Mijn vader heeft van tele2 een Acer Aspire 5315 en daar staat standaart vista op. Maar dat hoord er gewoon niet op, helemaal opstarten duurt dik een kwartier..(helemaal nieuw) Dus duidelijk wil ik er XP op zetten.. maar als ik naar de drivers kijk op de acter site zie ik dat er alleen maar vista drivers zijn. Kan ik van een ander model de drivers gebruiken of kan ik die van vista gewoon installeeren? Heb google helemaal leeg gezogen maar kon niks vinden. Bvd, Gideon
Als het opstarten een kwartier duurt dan is er iets mis met de laptop, en dan kan je er wel XP op zetten, maar ik denk niet dat het heel veel gaat uitmaken.
Jawel, als je de specs ziet van die laptop. Die is gewoon totaal niet bestemd voor windows vista. Sowieso als je een laptop met vista koopt waar 1024 mbram inzit is die gewoon onwijs langzaam. Ik denk dat 15 minuten ook wel iets overdreven is
Gelukkig zit in deze laptop 2048mb intern geheugen. Als ik op google zoek, zie ik ook alleen maar positieve reacties met het draaien van Vista op deze laptop.
Heeft maar 512 zelfs. En nee is niet overdreven. Denk je, he hij is klaar, wil je internet aan klikken duurt het kleine 3 minuuten om op te starten want hij moet MSN en al die kleine dingen nog opstarten.. echt zuur. Mijn eigen laptop is ouder, heeft 1 gig ram en loopt als een trein met windows XP. Maare, ik kan die drivers dus ook gewoon voor XP gebruiken? Want ik snap ''vistax32x64XP'' niet echt.. Alvast bedankt voor de hulp.
Hmm vaag er hoort 2GB in te zitten, dus of 1,5gb geheugen is kapot of je vader is genaait. Soort van Packard Bell actie zeg maar. En vistax32x64XP wil zeggen: Geschikt voor zowel de 32- en 64-bits versies van Windows XP en Vista.
Bij die actie van Tele2 zat in die laptop idd maar 512 mbram. Dat is echt ontzettend weinig. En vooral met Vista! Kan gewoon niet!
Nee, hoord zo =P De gratis variant is super kut voor vista. Als je meer ram wou, dan moest je bij betalen bla bla. En het is alleen maar voor een beetje internetten, maar hij loopt gewoon ZO kut.. Dus xp erop en over paar weekjes wat meer ram. Maar volgens mij is ie niet 64 bit.. oftwel geen xp drivers?
dan is hij 32bits, en daar zijn die drivers ook voor. Overigens is ddr2 laptop geheugen helemaal niet duur! Ff kijken wat er in je laptop kan en je hebt voor 30-40euro 2x 1gb.
Ja is dat zo goedkoop joh? een dik jaar(mischien anderhalf) geleden voor mijn laptop bijna 80 euro voor 1 gig betaald. Maar weet niet of daardoor vista al veel sneller gaat lopen.. Zou alleen geheugen upgraden al genoeg zijn? Want vista > xp
Ik ga eens een reepje bestellen bij alternate. voor 40 euro heb je 2 gig in 1 reepje! En dan proberen. Bedankt voor de hulp zover.