1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarvoor heeft Toshiba veel te snel de prijzen van de spelers verlaagd. Om marktaandeel op Blu-Ray te winnen, was Toshiba bereid spelers ver onder de kostprijs te verkopen maar daarmee verspeelden ze wel de steun van die paar hw-fabrikanten die nog in HD-DVD geloofden. Wie ging nou een HD-DVD-speler van Onkyo of Venturere kopen als die van Toshiba meer dan de helft goedkoper waren?

    Toshiba had alleen een kans gehad als ze meer Hollywood-studio's achter zich zouden hebben gehad. Met Paramount en Universal exclusief en Warner neutraal hadden ze nog steeds niet genoeg steun maar konden ze het in ieder geval qua marktaandeel uitzingen. Met het vertrek van Warner is het einde ingezet. Dat heeft de afgelopen week ervoor gezorgd dat ze de steun van de grootste winkelketens en videotheken kwijtraakten omdat die een einde aan de formatenoorlog willen. Nu Walmart over een paar maanden stopt met HD-DVD is het doek definitief voor Toshiba's HD-formaat gevallen.
     
  2. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het al sinds het vertrek van Warner. Wat het doorslaggevend argument was om voor blu-ray te gaan. Het is slechts en questie van tijd. HD DVD heeft zeker voor veel positieve dingen gezorgd: prijs van blu-ray naar beneden duwen, kwaliteit die moest inhalen. En de snelheid waar dit mee gebeurt heeft zeker te maken met concurentie van hd dvd.

    Nu maar blu-ray tegen dvd zeker...
     
  4. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Achja, boeiend. Ik heb nu 15 HD DVD's en ben er zeer tevreden over. Vond het het geld opzich wel waard. Jammer alleen dat het zo snel over is.

    Ik kocht m'n 360 add on HD DVD player op 3 Januari. 1 dag voor Warner's bekendmaking. Dat vond ik dan wel weer erg balen...
     
  5. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dat Toshiba er snel mee kapt :)

    EDIT:

    Sneller dan verwacht?

    http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNews/idUSL1627196120080216
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2008
  6. Baardaap

    Baardaap Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Een kennis van me had een videotheek en zit in de DvD en spelen handel. Ik had het met hem over BlueRay en HD-DvD en hij zei me dat hij het raar vindt dat BlueRay het nu kennelijk toch gaat winnen; BR schijfjes zijn een stuk duurder dan HD-DvD en dat betekent dat er óf meer voor betaald moet worden óf minder op verdiend wordt.


    Iets anders .... ik heb net als bij digitale tv met die nieuwe DvD zo iets van "de techniek is beter maar de inhoud wordt alleen maar minder". Ben ik nou zo'n ouwe lul aan het worden of waren films vroeger nou gewoon beter? Neem nou Indiana Jones and the temple of doom, bijvoorbeeld, en noem dan eens een film van de laatste vijf jaar die daar aan kan tippen?

    Chilled monkey brains :D
     
  7. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    The Departed :)
     
  8. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou het is dan nu echt gebeurt met HD-DVD.

    Toshiba heeft bekend gemaakt dat ze ermee gaan stoppen.

    http://www.nhk.or.jp/daily/english/

    Daarbij komt nog dat Wall mart ook vanaf juni uitsluitend Blu-ray gaat verkopen.
     
  10. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 17 feb 2008
  11. Kapitein Iglo

    Kapitein Iglo Registered User

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ga in de laatste weken van HD-DVD nog even op koop frenzy..zoveel mogelijk koopjes er uit proberen te slepen. Het is een verloren format en als je HD-DVD spelertje kapot is heb je er niks meer aan maar zo lang dat het ding werkt kan je er prachtige films op kijken.

    Nu maar hopen dat we de HD-DVD addon van Microsoft voor andere zaken kunnen gaan gebruiken. Ik had hem origineel gekocht als dvd speler zodat ik niet constant mijn games uit de xbox moest halen maar het zou leuk zijn als ze dat nog beetje uitbreiden met muziek cd's of zelfs games (dat zou handig zijn voor games die uit twee of meer discs bestaan).

    En ik hoop dat Microsoft niet te ijdel is om toe te geven dat HD-DVD nergens meer naar toe gaat en dat ze snel uitkomen met een Blu-Ray addon. Kan die mooi naast mijn xbox 360 hd-dvd spelertje staan :)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hallo collega :+

    De hd-dvd addon maakt me iets te veel lawaai als dvd speler. Maar dat doet de benq drive eigenlijk ook.. Gelukkig overstemt het geluid het wel, maar toch.

    Heb even een bod gedaan @ marktplaats op een aantal hd-dvd's.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Vraagje: Weet iemand waar Planet Earth op Blu-Ray te krijgen is? (De UK versie) Ik had hem bij rodisc besteld, maar dat duurt me nu allemaal behoorlijk lang.

    Ik heb geen CC, dus geen sites in de US waar je een CC nodig hebt, aub.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag hem Donderdag liggen bij de MM.
    Heb hem daar in handen gehad , prijskaartje was volgens mij € 69,95

    Normaal koop ik alleen nog Blu-ray omdat The Bourne Ultimate alleen op HD-DVD tekoop is , heb ik deze maar gekocht.
    Heb me de hele film zitten ergeren aan het irritante motorzaag geluid van de HD-DVD addon.
     
  15. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    :eek: die van mij is hartstikke stil hoor. Maar als je er echt last van hebt zet je het geluid toch harder?
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hm, die van mij is over het algemeen redelijk 'stil', alleen bij sommige titels maakt ie een irritant gezoem. Evenals de voeding van m'n 360. Het geluid harder zetten is een oplossing, maar tijdens dialogen e.d. helpt dat natuurlijk niet. Maar goed, ik gebruik 'm eigenlijk helemaal niet meer, heb laatst nog een paar films verkocht. Ik heb nu nog een paar Universal en Paramount titels liggen, maar zodra beide studio's 'Blu' gaan, verkoop ik de hele handel. Bij stom toeval kwam ik er vanochtend ook nog achter dat één USB poort op de drive kapot is.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het geluid van de HD-DVD addone was tijdens The Bourne Ultimate verschrikkelijk.

    Ik koop voortaan alleen nog maar dvd's of Blu-ray's.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap niet dat mensen nu nog HD dvd's kunnen kopen. Je weet toch dat het afgelopen is met dat medium. Binnenkort heb je totaal niets aan zo'n speler, dan neemt het gewoon plaats in. Ga je dan daar nog een blu-ray speler(of ps3,...) naast zetten? Anyways, het was nog sneller gegaan dan ik voorspeld had...
     
  19. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? Omdat ik nog steeds wel HD films wil kijken zonder een BD speler aan te schaffen. Eigenlijk wil ik King Kong, I am legend en Planet Earth nog wel op HD-DVD kopen. Even kijken waar die goedkoop te krijgen zijn.
     
  20. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat het nog steeds het goedkoopst is, je via internet nog steeds veel films kunt krijgen, en er ook spelers zijn die HDDVD én Blu-Ray af kunnen spelen.

    Als ik over een tijdje een standalone HD-speler koop, dan koop ik zo'n speler die het allebei kan. Met de wetenschap dat die speler bestaat, was het veilig gokken op één van de 2 media.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina