Je leest het niet goed en snapt het niet goed. Het probleem ligt heel duidelijk bij jou als lezer en niet bij mij als schrijver. Maar verder vind ik je wel heel lief hoor.
:
Al die voorstellen van jou zijn prachtig en nuttig voor mensen zoals jij en ik: gamers.
De Wiimote was als controller de ontsluiting voor gaming voor casual en non-gamers die een gewone controller te moeilijk vinden. Al die knoppen, veel te lastig, ga ik niet aan beginnen. Met de Wiimote heeft iedere idioot plezier.
Hetzelfde, maar dan van een andere orde (ja, ik vraag wat van je abstractieniveau), geldt voor online gamen. Niet een online omgeving, maar puur het online spelen van een spel tegen andere echte mensen en niet tegen de console. Jij en ik en de meeste gamers hier kunnen zich staande houden. Maar veruit de meestgehoorde klacht van online gaming is niet dat het te duur is, dat er geen community is, dat het niet 3D is, maar dat al die andere mensen veel te goed zijn om tegen te spelen. Dan is de lol er snel van af, want enkel verliezen is niet leuk.
Hoe zorg je er voor dat non-gamers en casual gamers, gamers die er weinig tijd voor hebben of domweg de kwaliteit niet hebben, toch online blijven gamen en niet na een maand afhaken? Dat het voor iedereen leuk blijft. Het terugkomen naar Xbox Live Silver is geen punt, of op PSN of op Home. Het punt is en daar gaat Home ook giga door het ijs zakken is dat online gaming enkel gedaan wordt door hardcore.
Goh Kevf, je snapt er weer echt niks van zeg.
Klik om te vergroten...