1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja man.

    Ik moet ook effe een plafondbeugel halen.
    Ik heb rondgekeken maar niet echt grondig.

    Iemand een paar suggesties misschien?
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Freek hoe bevalt die Full HD? Nog een subje in de aanbieding trouwens? Ga binnekort ook weer es geld uitgeven:D

    Sjoerd
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel relaxt. En nee, geen sub in de aanbieding. Hoewel de Monolith al een tijdje stil staat houd ik hem toch lekker zelf:+.

    Damn, ik heb nog steeds prisma's nodig voor mijn 21:9 project, maar ik kan die krengen nergens vinden:{. Echt helemaal nergens. Ik heb de hoop een beetje opgegeven, want elke mogelijke winkel/site ben ik al afgegaan.

    /edit: ik zat dit bericht te typen, maar had nog niet op bevestigen gedrukt. Toen heb ik net eens goed op ebay zitten zoeken, en....:eek:\o/
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120221762228&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002
    Beetje duur, maar het bestaat toch wel. Kant en klare lens ben ik trouwens ook tegengekomen:
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=220203328068&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=012

    Dusss... ik denk dat ik maar weer eens een versterker-upgrade doe:cool:. Zag laatst aardig goedkoop een paar Vincent SP991 voorbij komen, maar mijn ouders zagen dat met het continu stroomverbruik van in totaal 2000 watt niet zo zitten (is klasse A, dus wanneer hij aanstaat verbruikt ie het volle vermogen).
    Gaat waarschijnlijk weer een mooie surroundbak worden. Ik kijk maar even wat er tweedehands voorbij komt :).
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Er is toch zo'n kerel op htforum en die heeft toch ook zo'n voorzetlens waardoor hij in 21 : 9 projecteerd?
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, wel meerdere mensen zelfs ;).
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dan kun je het toch mooi aan hun vragen? Of gaat het daar niet om maar om de prijzigheid? Maar dat moet voor jou toch geen probleem zijn :+
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik ben op dit moment het onderzoek weer begonnen naar diverse projectoren. Kamer waar hij over een maandje of 3 moet komen te hangen is 7,50 x 3,30. Bedoeling is 2 rijen van 4 cinemaseats, evt per 2x2 gekoppeld met zo'n cupholder ertussen. De ruimte moet volledig geisoleerd gaan worden, plafond erin (is onder schuin dak, hoogste punt zo'n 3,5 meter). We willen ook een barretje achterin de ruimte, maar vanwege schuine dak wordt dat nog wel een uitdaging.

    Hoe dan ook; voorlopig onderzoek naar de volgende beamers:

    - Optoma HD-80 & HD-800x (laatste is nog weinig over bekend in NL helaas).
    - Sony VW-40
    - Epson TW-1000 & TW-2000
    - Sanyo PZ-2000AE

    Waarbij de Optoma voorlopig de voorkeur heeft. Hij heeft heel weinig last meer van het RBE (regenboog effect) omdat het kleurenwiel op hogere snelheden draait als de gemiddelde DLP projector, maar is daarom ook niet erg stil. Niet zo'n probleem omdat het volume ook niet heel laag zal staan :cool:. En het beeld schijnt voor een beamer in deze prijsklasse fantastisch te zijn.

    Schermgrootte moet 2.40m breed worden (minimaal, maar groter is ook niet echt nodig) en zou zelfs ook nog wel 21: 9 willen projecteren wat met de Optoma sowieso mogelijk is. Maar wat zijn bij benadering daar de meerkosten voor, wbt scherm en lens? Weet iemand dat?
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Lens kun je zelf maken met prisma's. Als er bij jou in de stad een glasbewerker/prijzenwinkel zit zul je daar 50 euro aan kwijt zijn, en gebruik je dus de volle panelen voor het 21: 9-formaat (check het linkje van mij hierboven).
    Schermpje gewoon zelf maken. Het doek zul je 100 euro aan kwijt zijn, frame zal wel niet zo veel kosten.

    Mooie projectors in je lijstje trouwens. Maar waarom voeg je er niet de mitsubishi HC4900 aan toe? Geweldige beamer, echt waar!

    Als je trouwens een goede lens wilt kopen (niet zelf maken) dan ben je waarschijnlijk een bedrag van minimaal zo'n 1000 euro kwijt.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2008
  9. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de tw700 eindelijk binnen.:)

    En damn, geeft echt een gruwelijk beeld.

    Gister hing ik em samen op met mijn pa en hij bleef maar zeggen 'jongen, je hebt echt teveel geld, dit is pure geld verspilling'.
    Maar toen ik em aan deed en het verstelde, toen was ie wel effe stil hoor.
    Ik heb de verhaaltjes en de pics hier gezien dus ik wist wel wat ik ongeveer moest verwachten. Maar dit overtreft echt al mijn verwachtingen.

    Ik moet alleen nog een scherm halen en mijn boxen ophangen.
    Dan is mijn honger gestild, voor nu dan.:9
     
  10. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier ermee, en inderdaad de eerste keer dat je de pj aandoet.... Dat is echt tof om mee te maken :)
     
  11. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt man.

    Ik heb ook de logitech z-5500 aangeschaft maar de subwoofer doet het niet naar behoren.
    Je hoort em wel maar zachtjes, terwijl ik weet wat voor lawaai die kan maken.
    Aangesloten via de 6ch, iemand die een oplossing heeft misschien.

    Gefixed, instellingen in ac3filter waren niet goed.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  12. krisnik

    krisnik Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er veel verschil tussen de PJ-TX100 en de PJ-TX300?
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm, blacklevel van de 100 is niet geweldig. Dus als het verschil in prijs niet te groot is en je het geld ervoor hebt zou ik voor de 300 gaan.
     
  14. krisnik

    krisnik Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is de keuze van die beamer moeilijk!ik zal wel voor de pj-tx100 gaan want de pj-tx300 staat ndg vrij duur in 2ehands.Hopen dat ik het mij niet beklaag:)
    wat volgens mij niet kan als ik iedereen zijn commentaar lees over de pj-tx100.
     
  15. krisnik

    krisnik Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    de TW600 zou ik ook nog durven kiezen,is die niet net iets beter dan de PJ-TX100?
     
  16. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou vooral nu kijken voor een 2e hands PJTX100, misschien wil je over een jaar of wat, weer een nieuwe beamer, omdat het aanbod FULL HD beamers dan ook groter is. Een erg dure beamer zal ik dus zelf, vooral nu, niet aanschaffen. Neem eerst genoegen met een 2e hands, wat ouder model. Heb ik nu ook, en is nog helemaal prachtig! Binnenkort helemaal als mijn projectiedoek hangt en het beeld enzo allemaal goed zijn afgesteld.
     
  17. krisnik

    krisnik Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    de pj-tx100 staat natuurlijk wel heel prijzig in tweedehands!maar het zal wel nog een tijdje duren tot de full HD beamers ook zo prijzig gaan staan.Daarmee zou ik toch een iets wat duurdere kopen,heb net naar een tw700 zitten kijken en die ziet er qua eigenschappen toch stukken beter uit dan de pj-tx100 (denk ik)
    als ik maar kan gamen en het beeld mooi is ben ik erg tevreden:):):)
     
  18. Amadeuz

    Amadeuz Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat me eerst ook druk te maken om zwartwaardes/contrast/kleuren en weet ik veel allemaal.

    Zat zelfs te kijken naar een Full HD beamer en een mooi scherm(Gain 0.82). Maar het boeit me nu echt niks meer, speel alleen maar Halo3 erop en dan let je helemaal niet meer op prestaties.
     
  19. krisnik

    krisnik Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    tussen de pj-tx100 en de epson tw700 zal er toch wel een zichtbaar verschil zijn(of niet?).wat ga ik blij zijn als dat ding op men kamer staat.nu eerst ng afstuderen....:):):)
     
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Buggar, kreeg net melding dat de lamp aan vervanging toe is. Nu is de vraag, wordt deze standaard al bij 1700 uur gegeven of is de lamp daadwerkelijk aan het einde van zijn periode? Gaat om een pj-tx100.

    Mvg,

    Sjoerd
     

Deel Deze Pagina