Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shizzel

Shizzel Guest

Yay, eindelijk werkt mijn nieuwe PC :D. Hij is lekker snel en speelt Crysis met sommige dingen op High en de rest op Medium echt heel erg soepel :D. Nu alleen nog ff Unreal Tournament III lenen, en dan kan het feest beginnen :thumbs:.

2. Jordskateboarder

Jordskateboarder Een Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een pc voor op mn eigen kamer te kopen, dit in verband met dat ik volgend jaar naar het Grafisch Lyceum ga.
    Ik ga hem vooral gebruiken voor foto- en videobewerking.
    Mijn budget is tussen 400 en 500 euro.
    Ik heb al een monitor (Samsung Syncmaster 206BW), dus die is al prima om video te bewerken.
    Wat ik dus zoek is een betaalbare pc zonder monitor die overweg kan met videobewerking. Heeft iemand nog tips waar ik kan zoeken naar zo'n pc? :)

3. Shizzel

Shizzel Guest

Aangezien mijn HDD echt het traagste onderdeel van mijn computer is, en ook mede omdat hij het meeste geluid maakt, heb ik gekozen om een nieuwe te kopen.
    Ik ga voor 400GB, meer dan genoeg, en dan SATA II met 16MB cache zodat alles echt lekker vlotjes gaat.
    Ik zit te twijfelen tussen de Samsung Spinpoint T166 serie, en de WD Caviar SE16 serie. De prijs is precies hetzelfde, dus dat heeft geen voordelen oid.

Ik hoor dat de Samsung T166 series echt heel stil zijn, maar wel erg snel. Heeft iemand hier ervaring mee, en kan je dit eventueel vergelijken met de WD Caviar SE16 serie?

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hier staan harddisk ranglijsten! Daar kan je zien dat de samsung beter presteerd. (En nog een aantal anderen..)

Laatst bewerkt: 6 feb 2008
  5. Shizzel

Shizzel Guest

Ah, erg bedankt. Wist niet dat Tomshardware zóveel hardware benchmarks heeft :).

6. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vanavond heb ik mijn toetsenbord gedeeltelijk eens schoongemaakt alleen zit ik nu met een probleem. Ik heb de spatiebalk er uit gehaald en later er weer in gezet maar nu moet ik opeens twee keer zo hard drukken om een spatie te krijgen. Erg vervelend tijdens het typen van een tekst, iemand een idee om dit op te lossen?

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    een keer erop nieuw indoen, miss zit er een vuiltje of iets wat in de weg zit.

8. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    En anders even de spatiebalk er onder een andere hoek indrukken.

9. FC2

FC2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier die bekend is met Speedtouch?

Nou goed, mijn PC was dus gecrasht en ik heb hem door iemand laten maken. Die heeft mij hele pc schoongemaakt, dus ook de software voor mijn draadloze netwerk adapter.
    Die probeer ik dus nu de hele tijd opnieuw te installeren maar dat lukt niet.
    Steeds als ik de software (her)installeer (met een set up cd rom), moet ik hem dus opnieuw opstarten.
    Als hij dan weer aanstaat, moet (dat geloof ik dan)ik op de snelkoppelingen drukken (SpeedTouch 121g Wireless monitor)
    .
    Als ik dat doe dan verschijnt er kort een schermpje, maar dat verdwijnt dan weer meteen. En dan gebeurd steeds, en ik hem hem ook al 20x ge-herinstalleerd.
    Wat moet ik doen, en moet ik wel op die snelkoppeling drukken of gewoon iets andere doen?

BVD

10. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Zou iemand mij wat kunnen vertellen over unattend.txt en unattend.udb. Ik weet dat deze bestanden helpen om een Xp installatie automatisch te laten gaan. Ik weet ook dat je het txt bestandje van naam moet veranderen en in een map moet zetten, vervolgens een image er van moet maken.

Nu wil ik graag weten wat je met het udb bestand moet doen, het is voor school dus;)

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    http://www.microsoft.com/technet/pr...serv/reskit/prork/prbc_cai_gumy.mspx?mfr=true

The UDB file overrides values in the answer file, and the identifier determines which values in the UDB file are used. For example, /udf:Roaming_user,Our_company.udb overrides settings specified for the identifier Roaming_user in the Our_company.udb file. If you do not specify a UDB file , Setup prompts you to insert a disk that contains the file $ Unique $.udb.

Dat bestandje voert dus automatisch je gegevens in bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 10 feb 2008
  12. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Na heel wat vragen, toch mijn eigen systeem samengesteld. Nu ben ik benieuwd wat jullie deskundige mening hier van is. :D

• Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 €211,9
    • Geheugen: Corsair QUAD2X4096-6400C5DHX €111,86
    • Videokaart: Asus EN8800GT/G/HDTP/512M €205,6
    • Moederbord: Asus P5E €168,3
    • Harde schijf: Samsung SpinPoint T166, 500GB €81,35
    • Behuizing: Gigabyte Poseidon 310 €83
    • Voeding: Cooler Master RP-650 Extreme Power, 650W €74,95
    • Totaal: €936,96

Kan ik met dit systeem, gamen (Crysis) en zware applicaties draaien? Is de prijs/kwaliteit verhouding in orde, of vinden jullie dat ik te veel betaal voor weinig prestaties?

Thanks! Ronald

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou voor de E8400 gaan ipv de Q6600. Of wachten op de Q9450.

14. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    @Nitram: Bedankt voor het reageren. Waarom zou je voor een E8400 of Q9450 gaan ipv Q6600?

De Q6600 schijnt makkelijk overklokbaar te zijn, vandaar dat ik deze heb gekozen.

VrGr. Ronald

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    De andere maken gebruik van een nieuwe chipset, welke zuiniger is en dus minder warm wordt.

16. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    De Media Markt heeft de volgende aanbieding:

-Compaq Presario SR 325 ES
    - Intel core 2 duo processor E4500
    - 500 GB sata 3-G harde schijf
    - 3072 MB werkgeheugen
    - nVidia Geforce 8500GT 512 MB
    - 19'' TFT, resolutie 1440x900, responstijd 5 ms

Hij kost € 777,-. Is dit waar voor je geld als je niet zelf een pc wil bouwen?
    En welke spellen kan een pc met deze videokaart zoal aan? BV Unreal tournament 3? (leuke bijkomstigheid)

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ronald,
    Leuk systeem. Zoals al eerder is vermeld: Ga voor de 45nm procs (Q9xxx, E8xxx). Quad of Dual core mag je van mij zelf weten. De E8400 kan enorm goed clocken: 4GHz op de standaard Intel koeler. Of de rest dat ook kan, geen idee...

Nog even een vraag voor jou: Waarom 650W voeding? Dat ben je bij lange na niet nodig... 450W voeding moet wel kunnen hiermee

18. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik ben bezig om een budget pc in elkaar te zetten, wordt verder niet voor gamen gebruikt, alleen voor wat surfen en beetje downloaden van muziek.
    Had het volgende in gedachten:

• Intel Core Duo E2200
    • Asrock 4Core1333-FullHD
    • ADATA DDR2 SDRAM PC5300 667Mhz 2GB
    • Samsung Spintpoint S166 SATA II
    • X-GEAR Plutona CPN92K

Prijs: €260,-

Iemand nog op/aanmerkingen. Vooral qua voeding/koeler/systeemkast ben ik niet zeker, had eigenlijk de eerste de beste systeemkast incl. voeding gekozen. Voor de rest van de onderdelen had ik zeer goede reviews op het internet gevonden, weet alleen niet of ze samen ook allemaal goed presteren.

19. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Als je echt kosten wilt besparen zou ik maar 1GB nemen.

20. r2thed

r2thed Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar dat deed ik vooral omdat ik niet zeker wist of er xp of vista op komt, in geval van Vista lijkt mij 2GB wel handig.
    Nog verder tips en dan vooral qua voeding/koeling/behuizing?

Edit:
    Zat trouwens nog even te kijken naar DDR2 modules maar daar zijn ook véél te veel keuzes in =(..... Wat is precies het verschil tussen PC4200/ PC5400/ PC6400 / enz... En merk je duidelijk het verschil tussen 667Mhz en 1066Mhz?

Laatst bewerkt: 13 feb 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina