niet echt sterk, er zaten ook wel wat stukken in die van mij wat korter hadden mogen duren. Maar als je niets van een film verwacht dan kan ie zoals deze over het algemeen alleen maar meevallen.
    Verhaal is simpel, alle keizerspinguïn's hebben een lied waarmee ze hun ware geliefde kunnen vinden. Mumble valt buiten de boot, hij kan niet zingen maar wel tapdansen. Echt geaccepteerd door de rest van de kolonie wordt ie niet en ook is het ontbreken van enig zangtalent lastig als het gaat om het winnen van de liefde van zijn leven. Als buitenstaander krijgt ie de schuld toegeschoven wanneer er steeds minder vis te vinden is, hij gaat vervolgens op zoek naar de reden daarvan.
    Leukste gedeeltes bevindt zich ook wel in het gedeelte dat Mumble op avontuur gaat.
    De engelse versie is overigens het meeste aan te raden.

    al met al toch een 7/10
     
  13. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt inderdaad . Hij is echt heel bloederig .

    Klopt , deel 2 van AVP is echt bagger slecht . Deel 1 vond ik ook al niet echt tof , maar deel 2 is echt slechter dan slecht .

    Ik verwachte van deel 1 meer zoiets als de computer spelletjes van Alien vs Predator .

    Edit :

    Oh , shit . Dubble post , sorry . |:-


    /Mod Dubbelpost samengevoegd
     
  14. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Net Fargo gekeken.

    Heel rare film, waar ik een heel vreemd gevoel bij kreeg. Aan de ene kant hilarische scene's, aan de andere kant ijskoude thriller met walgelijke personage's (die verschrikkelijk goed gespeeld worden).

    De soundtrack is trouwens zo mooi dat deze een aparte vermelding verdient.

    8.5 (vooral dankzijn Buscemi, met z'n markante kop)
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Army Of Shadows (Jean-Pierre Melville, 1969)

    [​IMG]

    Zo, dat was een 145 minuten durende slap in the face. Wat een onvoorstelbaar indrukwekkende film! Vergezelt door het prachtige rauwe kleurenpalet dat Melville ook gebruikt in Le Samouraï volgen we een groep mensen uit het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog. Meteen vanaf de aftrap wordt de toon gezet. Een van de protagonisten wordt verraden en gevangen genomen in een Duits kamp. Hij weet te ontsnappen en rekent op extreem koelbloedige en confronterende wijze af met de judas. Van meet af aan is duidelijk dat men uiterst zakelijk en effectief te werk gaat, zonder emotie. Niets mag aan het toeval worden overgelaten en iedere fout kan fataal zijn. Werkelijk schitterend geschoten en hoewel het tempo af en toe erg laag ligt verveelt de film nooit. Gaat dat zo snel mogelijk zien! _O_
     
  16. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Michael Clayton, ik ben niet zo van de reviews maar het is gewoon een goede film, 8-.
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2008
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waar is je review dan? ;)

    Film ziet er wederom interessant uit *NERAZZURRI*!

    Twee films gekeken:

    The Terminal:

    [​IMG]

    Tom Hanks wordt onverwachts nationaliteitsloos en komt hierdoor vast te zitten op het vliegveld. Al gaandeweg ontwikkelt zijn personage op de meest vreemde manieren.
    Het idee erachter was leuk en Hanks redt de film met zijn acteerwerk. Echter het verhaal rammelt aan alle kanten en helemaal aan het einde is de film doordrenkt met Amerikaanse cliché's.

    Cijfer 5,5

    en ......eehh ok black-out. Weet de titel van de film van gisteren niet meer :+
     
  18. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Afgelopen tijd de eerste 4 Batman films gezien (eerste 2 van Tim Burton, volgende 2 van Joel Schumacher).
    De films van Burton, Batman en Batman Returns beide een 8, zijn goede batman verfilmingen vind ik,lekker duister sfeertje, maar de films van Joel Schumacher,Batman Forever6,5 en Batman & Robin4 zijn een stuk slechter en geven een ongelovelijke kleur en lichtshow en de laatste film van Schumacher, Batman & Robin, is helemaal een drama.

    Ben wel zeer benieuwd wat de aankomende Batman (die nieuwe versie van de Joker lijkt me geweldig) film brengt, vond Batman Begins een goede film.
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Rendition

    Als haar van terrorisme verdachte echtgenoot tijdens een vlucht van Zuid-Afrika naar Washington verdwijnt, besluit Isabella (Reese Witherspoon) de zaak met behulp van een politieke vriend verder uit te zoeken. In dezelfde tijd is CIA-agent Douglas Freeman (Jake Gyllenhaal) getuige van een nogal onorthodox verhoor, dat de nodige vragen bij hem naar boven brengt.

    Toppertje 8.5/10. Zal me niks verbazen als het in de US er echt zo aan toe gaat.

    The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

    Een film over de legende Jesse James gezien vanuit het oogpunt van Robert Ford, die niet alleen grote bewondering voor de snelste schutter van het Wilde Westen had, maar zich ook bij zijn bende aansloot. Langzaam maar zeker ziet Ford echter in dat James niet de perfecte held is uit de boekjes.

    Toppertje nummer 2, 8/10
     
  20. MvDrunen

    MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze film van de week ook gezien. Vond het inderdaaad ook wel een goeie film. Sta er inderdaad niet van te kijken als dit in Amerika ook zo eraan toe gaat. Wat ik vreemd vond is dat de verdachte erg simpel vrij komt. Ik geef hem een 7,5
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina