Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Adobe bestanden zijn hetzelfde dus je kan ze iig allebei openen. En je kan windows in osx draaien dus ook zonder afsluiten kan je erbij.

Heb zelf geen apple notebooks/desktops btw. Twijfelde eerst wel, maar heeft nu nog geen prioriteit/nut.

2. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Tsux:
    Ja het was maar even als voorbeeldje hehe. Het ging er mij om dat ik bestanden die ik aanmaak in windows gewoon kan zien/vinden/bewerken/openen in OSX zonder opnieuw op te moeten starten en OSX moeten booten.

Je draait dus windows en OSX tegelijk en die kunnen elkaars files dan ook zien. Misschien was fotosoep niet zo een goed voorbeeld, maar ik heb wat programmas die windows only zijn maar die wel weer files exporteren die ik wel weer kan gebruiken in een OSX programma (maya bijvoorbeeld).

@Langejan:
    En dan zie je de files ook in OSX realtime die je aanmaakt in windows? Of meot je eerst rebooten ofzo?

Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar lijkt me wel..

Al zijn mac HDD's wel anders geformateerd volgens mij.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je Windows via Bootcamp installeert, dan kun je niet in OS X bij je Windows bestanden. Want dat is echt een apart gedeelte. Wat jij zoekt, vind je met VMWare Fusion of Parallels, dan draai je Windows ín OS X en kun je wel realtime met bestanden slepen.

Mac HDD's zijn HFS+ geformateerd. Standaard kunnen ze dus niet van NTFS schijven lezen/schrijven. Ik heb hiervoor de Paragon NTFS for Mac driver geïnstalleerd op m'n iMac en nu kan ik perfect met NTFS schijven op m'n Apple werken! :)

5. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gaaf !! Nu heb ik helemaal geen reden meer om bij windows te blijven. Thnx voor de tips, nu nog eventjes op de macbook pro update wachten :D.

Dan heb ik nog 2 vraagjes. Heeft iemand dit hier ook werken (VMWare of Parallels) en vraagt het veel aan ram om windows virtueel te draaien (en is er een enorme peformance verlies in windows? Zoiets als dat windows maar voor 60 % op snelheid is ipv 100% als je doormiddel van bootcamp draait). Sorry voor de velle windows vragen ;).

6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je merkt wel wat verschil qua snelheid. Alles is virtueel dus hij deelt het geheugen tussen OS X en Windows. Ook grafisch kun je Windows niet vol benutten (denk aan gaming) omdat je virtueel videogeheugen toegewezen krijgt.

Wil je echt Windows vol benutten, is Bootcamp de beste oplossing.
    Voor simpele toepassingen werkt het uitstekend, maar wil je die-hard gaan renderen etc. kun je beter middels Bootcamp werken.

7. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Met VMWare of Parallels is Windows net zo snel , zo niet sneller dan via Bootcamp. Ik gebruik zelf VMWare en dat werkt uitstekend. Je kunt alleen niet erg goed gamen via VMWare maar daar heb ik een console voor dus dat is onnodig. Voordeel is dat je in OSX zit en ook gelijk bij Windows kan en je dus niet hoeft te herstarten en gemakkelijk bij je bestanden kunt.

Overigens kun je ook als je Bootcamp gebruikt bij je bestanden. Als je weer in OSX zit zie je een extra partitie genaamd : Windows. Als je de partitie voor Windows geformatteerd hebt in FAT32 kun je daar schrijven/kopiëren/lezen. Als je voor NTFS hebt gekozen kun je alleen lezen/kopiëren en dus niets verwijderen/schrijven.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Via VMWare sneller dan via Bootcamp? Lijkt me stug. Als je Bootcamp hebt draaien, pakt ie de volle hardware.

9. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Okay, major first Mac problem. Ondanks dat ik alles maar dan ook alles helemaal top vindt aan OS X ben ik nu een serieus probleem tegengekomen. Het zit als volgt:

Ik heb een gewone Windows PC staan. Aan deze PC zit een HP PSC 1510 aangesloten via USB. De Windows PC staat via een netwerkkabel verbonden aan een Sitecom Wireless router verbonden.

Toen ik nog een Windows laptop had kon ik via printer toevoegen --> netwerkprinter, de printer gewoon vinden en draadloos daar naar toe printen.

Nu heb ik een nieuwe Macbook en wat ik ook probeer, ik vind die printer niet. Ik heb me al rot gegoogled maar heb absoluut geen idee. Misschien is er iemand hier die me verder kan helpen?

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Bij Sharing (System Preferences), Printer Sharing open? Je MacBook moet natuurlijk wel connectie kunnen maken met de PC.

11. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Printer sharing stond inderdaad uit maar ik zie nog steeds nergens een teken van mijn printer in Leopard :mad:

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat is namelijk ook niet zo simpel. Je zult even moeten Google'n voor de juiste instellingen. Het is namelijk geen Windows -> Windows.

13. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit al geplaatst is :

Op 5 februari heeft Apple een aanvraag ingediend bij de USPTO om de activiteiten onder de naam "Apple Inc." uit te breiden. Apple wil namelijk ook een spelcomputer aan hun apparaten toevoegen. Letterlijk heeft Apple dit aangevraagd:

Apple verkocht in de jaren '90 al technologie voor een games-console genaamd Pippin aan Bandai, maar dit werd helaas geen succes.

En nog een nieuwtje wat ik vooral interessant vind :

Apple brengt Aperture 2 uit

Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  14. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Niet geplaatst, maar was al wel bekend.

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt een Console maar dan van Apple?

Grappig is, dat ik het er gisterenavond met een maat over had:
    "Apple die een console uit brengt..."
    "Nee, dat kan ECHT niet!"

Blijkbaar wel dan :p

16. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is echt waar... Dan is sony denk ik niet meer de duurste... Ik heb zo'n vermoeden met Macworld '09 of '10 dat ze dan wat meer bekend maken

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha ja 2x de prijs van een PS3 :) Maar wel met een heel Slick-design no-doubt :)

Ben benieuwd of Apple ook nog wat zou kunnen qua grafische kracht eigenlijk...

18. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    wat houdt zo'n update van de macbook pro eigenlijk in? Een specificatie update, dus duurder prijskaartje?

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoeft niet. Toen de nieuwe iMac's uitkwamen, werden ze ook voordeliger qua prijs. Je moet bij de upgrade van de MBP denken aan nieuwe processor, en de multigesture trackpad zoals de MacBook Air.

20. Stripe

Stripe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer verwachten jullie een MacBook upgrade dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina