1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
     
  2. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry als dit al eens is gevraagd, maar ik had geen zin om 46 pagina's door te spitten :p.

    Maar weet iemand of er echt grafisch gezien een (groot) verschil is tussen een DVD en een Blu-Ray? Ik ben op het moment aan het sparen voor een PS3, en daar wil ik dan natuurlijk ook wel Blu-ray's voor kopen. Maar aangezien die nog zo rond de 25 euro per film zijn, vraag ik me af of je echt een verschil zit, als je een blu-ray in de PS3 afspeelt, en een DVD.

    Heeft iemand misschien vergelijkingsplaatjes ofzo :)? Heb al gezocht, maar niet echt kunnen vinden.
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Blu-Ray en HDDVD is 5x scherper dan DVD. Zowel beeld als geluid is zichtbaar en hoorbaar beter!
     
  4. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.cornbread.org/FOTRCompare/index.html
     
  5. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Knap dat hij LOTR gebruikt want die is nog niet eens in HD :+
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet als HDDVD of Blu-ray, maar wel als HDTV. ;)

    Deze HDTV versie is een opname vanaf een, ik geloof, Amerikaanse TV zender. Alle drie de delen van LOTR zijn wel als HD beschikbaar, maar dus alleen als 'opname' van de TV. Dit is nog geen topkwaliteit, maar zoals de screens ook al laten zien, al vele malen beter dan DVD!!! :thumbs:

    Kan niet wacht tot dat ze op Blu-ray (of HDDVD) gereleased worden _O_
     
  7. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah ok leek me al sterk dat hij ze had op schijfje.

    Maar als ze uitkomen word het Blu-ray(New Line) ;)
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft ze ook op schijf, alleen dan een harde schijf. Elk deel is ongeveer 30GB groot... 8) En ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat kost heel wat harde schijven aan opslagruimte als je eenmaal met het verzamelen van HDTV begint :x

    Iets anders, freerecordshop.be heeft een 2+1 actie voor een paar Blu-ray's. Ook cars en ratatouillle kan je kiezen. Zit er zelf aan te denken om deze twee plus Ocean's Thirteen te kopen via deze zuiderburen... Alleen de releasedatum's kloppen niet helemaal :confused:

    -edit- Amazon.com heeft ook een 2+1 actie...;)
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2008
  9. Jort

    Jort Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ik kan echt niet geloven dat het zoveel verschil is. Als ik gewoon nu DVD kijk, dan ziet het er niet slecht uit, maar als je het op die screens ziet, zo naast elkaar, dan is het echt een gigantisch verschil.
     
  10. Simba

    Simba Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe tegenslagen voor HD-DVD

    Volgende bericht staat op http://www.nu.nl/news/1432584/50/Nieuwe_tegenslagen_voor_HD-DVD.html

    "Nieuwe tegenslagen voor HD-DVD
    Uitgegeven: 12 februari 2008 16:22

    AMSTERDAM - In de strijd om de opvolging van de huidige dvd-standaard, wordt HD-DVD steeds verder in het defensief gedrongen. De Amerikaanse winkelketen Best Buy en videotheek Netflix kiezen beide voor concurrent Blu-ray.

    Best Buy gaat zijn klanten adviseren om Blu-ray-apparatuur en -schijven te kiezen, al blijft HD-DVD voorlopig in het assortiment. Netflix, dat dvd's verhuurt via internet, kiest exclusief voor Blu-ray.

    Daarmee brengen de twee de voorvechters van HD-DVD, aangevoerd door elektronicafabrikant Toshiba, opnieuw een fikse slag toe. Onlangs werd al duidelijk dat verreweg de meeste filmstudio's Blu-ray verkiezen. Filmmaatschappij Warner, die eerder tot het HD-DVD-kamp behoorde, maakte in januari bekend te zullen overstappen.

    Playstation

    Ook op de consumentenmarkt lijkt Blu-ray een steeds grotere voorsprong te krijgen. Dat is onder meer te danken aan Sony, dat een Blu-rayspeler heeft ingebouwd in zijn spelcomputer Playstation 3. "
     
  11. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Best Buy kan ik me iets bij voorstellen dat hun over gaan naar BR want zij werken samen met Warner meen ik?

    Maar Netflix? nooit van gehoord,zal dan een grote keten zijn in de US.
     
  12. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Netflix is groot geworden met het verhuren van DVDs via de post. (Zeer handig in de VS omdat je niet zoals in NL een videotheek op de hoek hebt, maar eentje op 45 minuten in de auto).

    Ik heb nooit gehoord dat Best Buy iets met Warner van doen heeft gehad.
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok daar is het idd handig zoiets.

    En Best Buy dvd's waren toen allemaal Warner titels ;)
     
  14. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Bestbuy dvd's zijn natuurlijk iets anders dan een keten in Amerika die Bestbuy heet. ;)
     
  15. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    http://core.tweakers.net/nieuws/51899/toshiba-staat-op-het-punt-hd-dvd-te-laten-vallen.html
    Zou MS nu al een blu-ray addon aan het maken zijn!?

    Anders krijg je wat je nu al veel hoort vallen:
    goedkooptste blu-ray speler van kwaliteit = ps3, dus men haalt een ps3 in huis a 350-400 euro.

    Als ms nu een add-on lanceert a 150-250 euro dan word dit natuurlijk weer interessant.

    Waarom? Omdat een hoop 360 eigenaren nu niet ook een ps3 in huis halen maar een add-on om van blu-ray te kunnen genieten.

    of zie ik dit verkeerd?
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Let dus op! er ontbreekt een vraagteken! Het is gerucht, maar het zal zeker ooit waar worden. Je moet geen genie zijn om dit in te zien. Of het nu volgende week, volgende maand is... . Zolang ik nog een aantal toppers kan scoren ben ik blij.
     
  17. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, het is een dom gekozen titel. Uit dit interview blijkt alleen maar dat Toshiba er van baalt dat HD DVD het aan het afleggen is tegenover Blu-Ray, en dat ze de markt in de gaten zullen houden. Ze zijn nog wel van mening dat hun HD DVD beter is voor de consument dan Blu-Ray.

    En ja, het zal ooit wel zo worden, maar ik heb genoeg hoop dat Toshiba nog even blijft knokken.
     
  18. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Het laatste nieuws is dat Walmart, de grootste winkelketen in de VS, vanaf maart HD-DVD gaat uitfaseren en vanaf juni geen HD-DVD-produkten meer verkoopt. Dit is net bevestigd door CNN.

    HD-DVD is dood. Het is nu enkel wachten op het moment dat Toshiba, Universal en Paramount de begrafenis hebben geregeld. Ik denk dat we volgende week al die bevestiging zullen krijgen, want er is geen enkele reden meer om ermee door te gaan als de belangrijkste winkelketens en videotheken in de VS ermee ophouden.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Beginnen meer en meer geruchten de ronde te gaan dat Toshiba het gaat opgeven met HD dvd. Dat zou nog sneller zijn, dan ik ooit had gedacht. Ik moet wel zeggen, overlaatst kwam ik in de mediamarkt, en daar lag voor 130 euro ofzo een HD dvd speler, met een hele boel HD dvd's inbegrepen. Schandalig goedkoop. Maarja, toen had ik ook zoiets van, koop ik van dat geld allemaal blu-ray voor mijn ps3, heb ik hetzelfde of meer... Anyways, Sony(samen met Phillips) hebben binnenkort vrij spel zo te zien, Sony zal blij zijn...
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De lagere prijs van HD DVD t.o.v. Blu-ray is altijd wel een voordeel geweest voor de consumenten. Deze vorm van concurrentie heeft er tevens voor gezorgd dat Blu-ray CE's niet achter konden blijven met prijzen van €1.000 á €1.500 voor een speler, en dus 'noodgedwongen' de prijzen moesten verlagen. Goed, het zit nog steeds niet helemaal op het niveau van de instap HD DVD spelers. Echter, CE's willen liever geen verlies maken op elke verkochte speler. Vooralsnog is Toshiba tevens de enige die HD DVD spelers heeft uitgebracht, op een aantal hybride spelers van o.a. Samsung/LG na. Had Onkyo hun HD DVD speler niet in de koelkast gezet? Misschien had e.e.a. nog anders kunnen lopen als ze meer ondersteuning hadden gehad van andere CE's.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina