Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 feb 2008.

?

Welke console heeft de beste exclusives in 2008?

1. Nintendo Wii

10 stem(men)
    5,1%
  2. Playstation 3

37 stem(men)
    18,9%
  3. Xbox 360

149 stem(men)
    76,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    toch is dat de enige reden om voor mij een ps3 te halen: GT5

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nederlandse softwarecharts:
    bron: www.dutchcharts.nl

01. (01.) Mario & Sonic at the Olympic Games (Nintendo DS) SEGA
    02. (---) The Sims 2: Vrije tijd (PC) Electronic Arts
    03. (02.) Mario & Sonic at the Olympic Games (Nintendo DS) SEGA
    04. (03.) More Brain Training (Nintendo DS) Nintendo
    05. (05.) Mario Party DS) (Nintendo DS) Nintendo
    06. (---) Unreal Tournament 3 (PlayStation 3 ) Midway
    07. (04.) Brain Training (Nintendo DS) Nintendo
    08. (07.) Call of Duty 4: Modern Warfare (PlayStation 3 ) Activision
    09. (06.) Super Mario Galaxy (Nintendo Wii) Nintendo
    10. (---) Mario Party 8 (Nintendo Wii) Nintendo

-7 Nintendo games (waarvan 5 DS en 2 Wii), heel netjes! :b:
    -2 PS3 games (van de 3 nextgen consoles heeft de PS3 het de afgelopen week het beste gedaan in de top 10)
    -Geen één 360 game

Unreal Tournament 3 doet het lekker op de PS3 en komt op een mooie 6e plek nieuw binnen.

Laatst bewerkt: 1 mrt 2008
  3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ook veel echte casual games in de top10 hoor. Wat mij het idee geeft dat echte gamers nier naar de winkel zijn gegaan deze maand.

UT3 heeft op het moment ook een reclamecampagne voor de PS3, dus dat vind ik ook niet zo gek. Ik verbaas me eerder over CoD4 die nog steeds in de top10 staat.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Verbaast mij eigenlijk dat een PC game in de top 10 staat en nog wel op nummer 2 ook. Het merendeel van de PC games zijn niet bepaald legaal verkregen.

5. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    De Sims is voor een doelgroep die niet veel download he :)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Maar die groep kent vast wel weer iemand die dat wel doet. :+ ;)
    Zonder gein, de Sims is waarschijnlijk een van de weinige PC games die origineel nog (goed) verkocht word.

Franse softwarecijfers
    bron: www.gamed.nl / www.wiiz.fr

De twintig best verkochte spellen van 4 tot 10 februari 2008 in Frankrijk:

1. PS3 Devil May Cry 4 (Capcom) (E)
    2. DS Mario & Sonic op de Olympische Spelen (Sega) (E)
    3. Wii Wii Play (Nintendo) (-2)
    4. Wii Super Mario Galaxy (Nintendo) (-1)
    5. PS3 Burnout Paradise (Electronic Arts) (-3 )
    6. Xbox 360 Devil May Cry 4 (Capcom) (E)
    7. Wii Mario Part 8 (Nintendo) (--)
    8. DS Dr. Kawashima Brain Training (Nintendo) (-3 )
    9. DS New Super Mario Bros. (Nintendo) (-5)
    10. PS3 Call of Duty 4 : Modern Warface (Activision) (-4)
    11. PS3 Devil May Cry 4 Collector (Capcom) (E)
    12. DS Dr. Kawashima Meer Brain Training(Nintendo) (-2)
    13. DS Mario Party DS (R)
    14. Xbox 360 Devil May Cry 4 Collector (Capcom) (E)
    15. Wii Rayman Raving Rabbids 2 (Ubisoft) (-2)
    16. DS Asterix op de Olympische spelen (Atari) (-4)
    17. Wii Guitar Hero III : Legends of Rock (Activision) (-8 )
    18. DS The Legend of Zelda : Phantom Hourglass (Nintendo) (-3 )
    19. Wii The Legend of Zelda : Twilight Princess (Nintendo) (-3 )
    20. Wii Big Brain Academy (Nintendo) (-6)

7. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Agree, die mensen kunnen het meestal nog neit eens installeren :+

8. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, mijn nichtje heeft ook de hele sims collectie op de plank staan.8)
    Van downloaden moet ze niks weten.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Het word voor de 360 weer eens tijd dat er goeie games komen, en dan bedoel ik niet van die multi platform meuk. Moeten we nu echt met z'n alle weer wachten tot eind dit jaar op 'exclusives' die de moeite waard zijn... Alan Wake, Fable 2... ow wacht nee dat was het voor mij alweer... pfff daarnaast mis ik nog steeds een goeie exclusieve rally game... Microsoft is dom dat ze nooit een RSC3 maken, maargoed mijn Elite word tegenwoordig dan ook gebruikt als divx spelert ook tof een divx spelert van 450 euro! :thumbs:

*sorrie voor deze sarcastische post, maar er zit enige waarheid in voor mij dan* :+

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die Sims games voor de PC kosten tegenwoordig ook bijna niets meer.
    Ze liggen bij de Blokker in de budget-rek.

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft is heel 2008 niet veel waard voor de 360. Alan Wake is 2009 en Fable 2 boeit me niet veel ( fable 1 was kut). Alleen Gears2 blijft dan over, wellicht Banjo als het wat waard is en 2008 is.

Waar blijven die boeiende exclusives die zouden worden aangekondigd MS?

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Mmh dus Alan Wake 2009, achja ik vond Fable wel erg tof en deeltje 2 ziet er voor mij ook veelbelovend uit. Maar ik ben bang dat die zelfs ook het jaar 2008 niet gaat halen... oftewel Xbox 'stofhappert' 360, gaat bij mij dit jaar in als 'dure' divx spelert.

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Denk wel dat ninja gaiden 2 en de nieuwe splintercell dit jaar komen. En daarnaast misschien nog 2 geheime projecten voor dit jaar. Microsoft houdt zich dan wel stil, maar toch, ze hebben veel in petto denk ik.
    Mijn top 3 waar ik naar uit kijk dit jaar is zowizo mgs4, gta 4 en dan die derde is moeilijk. Als RE5 dit jaar nog zou komen, zowizo die game, maar denk niet dat die gaat komen. Wss midden 2de kwartaal 2009 ofzo...

14. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Prototype, Gears 2, banjo, halo wars, saints row 2, ninja gaiden 2, de GTA IV uitbreidingen, etc. Volgens mij komt er dit jaar nog wel wat leuks exclusief op de 360 hoor.

15. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zit wel veel multiplatform tussen, maar idd, xbox 360 zal wel genoeg exclusieve dingen hebben :). Maarja, het is wel duidelijk dat ps3 eindelijk op gang begint te komen qua exclusieve games. Dit jaar wordt allensinds een serieuze strijd. En dan in 2009 gaat die strijd qua mooiste game gebeuren denk ik. Dan zal alan wake er super gaan uitzien(vol interactie, sfeervolle shit zoals je nooit gezien hebt), motorstorm 2(modder van ongekend niveau),... Staan ons mooie tijden te wachten. Allé, game nu wel veel minder, maar toch, voor de echte toppers maak ik wel tijd :).

16. Cesar

Cesar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    MotorStorm 2 komt dit jaar nog. Deze woensdag zouden we er trouwens de eerste beelden van zien. Als het gaat over de mooiste games van 09 denk ik dat (op PS:cool: The Getaway, het nieuwe game van het ICO team, Killzone 2 (is voor 09 denk ik) of Naughty Dog met Uncharted 2 wel hoge ogen gaan gooien.

Voor Xbox 360 zal dat wel iets als Mass Effect 2 worden misschien? Heb voor de rest niet zo'n idee wat de 360 line up voor 09 kan inhouden, Forza 3 waarschijnlijk,...

Nu, voor dit jaar, Gears 2 zal er natuurlijk wel super uit gaan zien, maar ik denk dat de nieuwe Banjo van Rare echt fantastische graphics zal hebben. Je kan van Rare zeggen wat je wil, maar op technisch niveau horen ze echt wel bij de top.

Al gaat het natuurlijk nog altijd om de gameplay, begrijp me niet verkeerd.

En ja, dit jaar lijken Xbox 360 en PS3 beiden een goed gamejaar tegemoet te gaan. :) Het is een goede tijd om een gamer te zijn.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2008
  17. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Altijd weer een jaar vooruit kijken... Laten we het gewoon van jaar tot jaar bekijken ;)

18. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je bent softer geworden Boss. Ik kom hier dan wat minder maar je uitgesproken mening vond ik altijd zo mooi. Je hoeft echt niet minder positief te doen over de ps3 omdat dit een x360 forum is. Je nuanceert hier letterlijk dat dit niet het jaar van de ps3 gaat worden, en dat de x360 ook niet ten dode is opgeschreven.

Vroeger weet ik wel wat je had gezegd, Metal Gear Solid , een nieuwe GT (al dan niet demo) en een ps3 pricedrop + overwinning blu ray + de stop van massive WII verkopen = het doorbreekjaar van de ps3, en niet onterecht!

Als ik gewoon goed nadenk kom ik tot geen andere conclusie dat dit het ps3 jaar gaat worden. Elke gamer wat wils, en dan Killzone 2 ook nog. Je hoeft je mening niet te nuanceren omdat dit een x360 forum is als je gewoon overduidelijk gelijk hebt. De enige franchise die dit succes kunnen stoppen is een nieuwe Halo titel of een nieuwe gimmick hype ala WII sports, en dat gebeurd niet meer. Die Kojami bezorgd dit jaar bijna in zijn eentje de overwinning voor de consolewar!

(afgezien dat MGS al enige tijd in ontwikkeling is voor de x360)

19. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja de nieuwe SplinterCell is ook wel tof, alleen heb ik daar al in tijden niks meer over gehoort, en of die ook werkelijk dit jaar gaat halen. Maargoed ik volg het de laatste tijd ook wat minder, ben te druk geworden met werk jammer genoeg. Het is dus weer even afwachten, Saints Row 2 is ook wel een game waar ik zin in heb, GTA ook maargoed zoals ik al aangaf zijn dat niet echt de games waar ik eigelijk een 360 voor heb gekocht en nog multi ook. Achja het is weer even afwachten of er op de E3 wat moois aangekondigt word, ik blijf hoop houden hehe. :)

20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er komen zat games in 2008 uit, ik kan me niet voorstellen dat hier helemaal niets voor een gamer tussen zit.

Lijstjes!
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=107699
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games
    http://xbox.about.com/od/news/a/2008hypelist.htm

Er staat zoveel gepland voor 2008 dat het niet echt veel uitmaakt of een titel hier en daar uitschiet naar 2009. Ja het meeste komt later dit jaar uit, maar dat is eigenlijk elk jaar wel het geval.

En over die overige exclusives van Microsoft, timing is everything! E3 2008?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina