Nieuws: Huxley doorbreekt de stilte
Reeds in 2005 kregen we de eerste beelden van Huxley te zien. Het spel zou een MMOFPS worden die honderden spelers tegelijk op elkaar zou laten schieten. Massa-oorlog!
Oorspronkelijk had de game nog in 2006 moeten verschijnen, maar zowel de release als regelmatige updates bleven uit. Maar, goed nieuws vandaag. Huxley is springlevend. En IGN kon met de Koreaanse developers spreken.
In Huxley zijn er twee steden waarin maximaal 5000 (vijfduizend!) spelers tegelijk kunnen rondlopen en met elkaar communiceren. Wie bloeddorstig is kan aan de slag in een 100 vs 100 spelers oorlog. En omwille van die grote schaal gaat de uitgever niet over één nacht ijs:
De PC-versie van Huxley moet nog voor het jaareinde in de Verenigde Staten verschijnen. Daarna zal over een periode van zes maanden de game op andere locaties gereleased worden, afhankelijk van eventuele problemen die in de VS zouden opduiken. De rest van de wereld heeft dus meer kans op een goed werkende versie, dan onze Amerikaanse vrienden.
De Xbox 360 versie is een ander paar mouwen. Daarop moeten we wellicht wachten tot de tweede helft van 2009. Ook de inhoud van de 360 Huxley gaat grondig wijzigen. Daar waar de PC-versie draait rond de verdwijning van Dr. Huxley, zal de Xbox 360 versie zich 50 jaar na die feiten afspelen. De gameplay zal uiteraard grotendeels hetzelfde zijn.
Hoewel beide games hun eigen verhaal en wereld brengen blijven er plannen om crossplatform te gaan. PC en Xbox 360 gebruikers zullen af en toe opdrachten in elkaars wereld kunnen uitvoeren. Het spreekt voor zich dat ze ook de wapens tegen elkaar kunnen opnemen.
Mogelijk maakt het spel gebruik van micropayments. Maar wie items koopt met 'real-life money' zal er geen voordeel uit halen. Betere wapens kopen zit er niet in, een knappere helm opzetten wel.
Voorts werden enkele nieuwe screenshots vrijgegeven.
Klik om te vergroten...