1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

  1. Nintendo Wii

    10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

    37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

    149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zeg dat maar eens tegen de mensen die nu al moeten betalen (90,-) voor hun reparatie. Want alleen de RROD is icm drie jaar garantie. Er zijn mensen zat die andersoortige errors krijgen.

    en een weekje?Ik heb in totaal al 19 weken niet kunnen gamen. ;)
     
  2. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Valt wel mee, ben niet iedere dag aan het gamen. Integendeel zelfs.

    Strontvervelend en ik wil het ook niet begrijpen. MS maakt jaar in, jaar uit meer dan 10 miljard $ winst en nog weet men niet op de juiste manier in te grijpen bij het productieproces. Met een betrouwbare console was het marktaandeel veel hoger geweest.
     
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    NPD dag!

    Nintendo Wii 274k
    PlayStation 3 269k
    PlayStation 2 264k
    Nintendo DS 251k
    Sony PSP 230k
    Xbox 360 230k

    PS3 verkoopt meer dan de 360 en bijna net zoveel als de Wii..
    Al schijnt de 360 supply problemen te hebben, toch wel een interessante maand.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, zowel de Wii als de 360 werden nauwelijks tot niet aangeleverd in januari als je de vele berichten uit de retail moet geloven. Beide kampen na een goede december maand met serieuze supply problemen.

    Japan:

    Wii 81,737
    PSP 75,912
    DS Lite 60,464
    PS3 23,985
    PS2 11,038
    Xbox 360 3,615
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2008
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren een blu-ray gehuurd bij de videotheek en toen werd mij iig pijnlijk duidelijk hoe weinig mensen nog bekend zijn met blu-ray in hun ps3. Op de films zijn nu stickers geplakt met 'compatible met de playstation 3'. En nee, die stickers zaten er eerst niet ;)
     
  6. Appelkruimel

    Appelkruimel Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    Als zulke tegenhangers er in 2008 zijn (en ook exclusief op de 360, want dat telt) en je in maart al onaangekondigde games kan spelen, waarom schreeuwt Microsoft dat niet van de hoogste daken? Een indrukwekkende gameslineup in de toekomst zorgt voor sales nu.
     
  7. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even geduld :):
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zal voorlopig wel zo blijven dat de PS3 en de Wii meer verkopen dan de 360, die is gewoon in totaal al veel meer verkocht en nu is het alleen nog voor de mensen die hebben gewacht prijsdalingen.

    Hopelijk komt er voor de 360 weer een hoop mooi spul uit! Anders wordt et misschien eind dit jaar tijd om ook een ps3 aan te schaffen denk ik
     
  9. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die supply problemen geloof ik vrij weinig van, zoveel 360's zijn er afgelopen kerst nou ook weer niet verkocht, leek mij gewoon een bericht om de aandacht op je te vestigen.

    Het is inmiddels wel een trend dat de Xbox 360 verkopen steeds minder worden. Natuurlijk is de markt al redelijk verzadigd, en hebben zowat alle mensen die er behoorlijk wat geld voor over hadden inmiddels een 360. Wil de 360 uit deze trend raken, dan zullen ze toch echt de prijs flink omlaag moeten doen. De Playstation is incl alle accesoires (tegenover een Premium met games) niet eens zoveel duurder meer. In mijn situatie zou ik er namelijk een Wireless Adapter, 1 jaar Gold en Batterys + opladers erbij kopen. Dat is in totaal toch zo'n 160-180 euro erbij. Dan is 389 (Premium, 2 controllers, 3 games Halo 3, Viva Pinata en Forza 2) + 160 = 550 Euro voor een 360 al zowat duurder dan een PS3 (40GB, 1 controller, 2 games Ratchet en Uncharted) 469 + extra controller 50 = 520 euro.

    Verschil is alleen dat je bij de 360 3 games erbij hebt. Alleen met de kanttekening dat 2 van de 3 games die je bij de 360 erbij krijgt los voor een budgetprijs over de toonbank gaan. Een extra Budget PS3 game maakt de prijs dan gelijk. Alleen heb je met een PS3 wel een Blu Ray speler in huis.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de xbox 360 heeft idd supply problemen in de US, maar je moet het wel met een korrel zout nemen.

     
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik hoop dat het waar is, dat ze eindelijk de RRoD zullen verhelpen.
     
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eerst zien, dan geloven. Is al de zoveelste keer dat de problemen verholpen zouden zijn. Elite, falcon etc.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat is zo, toch blijven ze doorontwikkelen om de problemen definitief op te lossen.
     
  14. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, zolang ze de problemen niet oplossen kost het ze uiteindelijk meer geld. Vervangende Xbox-en zullen waarschijnlijk duurder zijn dan het ontwikkelen van een goed werkende 360. En vooral niet onbelangrijk, wanneer dit zo door blijft gaan, haakt de consument op een gegeven moment ook af.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat van Project Jasper wist ik wel, maar in het stukje tekst staat ook info over twee andere ontwerpen.
     
  17. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zonde, maar ik ben blij dat de winnaar nu al bekend is voordat de producten in de mainstream huiskamer binnendringen.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Inderdaad :), gelukkig heb ik niet een HD-DVD add-on gehaald. Alleen kan er nog altijd een blu-ray add-on kome :cool:.
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Toshiba heeft wel een pak geld verloren hiermee. En Microsoft heeft even voor de lol wat geld weggeven lijkt me zo:9. Maar swat, de meesten hier wisten wel hoe het ging lopen(buiten een paar natuurlijk:+)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina