Op- of aanmerkingen op het beleid.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Goiz, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Misschien kan de crew een nieuw neutraal deel starten en deze sluiten ;) een schone lei doet wonderen :)

2. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0

3. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    ..spotprent? :emo: Dat kleine paint dingetje? Ben jij zo iemand die ook gaat huilen als iemand je niet mag?

4. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    omfg omfg.... Goiz, ksta volledig achter je tekening. die gozer is idd xbw zeur. wtf, tis maar een gaming forum. ga lekker xboxen of zinvol reageren. de mods hebben geen zin en geen tijd in dit gezwijmel en gezeik. ajuus

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Die paint blijft geweldig en was in die tijd ook heel toepasselijk. "Zeurfighter" en Nanne. Lijkt me zonde om die weg te halen. Ik vind dat beledigen mag zolang het andere mensen niet beperkt in hun doen en laten. Anders word het hier net een forum alá marokko.nl. Mocht men mij niet begrijpen of voor het geval dat ik het niet duidelijk genoeg geformuleerd heb verwijs ik door naar Hans Teeuwen en de meiden van halal(YouTube/Dumpert). Hij verwoord het perfect.

Om even inhoudelijk te reageren. Ik ben het niet eens met Soulfighter, het is meer een algemene verklaring dat hij het niet zo naar zijn zin heeft dan een echte toevoeging of goede kritiek (Waar men wat aan heeft!). Concrete voorbeelden zijn er niet of zijn niet van toepassing. Ondanks dat vind ik wel dat Soulfighter zijn "punten" heel goed kan verwoorden en naar voren brengen waar toch menig wat van kan leren. Ik ben het wel met één punt eens dat Soulfighter aankaart, het niveau en sfeer op XBW. Ik ben ook van mening dat de sfeer en het niveau hoger is geweest en het nu zeker minder is dan het vroeger was. Alleen vind ik dat de schuld hierbij ligt bij de community en niet bij de crew.

En dan nog even buiten dat, al die kritiek op Darkwing blijf ik toch onterecht vinden. Ik heb hem altijd een goede admin gevonden. De wijze waarop hij weg is gegaan met de hele soap eromheen, tja, get over it, die soap was voor Darkwing al bezig en draait nu nog steeds! Darkwing is dan episode #5 seizoen 1 en Fardo episode #3 seizoen 3.

En last but not least, waarom zou een moderator of admin niet mee mogen lachen om domme opmerkingen of geniale paints van/over members? Ik vind dat de moderator een voorbeeldfunctie heeft in de zin van goede onderbouwde posts maken en het forum in goede banen leiden. Het helpen van newbies maar OOK in het meedoen in de community. De moderator hoeft niet altijd boven de member te staan als ome agent. Ik vind dat een moderator net zo goed mag deelnemen in de community. Hiervan vind ik GoiZ een mooi voorbeeld. Actief als moderator maar ook als "member" door sfeer toe te voegen. Voornamelijk in TGM.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Waarom vallen we eigenlijk altijd personen aan om een punt te maken.. ?

7. TumTumTum

TumTumTum LoW Wattuppaaa

Leuk Bevonden:
    0
    als je niet aanvalt word je aangevallen, dus tsja

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, het is Soulfighters recht om hier een discutie over te beginnen,en wat zijn discutiepunten betreft ben ik het met hem eens.Alleen spijtig dat sommigen in het modhok zich zo aangevallen voelen.
    Jij bent hier de uitzondering wat de crew betreft in je antwoord.heel netjes en respectvol verwoordt zoals het hoort te zijn voor een mod die op dat moment zijn functie uitoefend..
    En wat het ingrijpen betreft,als dat irritatie met zich zou meebrengen,kan ik helaas niet akkoord gaan..Aangezien sommigen hierdoor zich gesterkt voelen om er nog een schepje bovenop te doen als er door een mod niet op gereageerd wordt...Bijzonder vervelend zijn de spammertjes die een zinloze opmerking plaatsen ten midden van een discutie die helemaal nergens op slaat...

En deze reactie is voor een mod niet wat het hoort te zijn...Eerst naar voorbeelden vragen ,en dan het gaan hebben over die beroemde oude koeien ...

Wederom een post zoals het hoort...En wat de kwestie Darkwing betreft,wie is er toen over die hele heisa begonnen in Treads,Darkwing zelf toch.Als niemand er iets mee te maken had,waarom ging hij er hier dan openbaar op het forum erop in.Moeten wij nu dus maar gaan doen of er toen niets gebeurd is...
    En true,het modhok moet blijven zoals het is...Deze hele tread begint oorspronkelijk bij Fardo's allereerste verontwaardigde reactie...Daar was een gebrek aan communicatie mijn beste...een mod ontmodden zonder dat er met hem eerst overlegd is...En daardoor kwamen de verontwaardigde reacties van de members hierover op gang....

En deze twee bovenstaande posts zijn nét wat een forum kan missen...
    Maar blijkbaar mag Darkwing hier wat méér wat dat betreft...Alhoewel het vetgedrukte veeleer op hemzelf van toepassing blijkt te zijn...

Helemaal eens met Iris...

De grondwet mag dan niet alle weken veranderen mijn beste, tot worden er genoeg nieuwe wetten ofwel in het leven geroepen ,of bestaande wetten aangepast en verouderde wetten afgeschaft ,dat is typisch gedrag in een samenleving...
    Wat het vetgedrukte betreft...Zo'n kleine twee jaar terug kreeg ik een pm van een mod,waarin dus stond dat mijn postgedrag wat hun betrof qua sarcasme er de kantjes afliep en ze mij daarom besloten een OW te geven,en laat nu net dat er in die dagen géén enkele scherpe discutie was gevoerd...Nu ja zulke feiten accepteer ik volkomen buiten het feit, wie van de crew heeft hiertoe besloten...de volledige crew ,of een select clubje...Op een PM van mij terug naar de desbetreffende moderator met de vraag welke treads het betrof teneinde zélf te kunnen zien waar het fout liep wacht ik momenteel nog altijd.Hoe kan ik nu weten waar en wanneer het fout liep, en welke discutie er toen gevoerd is en wie waar in de fout ging ...Nu kon ik mij niet tegen deze beschuldiging gaan verdedigen aangezien mij elke vorm van informatie werd onthouden...Maar tergelijkertijd eisen jullie nu wel van Soulfighter dat hij nu eens eventjes alle problemen hier op tafel gaat leggen met een linkje voor elk probleem...En net terwijl de crew ten opzichte van mij toen schromelijk in gebreke is gebleven aangezien jullie hier stellen dat wie een klacht heeft het hoe dan ook moeten gaan bewijzen door middel van een link,en dit omdat jullie er zelf niet opzoek naar zouden gaan...

Edit: En wat de moderators betreft ,Ik ben volledig akkoord dat zij rustig mogen meezwammen op het forum aangezien zij tegelijkertijd ook forummember zijn...
    Alleen in deze tread niet, dan willen wij een professioneel antwoord, zonder steken onder de gordel naar diegene die de discutie gestart heeft,daar moet de moderator zijn verantwoordelijkheid opnemen en zich professioneel gedragen zonder zijn persoonlijke voorkeur te laten blijken....En nét op dat gebied blijkt er hier nog véél werk aan de winkel te zijn....

Denk hier maar over na....het is hoogstnodig....Het is toch zo makkelijk om één iemand die zijn standpunt beleefd wil uiteenzetten gelijk met de grond te maken,dan te willen erkennen dat hij op sommige punten best wel gelijk heeft....

Laatst bewerkt: 14 feb 2008
  9. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, nu komen we tenminste ergens.
    Ik vind de reactie van svennies erg goed, het bevestigd eigenlijk precies wat ik bedoelde te zeggen. Die reacties bovenaan de pagina negeer ik voor het gemak maar even...

En duco en danger mogen het dan niet met mij eens zijn, zij geven wel een gefundeerde mening die tenminste enigzins objectief lijkt. Want alles wat ik heb gezegd de afgelopen dagen; het is echt niet allemaal waardeloos gezeik. Ik besef zeer goed dat mensen een eigen mening hebben, dat respecteer ik ook. Maar de manier waarom veel mods en darkwing bezig waren de afgelopen dagen, dat getuigd nou niet echt van begrip, redelijkheid en professionaliteit. Om niet te spreken van objectieviteit.

Veel van jullie gebruiken deze thread nu eigenlijk als excuus voor je 'slechte' gedrag, eigenlijk heb ik mijn standpunt ingenomen toen ik deze thread startte en is het daarna door jullie zelf bevestigd :+
    @Goiz; doe me een lol en haal dat plaatje weg, zoals svennies zegt, in de paint thread oke, maar niet in deze thread.

Edit:/ kan de verleiding niet weerstaan; toch ff reageren op deze 2 loze posts.
    Waarom val je die gast gelijk op de man aan? En waarom moet je mij in dezelfde zin ook nog eens voor lul zetten? Wat ben jij ongelooflijk triest zeg :{
    Als jij eerst eens ff zinvol ging reageren, want deze reactie is toch wel de meest loze van het hele topic. Als je het niet interesseert blijf dan weg. Ik denk dat de mods zeer goed zelf in staat zijn te bepalen of ze zin en tijd hebben om dit te lezen/te reageren (blijkbaar wel, misschien niet de zin, maar ze nemen wel de moeite). Gezwijmel? (het is dan wel valentijn, maar dat lijkt me niet echt van toepassing hier?)
    @Goiz, je moet toch wel trots zijn dat dit het soort mensen is wat zich aangetrokken voelt tot je gepainte kunstwerkje.

10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Laatste paar posts zijn verwijderd ivm flamen.

:thumbs:

Dat zei ik omdat hij in deze thread kwam met een post over dat hij de sfeer en/of het beleid niet (meer) oke vond. Niet zo raar dus als er dan om voorbeelden gevraagd wordt. Als er daarna voornamelijk oude koeien uit de grote XBW-sloot worden gehaald concludeer ik dus dat het om gedane zaken gaat die dus op dit moment niet meer van toepassing zijn. Vandaar de reactie.

Verder heb ik de paint die in deze thread stond maar even verwijderd.

11. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Heb ik jouw naam genoemd? Dacht het niet. Ik heb het gewoon over "mensen" in het algemeen. Dat jij je gelijk aangevallen voelt zegt meer over jou. En als je het allemaal zo vreselijk vindt, waarom zet je dan wel XBW Zeur als ondertitel neer? Dat is vragen om gezeik.

Verder is het geen aanvallen, het is gewoon wat ik vind. En ik ga mijn mening niet mooi maken omdat ik daarmee iemand kwets. Het leven is hard, leer ermee om te gaan.

12. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Je zei ben je 'ook' zo iemand die gelijk gaat janken, het was overduidelijk dat je hiermee mij bedoelde. Mijn ondertitel is mijn eigen keuze net als jouw mening. Maar ik wil je vragen (in je eigen belang), je mening af en toe wat genuanceerder te formuleren. Niet iedereen zal dat kunnen waarderen.
    Goedzo Goiz. Wat ik frappant vind is dat nu er wel meer bemoeienis is er helemaal niet zoveel meer gepost wordt. Jammer.

13. duco3101

duco3101 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

14. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Wat wil je nu nog dan?

15. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Goiz relax...

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Oh, maar ik bedoel het niet stom hoor. Ik vraag me gewoon af wat er dan nu nog meer moet komen.. :)

//edit;

17. Slurpgeit

Leuk Bevonden:
    7
    Nou het spijt me zeer, maar ik bedoelde jou er echt niet mee. Jammer dat je nu niet zielig kan doen he? Of is mijn mening nu te ongenuanceerd? Ga toch fietsen man :{

18. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Het spijt me beste Iris maar dit is gewoon onzin. Goiz hoeft helemaal geen rekening te houden met zeur, hij heeft een mening en mag die gewoon laten merken in het topic. Het peent topic is er voor om mensen belachelijk te maken die te heftig,dom,onzin doen. Het is het satire topic van XBW en zo moet het ook behandeld worden. Mensen die er niet tegen kunnen hebben of geen gevoel voor humor of zien het te serieus.

19. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Je mening is inderdaad behoorlijk ongeanuanceerd :)
    Je hebt gelijk dat het paint topic is om mensen belachelijk te maken. Echter om die lijn door te trekken naar het algemen beleid of de persoonlijkheid van mensen is onredelijk. Bij een internetforum kennen mensen elkaar niet echt heel goed, je moet dan ook oppassen met wat je zegt.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat ik het wel apart vind dat zodra er wat meer mensen reageren en er wat meer objectiviteit en onderbouwing komt de mods (op goiz na zonder echte inhoudelijke reactie) en darkwing opeens wegblijven in dit topic. Blijkbaar hebben ze geen zin om hun argumenten duidelijk te maken tegen een grotere groep mensen. Toen het iedereen vs. Soulfighter was het nog leuk, nu blijkbaar niet meer.
    @Goiz, ik heb idd gezegd niet meer te posten, maar darkwing zei dit ook, hem pin je er niet op vast, mij wel, hoe objectief. Wat er beter kan is het volgende: Moderaters zouden (m.u.v. Pim wellicht) een objectievere en vriendelijkere houding moeten krijgen tegenover members, met name de members die het niet geheel eens zijn met het beleid.
    Moderators zouden wat redelijker moeten omgaan met kritiek en hun 'macht/aanzien' niet moeten misbruiken.

Laatst bewerkt: 15 feb 2008
  20. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Natuurlijk moet je niet alles belachelijk gaan maken d.m.v. paints maar het is geen dictatuur en members mogen dus best wel paints maken. Als deze beledigend zijn kan het soms een discussie als deze veroorzaken. Maar xbw is geen dictatuur, hoewel sommige members anders denken hierover, en elke member mag dus painten wat hij wil.

Dit slaat natuurlijk nergens op. De argumenten zijn nu vaak genoeg naar voren gehaald en komen vooral steeds van één kant. Een discussie voer je namelijk m.b.v. argumenten en niet door het zwartmaken van de personen waarmee je de discussie voert.

Er wordt helemaal geen macht misbruikt in deze thread. Goiz komt altijd met het geduld om members bepaalde dingen uit te leggen. Ook andere moderators voegen zich vaak in discussies. Goiz is gewoon duidelijk in zijn standpunt. Discussieren is ok, maar je moet wel iemand tegenover je hebben die openstaat voor argumenten. Ik kan mij ook goed voorstellen dat sommige personen het idee krijgen dat al hun posts niks bijdragen aan deze discussie omdat er continu tussen de regels door wordt gelezen. Het is daarom jammer dat je alsmaar de mods bevecht in plaats van het onderwerp van deze discussie. Als je dit nu eens niet doet ben ik er zeker van dat alle members en mods heel anders op jouw posts zullen reageren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina