1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    "Lol," en hier zit ik, 35 euro te betalen voor de 300 HD DVD. >_>
     
  2. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Zal je net zien dat de komende tijd de HD-DVD cijfers omhoog schieten ;-) vanwege afgeprijsde discs en daardoor het opeens goed lijkt te gaan.
    Ik blijf in ieder geval de komende tijd nog wel discs kopen. Komen nog iets van 10 films aan en daarna zie ik het wel.
     
  3. Simba

    Simba Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox HD DVD voor dumpprijs

    Zie http://www.nu.nl/news/1451033/50/Microsoft_stopt_met_HD-DVD_bij_Xbox.html

    en onderstaand.


    Microsoft stopt met HD-DVD bij Xbox lees voor
    Uitgegeven: 25 februari 2008 15:10
    Laatst gewijzigd: 25 februari 2008 15:41

    REDMOND - Microsoft is gestopt met het maken van een HD-DVD-speler bij zijn spelcomputer, de Xbox 360. Dit maakte het softwareconcern maandag bekend.

    De beslissing van Microsoft komt een week na het besluit van het Japanse elektronicaconcern Toshiba om te stoppen met de zogenoemde high-definition technologie voor dvd-spelers. Het bedrijf verloor de concurrentiestrijd van Blu-ray, de technologie van Sony.

    Microsoft was een van de grootste ondersteuners van de HD-DVD-technologie. Standaard zit er alleen een dvd-speler op een Xbox 360, maar liefhebbers van beelden met een hogere resolutie konden een HD-DVD-station erbij kopen. Toshiba liet vorige week weten dat hier 300 duizend stuks van zijn verkocht.

    Restvoorraad

    De restvoorraad van de apparaten wordt voor 50 dollar per stuk, oftewel minder dan de helft van de oorspronkelijke prijs van 120 dollar, verkocht
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Krijg de komende maand nog een behoorlijke stapel hd-dvd's binnen nu ze al lekker aan het afprijzen zijn:cool:

    o.a.

    Heroes season 1
    Battlestar Galactica season 1
    Terminator 2
    The Kingdom
    The Fast and the Furious
    Pitch Black
    Smokin Aces


    En nog 9 Hd-dvd's die ik gratis bij mn 90 euro hd-dvd speler van Toshiba krijg. O.a 300 en Bourne Identity/Supremacy, The Prestige etc).


    Wil zowieso The matrix box, Topgun, Appleseed 2, Blood Diamond en Transformers nog en dan zie ik wel weer verder. Genoeg leuke films nog:9
     
  5. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn der in Nederland ook al "A" films die afgeprijsd zijn?
     
  6. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk op http://www.dvdoutlet.nl daar hebben ze flink wat HD-DVD's die je als je er 5 neemt voor maar €50,- kan bestellen. Ze hebben ze op voorraad trouwens, heb er vanochtend een aantal besteld en waren vanmiddag gelijk verzonden. Verder kunnen ze flink wat HD-DVD's voor een schappelijke prijs bestellen. Sommige zijn trouwens wat duurder maar die 5 voor 50 vind ik niet echt een slechte actie.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2008
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Best wel grappig, dreamworks is verplicht tot februari 2009 alleen films op HD dvd uit te brengen. Universul normaal ook, maar zij zijn er onderuit gekomen(er stond in hun contract, dat het contract verbroken werd als Warner bros overstapte naar Blu-ray, dat is dus gebeurd). Dreamworks dacht natuurlijk dat de strijd nooit zo snel gedaan ging zijn.
    Nu ja, grappig of niet, spijtig is het wel vind ik...
     
  8. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
  9. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm dat zuigt idd wel.
    Maar hopelijk zegt Toshiba wel van dat zelf mogen kiezen en over kunnen gaan op BR.
    Want heeft toch niet zoveel zin meer voor Dreamworks en HD-DVD.

    En anders geven ze gewoon niks meer uit :p
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me niet dat Toshiba dat doet want ze hebben natuurlijk een leuke som geld betaald voor die exclusiviteit.
    Dan zal Dreamworks dus dat geld misschien wel terug moeten betalen aan Toshiba.

    Op dit moment gaat er nog lang niet zoveel geld in de nieuwe formats om dus het zou zo maar kunnen dat Dreamworks gewoon het contract uit zit en geen boete wil betalen om op BR uit te brengen....
    (ze moeten die boete dus in een jaar terug verdienen én nog gewoon winst maken op de uit te geven films.)
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar aan de andere kant betaald toshiba dreamworks nog steeds per uitgebrachte hd-dvd film.. Dus er valt vast wel iets te regelen.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Heey Joris, bedankt voor de goede tip! Heb er meteen 5 besteld :thumbs:

    Kijk ook maar s op freerecordshop.nl met bijv Good Shepard (cia film met matt damon en robert de niro, behoorlijk recent) voor €9,95 of The Hulk voor €12,99 en nog wel n paar (miami vice ook).

    http://www.freerecordshop.nl/is-bin...fproducttype%3d82&fh_start_index=20&SubCat=02

    Goh, na mn teleurstelling van het verlies van het hd-dvd format, begin ik ineens wat voordelen te zien. Nu kan ik me tenminste ff bezig houden totdat de blu-ray add-on voor de xbox360 op de markt komt (denk dat ik er toch maar op ga wachten).
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2008
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Aangezien Toshiba zelfs aangeeft hddvd-spelers die in magazijnen van retailers liggen terug te halen, lijkt t me logisch dat ze Dreamworks niet aan die afspraak gaan houden. Allereerst is het nutteloos, bovendien weet je maar nooit wanneer er weer 's n deal gesloten moet worden en om nu vijanden te gaan maken is niet handig.
    Geld teruggeven aan Toshiba zou een mooie optie zijn.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het zou zo maar kunnen zijn dat het geld terug geven aan Toshiba ze meer kost dan de zaken zo een jaartje laten zijn zoals ze zijn ;)

    Wie zegt dat Dreamworks in één jaar zoveel films op BR zou verkopen zodat de winst hoger is dan door de "zak" geld te houden van Toshiba?
    Vergeet niet dat de HD markt relatief klein is in verhouding tot de gewone dvd markt....

    Ik ben maar wat aan het brainstormen hoor want niemand van ons weet hoeveel geld ermee is gemoeid.... Het zou zo maar kunnen dat ze inderdaad aan het praten zijn met elkaar om de zaken terug te draaien.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat t dan meer zou kunnen kosten dan opleveren. Echter de angst om de boot te missen zal groter zijn.

    Ik moet nog wel n paar dreamworks titels goedkoop op de kop tikken, zoals Madagascar, shrek 1 2 & 3, prince of egypt :)
     
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien geven ze de keus om voor beide te mogen uitbrengen?

    Btw alleen Shrek 3 is op HD-DVD toch nog?
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Oh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik nam gewoon aan dat dreamworks al hun films op hd-dvd had uitgebracht maar ik heb ze ook nog nooit ergens zien liggen nee.
     
  19. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Net ff gekeken en idd alleen Shrek 3 is op HD-DVD van je genoemde titels ;)

    Begin maart komt nog wel Bee-Movie uit.
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je het zeker?;)


    'No country for old Men' schijnt region free te zijn \o/ 'Michal Clayton', 'I Am Legend' zijn ook region free. Komen allemaal begin maart uit. :9

    Binnenkort maar eens wat nieuwe Blu-ray's uit de VS laten komen. De dollar-euro koerst wordt alleen maar gunstiger! :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina